וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בירי בבדואי: "מח"ש מפקירה את השוטרים"

12.2.2015 / 18:22

מעצרו של השוטר החשוד שירה בסמי אל-ג'אער בחודש שעבר ברהט במהלך פשיטה משטרתית הוארך בחמישה ימים. סנגוריו תקפו את עבודת המחלקה לחקירות שוטרים: "היא גורמת סכנה לחיי השוטרים"

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של השוטר החשוד בירי שלא כדין בסמי אל-ג'אער, תושב רהט, בעת פשיטה משטרתית בחודש שעבר. סנגוריו של החשוד, עורכי הדין ארז אבואב וגיל זחוח, מתחו ביקורת על עבודת מח"ש ואמרו: "צר לנו שהמחלקה לחקירות שוטרים מפקירה את השוטרים וגורמת להם אבל וסכנה לחייהם". מעבר לכך, לדבריהם, "בשלב זה יש איסור פרסום מלא על כל פרט מפרטי החקירה ועל כן אנו מנועים מלהגיב".

השוטר החשוד נעצר הלילה בתום חקירה סמויה במח"ש. בחקירתו, קשר את עצמו לירי הקטלני ב-14 בינואר, שהגיע בעקבות התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, התושבים יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21 מירי של נשק חם לעברו. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו.

עוד בוואלה! חדשות:
"לא תשטו בנו": דאעש פרסם ריאיון עם "מרגל מהמוסד שנלכד"
"הניצב הכניס ידו לכיס בישבני": דותן עומת עם עדות נגדו
הרב ברלנד על ההחלטה להסגירו לישראל: "עולם כמנהגו נוהג"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר החשוד/נועם מושקוביץ

אביו של סמי, חאלד אל-ג'אער, הגיב הבוקר למעצר. "השוטר צריך להגיד למה הוא ירה בו", אמר. "פוליטיקאים צריכים להתנצל שלא שמרו על המגזר הבדואי. יש לנו אנשים טובים, אנחנו נפגענו לכל החיים". לדבריו, "ההודעה של מח"ש שימחה אותנו, המחוז הדרומי והמפכ"ל שניסו לטייח צריכים להתנצל, האמת יצאה לאור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אב הלך לבית הקברות "כדי לבקש ממנו סליחה". סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב הבהיר כי אין בלבו כעס על כל השוטרים. "יש גם שוטרים טובים, אבל צריך לדאוג שהרעים לא יהיו שם", הוסיף. "בבוקר, כשקיבלתי את הטלפון ממח"ש הלכתי לבית הקברות כדי להגיד לבן שלי סליחה ושאלוהים ינקום את מותו מהמעשה הברברי הזה. הכאב גדול, אנחנו מודים לכל האזרחים, יהודים וערבים, שעמדו לצדנו. מדינת ישראל צריכה להעניש אותו בחומרה ולשים מאחורי סורג ובריח".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully