וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בהפגנה ברהט על החזרת השוטר לעבודה: "תתביישו, לכו לעזה"

8.3.2015 / 19:26

עשרות בדואים, ובהם אביו של תושב רהט שנורה למוות במהלך פשיטה לאיתור סמים, הפגינו במחאה על החזרת השוטר החשוד בירי לעבודה. הם דרשו להקפיא את המינוי עד תום החקירה. מנגד התייצב אזרח שאחיו נורה בנגב: "אתם בושה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

עשרות מתושבי רהט הפגינו היום (ראשון) מול מפקדת מרחב הנגב של המשטרה, זאת אחרי שנחשף בוואלה כי השוטר החשוד בירי שממנו נהרג סאמי אל-ג'אער לפני חודשיים בעיר - הוצב בתפקיד בלשכת מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. המפגינים, בהם אביו של ההרוג, חאלד אל-ג'אער, הביעו זעם על כך שהשוטר חוזר לשירות, על אף שהחקירה בעניין טרם הושלמה.

אל-ג'אער נהרג במהלך פשיטה שנועדה לתפוס סמים וסוחרי סמים ברהט בחודש ינואר. השוטר נעצר ב-12 בפברואר לאחר שבצוות דרום של מח"ש החלו לחקור את טענת משפחתו של הצעיר כי הוא נהרג כתוצאה מירי של שוטרים לעברו. אלא שעתה, בתום חקירות ואחרי חודש במעצר הבית שבו הושם, השוטר - שזכה לאבטחה בעקבות איומים על חייו, הוא חוזר למשטרה.

"הגשנו ערעור לבית המשפט העליון ואנחנו מקווים שבית המשפט יקבל אותו, ושהשוטר לא יוחזר לעבודה עד אחרי סיום החקירה המשפטית", אמר האב השכול במהלך ההפגנה. "תאר לך אם היה מדובר ביהודי, מה היה קורה".

עוד בנושא
משפחת ההרוג מרהט זועמת: "שוטר הרג את בננו וקיבל פרס"
מצוקת הבדואים: הדרך לפתרון ברורה - דעה
ריבלין ביקר ברהט והרגיע את הרוחות: "מתבצעת חקירה"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר החשוד במהלך אחד הדיונים בבית המשפט/נועם מושקוביץ

מול המפגינים התייצב עמי מחלוף, שאחיו תומר נורה על ידי תושב ערערה שבנגב לפני כחודשיים בעקבות סכסוך כספי עם מועצת ערוער. מחלוף היה מנהל גבייה במועצה, והוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, אחרי שאיבד את ראייתו. "אתם פשוט בושה", צעק האח לעבר המפגינים הבדואים. "לאן המדינה שלנו הידרדרה? איך יכול להיות שאתם מפגינים פה. לכו לעזה, מקומכם הוא לא פה. תתביישו לכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סערה בהפגנה על הרג הצעיר ברהט: "שילכו להפגין בעזה". מערכת וואלה!
ההפגנה מול משטרת מרחב נגב, היום/מערכת וואלה!

בשבוע שעבר התייחסו בני משפחתו של אל-ג'אער להחזרת השוטר לשירות. "לא ברורה לנו האפליה - קציני משטרה בכירים שנאשמים בעבירות פעוטות ביחס למה שקרה פה מסולקים מהמשטרה מיד, ושוטרים שביצעו עבירות של רצח או הריגה נמצאים בלשכת מפקד המחוז הדרומי", אמר עו"ד שמואל זילברמן, המייצג את משפחת אל-ג'אער. "גם שוטרים שביצעו הכאות ושבירת ידיים של עצורים אזוקים ממשיכים לשרת כרגיל. זה חמור מאוד ששוטרים כאלה ממשיכים לשרת במשטרה".

מנגד, אמר קצין במחוז הדרומי: "המהלך של יורם הלוי, מעביר מסר חד וברור לכל השוטרים, אתם לא לבד. מפקד המחוז והקצינים הבכירים הראו לשוטרים כי הם איתם במערכה והם נמצאים שם כדי לשמור ולהגן".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully