וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ביקר ברהט והרגיע את הרוחות: "מתבצעת חקירה"

18.2.2015 / 15:31

נשיא המדינה נפגש עם אביו של סמי אל-ג'אער, תושב רהט שנהרג במהלך פשיטה משטרתית בעיר, וביקש מהתושבים להמתין לממצאי החקירה. האב: "בכל פעם ששוטרים תוקפים, הם אומרים שתקפו אותם קודם"

צילום: שי מכלוף עריכה: ניב פוקס

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע היום (רביעי) לרהט על מנת להיפגש עם אביו של תושב רהט אשר נהרג, לטענת משפחתו, מירי שוטרים. חאלד, אביו של סמי אל-ג'אער. "משפחה שכולה היא כואבת - בין אם זה ערבי או יהודי", אמר ריבלין. "אני מציע להרגיע את הרוחות ולראות איך כולנו, שחיים כאן יחד, יכולים להמשיך ולקיים חיים משותפים גם לאחר מקרים כאלה, שדורשים חקירה ובירור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור רשמי ברהט, פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני מציע לתושבים להבין שמתבצעת חקירה". ריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

חאלד מחה בפני הנשיא על כך שהשוטר החשוד במעורבות במותו של בנו שוחרר למעצר בית ולא הושעה מתפקידו. "הוא רוצח אדם ומשוחרר למעצר. אני יודע שיש ראיות ואני מאמין במערכת המשפטית", הוא אמר. "לא אשתוק, יש לי תמיכה ציבורית בנושא. בכל פעם ששוטרים תוקפים, הם אומרים שתקפו אותם קודם. אני לא מאשים את כל השוטרים אבל מן הראוי ששוטרים יושעו מתפקידם עד שחקירתם תסתיים".

עוד בנושא:
זעם על ביקור ריבלין ברהט: "הוא בחר לתפוס צד"
לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו
משפחת השוטר החשוד בירי ברהט: "המדינה הפקירה אותו"
בית המשפט נגד מח"ש: "אין ראיה שהשוטר הרג את הבדואי ברהט"

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור רשמי ברהט, פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הביקור תוכנן לפני המהומות שפרצו בעקבות מותו של אל-ג'אער/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שעות ספורות לפני ביקורו של ריבלין, תקפו מקורביו של השוטר החשוד במעורבות במותו של אל-ג'אער, את החלטתו של הנשיא להיפגש עם בני משפחתו של ההרוג. הם טענו כי ריבלין היה צריך להיפגש עם שני הצדדים ולא לנקוט עמדה בטרם הושלמה החקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

האירוע האמור התרחש לפני כחודש, אז הגיעו לרהט שוטרים שביקשו לבצע פשיטת סמים. במקום התפתחו התפרעויות של כמה תושבים שעל פי החשד יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה וממשיכה לטעון כי הוא מת מירי אש חיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעיר שנורה, סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מאד מצחיק. הייתי מצפה ממשפחת השוטר שיודו במה שהבן עשה. אין פשע חמור ממה שעשה. כל העיר נפגעה גם מהתנהגות המשטרה אחר כך בבית הקברות", התייחס חאלד למהומות שפרצו אחרי ההלוויה והסתיימו בשישה עצורים ויותר מ-22 פצועים. "אגיד לנשיא שאני רוצה משפט צדק. איך יכול להיות ההתנהלות הזאת שהוציאו אותו למעצר במלון ולמעצר בית למרות הראיות. ואני שואל את משרד המשפטים איפה היא בעניין הזה?", הוא הוסיף.

כמו כן, הוא הטיח האשמות קשות במפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, וטען כי אין בידיו הוכחות לכך שבנו תקף את כוחות המשטרה. "אני רוצה שיביאו הוכחות. ראיתי את מפקד המחוז מדבר ואין לו הוכחות. היה צריך לחכות לסוף החקירה. מפקד המחוז מגן על שוטריו בצורה שערורייתית כשבתוך תוכו הוא ידע שעשו טעות איומה. גם אם נגיד הבן שלי סחר בסמים, והוא יודע שהוא לא היה כזה, צריך לחנך את השוטרים אחרת, שמפקד המחוז יבדוק את עצמו", הוא אמר. "אני מאשים אותו שאין לו שליטה על שוטריו. אם מכים אזרחים אזוקים צריך לראות לאן מגיעים. זה יתברר בערכאות הכי גבוהות", הוסיף האב.

לצד הבקשה להיפגש עם המשפחה, ריבלין הבהיר כי הביקור ברהט תוכנן לפני המהומות שפרצו בעיר. "אני מציע לתושבים להבין שמתבצעת חקירה. אני שמעתי את האבא, אני מציע לחכות לכל הממצאים שיביאו להסקת מסקנות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully