וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר נעצר בחשד לירי לא חוקי שהרג את הצעיר ברהט

12.2.2015 / 7:51

בתום חקירה סמויה של מח"ש נעצר השוטר בחשד לירי שהוביל להתפרעויות בעיר - ולמותו של צעיר נוסף. לדברי מח"ש, השוטר קשר עצמו למעשה לאחר הכחשות חוזרות ונשנות. "נפגענו לכל החיים. הודעת מח"ש שימחה אותנו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

בתום חקירה סמויה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נעצר הלילה (חמישי) שוטר שהשתתף בפשיטה המשטרתית ברהט ב-14 בינואר, במהלכה נהרג סמי אל ג'אער, בן 21, בחשד לירי שלא כדין. במח"ש ציינו כי השוטר קשר עצמו לירי הקטלני ונעצר להמשך החקירה, לאחר שהכחיש כי הוא קשור לנושא שוב ושוב.

בצוות דרום של מח"ש החלו לחקור את טענת משפחתו של הצעיר כי הוא נהרג כתוצאה מירי של שוטרים לעברו כשבשעות הערב הגיעו שוטרים לשכונה 26 בעיר הדרומית כחלק מפעילות יזומה לאיתור סוחרי סמים. במהלך הפעילות החלה התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, הם יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. שלושה שוטרים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כתוצאה מפגיעת אבנים. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער מירי של נשק חם לעברו. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו.

לקריאה נוספת:
כשאין אמון, יותר קל לצאת לרחוב | דעה
זעם ברהט: "אדם חף מפשע הולך להלוויה וחוזר הרוג"
מח"ש חוקרת הרג תושב רהט בעת פשיטת סמים של המשטרה

מהומות ברהט. יותם רונן
המהומות ברהט, בחודש שעבר/יותם רונן

"השוטר צריך להגיד למה הוא ירה בו", אמר הבוקר אביו של סמי, חאלד אל-ג'אער. "פוליטיקאים צריכים להתנצל שלא שמרו על המגזר הבדואי, יש לנו אנשים טובים, אנחנו נפגענו לכל החיים". לדבריו, "ההודעה של מח"ש שימחה אותנו, המחוז הדרומי והמפכ"ל שניסו לטייח צריכים להתנצל, האמת יצאה לאור.

"יש גם שוטרים טובים, אבל צריך לדאוג שהרעים לא יהיו שם", הוסיף. "בבוקר, כשקיבלתי את הטלפון ממח"ש הלכתי לבית הקברות כדי להגיד לבן שלי סליחה ושאלוהים ינקום את מותו מהמעשה הברברי הזה. הכאב גדול, אנחנו מודים לכל האזרחים, יהודים וערבים, שעמדו לצדנו. מדינת ישראל צריכה להעניש אותו בחומרה ולשים מאחורי סורג ובריח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמי אל ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הירי פרצו מהומות ברהט, שהגיעו לשיא במהלך הלוויתו של סמי אל ג'אער. בהתפרעויות במהלך הלווייה נהרג צעיר נוסף, סמי איבראהים א-זידאנה ונפצעו 22 נוספים, בהם אחד באורח קשה ואחד באורח בינוני.

יום לאחר מותו של א-זידאנה הגיבו תושבי העיר בזעם והאשימו את המשטרה כאחראים למותם של שני תושבי העיר. ראש העיר טלאל אל-קרנאווי וגורמים בכירים נוספים הכריזו על שביתה כללית במחאה על האירועים האלימים, שקטעו את הלווייתו של אל-ג'אער. בין היתר, הושבתו הלימודים ונסגרו החנויות במקום. בתום השביתה התחדשו המהומות בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully