וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בפצועים הסורים: שלושה חשודים נוספים נעצרו

25.6.2015 / 9:12

מעצר שלושת החשודים בא אחרי שתשעה כבר נעצרו אתמול בחשד שהשתתפו בשתי התקיפות נגד אמבולנסים צבאיים שהסיעו פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה לקבל טיפול בישראל, כשבשנייה אחד הפצועים אף נהרג

צילום: אדריאן הרבשטיין, לע"מ, מאיר וקנין; עריכה: שניר דבוש

כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב עצרו הלילה (חמישי) שלושה בני אדם נוספים בחשד למעורבות בלינץ' בפצועים הסורים ברמת הגולן ביום שני האחרון, בעת שפונו באמבולנס צבאי לקבלת טיפול רפואי בישראל. השלושה מצטרפים לתשעה חשודים שנעצרו אתמול בגין תקיפת שני האמבולנסים הצבאיים בחורפיש ובמג'דל שמס.

בתקיפה השנייה, החמורה יותר, תקפו כ-150 דרוזים אמבולנס צבאי שהוביל שני סורים שנפצעו באורח קשה במלחמת האזרחים במדינתם, ורצחו אחד מהם. לפי החשד, הדרוזים חסמו את כלי הרכב מג'דל שמס, התנפלו על יושביו ותקפו אותם. נגד וחייל צה"ל שנסעו באמבולנס נפצעו קל ופונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת. פצוע סורי נוסף שהובא לטיפול רפואי בישראל כשהוא במצב קשה נפגע אף הוא, ופונה להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם. כעת מצבו מוגדר קשה מאוד.

עוד על תקיפות האמבולנסים:
קצין בכיר: לא ניתן היה למנוע את הלינץ' - כי לא היה מודיעין
חרב פיפיות: הדרוזים רצו לעזור לאחיהם, אך "ירו להם ברגליים"
גורם ביטחוני: פינוי הפצועים הסורים יימשך, תוצמד אבטחה

הארכת מעצר החשודים בלינץ' הפצועים הסורים, בימ"ש השלום נצרת, 24 ביוני 2015. אדריאן הרבשטיין
אחד החשודים שנעצרו אתמול, בהארכת מעצרו/אדריאן הרבשטיין

פחות מיממה קודם לכן תקפו צעירים דרוזים אמבולנס בכניסה לכפר חורפיש שבגליל העליון. לפי החשד, בסביבות השעה 02:00 בלילה ארבו התוקפים לכלי הרכב הצבאי שהיה בדרכו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. הם חסמו אותו באזור הכפר הדרוזי, הסמוך למעלות-תרשיחא, וביקשו לבדוק את יושביו. צוות האמבולנס, שסירב לשתף פעולה עם החשודים, החליט להתרחק מהמקום ופתח בנסיעה מהירה. אלא שהצעירים החלו לרדוף אחרי האמבולנס בשתי מכוניות, שוב ניסו לחסום את דרכו ואף השליכו לעברו אבנים. במהלך הניסיונות של החיילים להיחלץ מהמצב, נפגע אחד החשודים, תושב חורפיש. בקרב יושבי הרכב הצבאי, שהצליחו להגיע לתחנת המשטרה במעלות, לא היו נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנזק לאחד האמבולנסים שהותקפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרוזים תקפו את האמבולנסים בשל חשדם כי צה"ל מפנה בין היתר לוחמי ג'בהת א-נוסרה, שטובחים באחיהם בסוריה, לטיפול רפואי בישראל. בעקבות התקיפה הראשונה הוחלט בצה"ל לאבטח את האמבולנס באמצעות ניידת משטרה צבאית, אולם זו לא מנעה את התקיפה השנייה. בצה"ל הודיעו כי יבחנו את הנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הלינץ' ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר. "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "נמצה את הדין עם מפרי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully