וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נגד מח"ש: "אין ראיה שהשוטר הרג את הבדואי ברהט"

13.2.2015 / 14:42

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים הפך את החלטת בית משפט השלום והורה לשחרר ממעצר את החשוד שירה למוות בצעיר ברהט. לאחר שמח"ש הודיעה כי בכוונתה לערער, החליט בית המשפט לשחררו למעצר בית

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(צפו: הארכת מעצרו של השוטר החשוד, אתמול)

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך היום (שישי) את החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו של השוטר שנעצר אתמול בחשד שירה שלא כדין בסמי אל-ג'אער במהלך פשיטה משטרתית ברהט בחודש שעבר. עם זאת, לאחר שהודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי בכוונתה לערער לעליון על ההחלטה הורה בית המשפט לשחרר את השוטר למעצר בית בבית מלון באזור המרכז, שם ישהה עד מוצאי שבת. מצאת השבת ועד יום שלישי הוא ייחקר במח"ש ובתום חקירתו הוא ישוחרר למעצר בית. במהלך הזמן הזה יהיה השוטר תחת פיקוח ונאסר עליו ליצור קשר עם שוטרים אחרים. נוסף על כך, סוכם כי השוטר יבצע שחזור אם יידרש לכך.

סגן נשיא בית המשפט, השופט משה דרורי, מתח ביקורת על מח"ש שעצרה את החשוד ואף ביקשה להאריך את מעצרו למרות שאין קביעה חד משמעית שאל-ג'אער בן ה-21 מת כתוצאה מירי אש חיה. "מדינת ישראל, על פי הצהרה שקיבלתי בזה הרגע, מספרת לי כי גופתו של אותו אדם נותחה במכון הפתולוגי לפני חודש בדיוק ואין חוות דעת אם האיש מת מקליע או מסיבה אחרת", הסביר השופט דרורי את החלטתו לשחרר את החשוד. "מדינת ישראל החליטה כי הדרך להגיע לחקר האמת היא לעצור איש משטרה בטענה שהוא ירה, כאשר אין למדינה שום ממצא אובייקטיבי לפיו קליע מאותו אדם שירה חדר לגופו של המנוח".

עוד בוואלה חדשות:
סקר וואלה חדשות: הליכוד ממשיך להוביל, בנט מתאושש
השופטים לא ממהרים לשוב לוועדות: "ביבי זיהם את פרס ישראל"
המרצה שדרש למחוק "בס"ד" מהלוח ננזף: "יש לפעול ברגישות"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר/נועם מושקוביץ

לדברי השופט, "ממילא כל האמור בחקירות המשטרתיות כוחו יפה לשאלת שימוש בנשק או חריגה מסמכות או סטייה מנהלים, אך אין בהן ולו תחילת ראיה כי מדובר בהריגה. קשה לי להבין כיצד מתחילה חקירה משטרתית מאנשים שעדותם יכולה להשתנות ברגע, במקום להתחיל בממצא האובייקטיבי החשוב – האם המנוח מת מירייה או לא".

"מדוע למכון הפתולוגי לוקח חודש להכין חוות דעת?"

השופט אף תקף את עבודת המכון הפתולוגי. "מאחר שהמכון הפתולוגי אינו חלק מהמשטרה אלא חלק ממשרד הבריאות, קשה לי הבין כיצד מכון פתולוגי לא מוציא חוות דעת בכתב ותוך שעות או ימים מיום הניתוח", כתב. "היום, חודש לאחר האירוע, כאשר איש משטרה כבר נמצא במעצר, עדיין אין חוות דעת מהמכון הפתולוגי. איני רוצה לחשוב בטענות הגנה אפשריות לפיהן חוות הדעת נכתבות לאחר חקירה של עדים ואילו מאן דהוא יעלה על הדעת לטעון כאילו חוות הדעת הפתולוגיות נכתבות כדי להתאים לחקירות שהיו במישור של הירי".

"המקצועיות של אנשי המכון הפתולוגי עומדת להם, אך לא מובן מדוע לוקח להם חודש להכין חוות דעת. גם אם הייתה עילת מעצר והייתה חוות דעת לפיה המנוח מת עקב ירי, גם אז הייתי מקבל את הערר שכן פעולות החקירה שפורטו בטיעונים בעל-פה אינן מצדיקות מעצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו טענה שמת מירי אש חיה. סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהחלטתו הפך השופט דרורי את החלטת בית משפט השלום בירושלים אתמול להאריך בחמישה ימים את מעצרו של השוטר. החשוד נעצר בתום חקירה סמויה במח"ש ובחקירתו, קשר את עצמו לירי הקטלני ב-14 בינואר, שהגיע בעקבות התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, התושבים יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה שמת מירי אש חיה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully