וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניצב הכניס ידו לכיס בישבני": דותן עומת עם עדות נגדו

12.2.2015 / 17:28

לטענת השוטרת, מפקד מחוז חוף הוציא את הטלפון הנייד שלה מכיסה האחורי ואמר לה כי "מסוכן ללכת עם פלאפונים". דותן נדהם בתגובה ואמר כי הוא מפציר בכולם להימנע מהנחת סלולרי בכיס בגלל קרינה

חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
טוען כי מדובר בפעולה שנבעה מרצון להראות דאגה. ניצב חגי דותן/מגד גוזני

אחת השוטרות שהתלוננו נגד מפקד מחוז חוף, חגי ניצב דותן, החשוד בין היתר במעשה מגונה, העידה כי הוא נגע בישבנה במעלית – כך נודע לוואלה חדשות. דותן נחקר היום (חמישי) במשך חמש שעות בעניין העדות הזאת, ובסיומן שוחרר לביתו. לדבריה של השוטרת, אשר משרתת במשטרה במסגרת שירות ביטחון חובה, כשהיו השניים במעלית הוא הושיט את ידו לעבר ישבנה, הוציא מכיסה את הטלפון הנייד שלה ואמר לה: "זה מסוכן ללכת עם פלאפונים".

כשחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עימתו את ניצב דותן אל מול עדותה של השוטרת, הוא נדהם מכך שזה המקרה המיוחס לו בעניין החשד לביצוע מעשה מגונה. הוא טען בפני החוקרים כי הוא נוהג להמליץ לכולם שלא ללכת עם טלפונים ניידים בכיסים, משום שמדובר במכשיר מסוכן שגורם לקרינה. לדבריו, אין מדובר במעשה מגונה כלפי שוטרת בשירות חובה כפי שמייחסים לו במח"ש, אלא בפעולה שנבעה מרצון להראות דאגה.

עוד בנושא:
החשד: הניצב קידם קצינה עמה היה בקשר רומנטי מרפ"ק לסנ"צ
שוטרות העידו במח"ש: לא קיימנו יחסים עם ניצב חגי דותן
החשד נגד הניצב דותן: המפכ"ל מעדיף שיפרוש מרצונו

מפגינות סולידריות עם שוטרות ישראל מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ, תחנת מרחב ירקון רמת החיל, פברואר 2015. ראובן קסטרו
הפגנת הזדהות של ארגון נעמ"ת מחוץ לתחנת מרחב ירקון/ראובן קסטרו

נוסף על כך, אחד החשדות המרכזיים נגד דותן, הוא שקידם קצינה מדרגת רב פקד לדרגת סגן ניצב, בזמן שבין השניים היה קשר רומנטי לפני שמונה שנים. הקצינה אמנם הכחישה את הסיפור, אולם דותן עצמו הודה שב-2007 היה עמה בקשר. הוא סרב להיכנס לאופי הקשר, והוסיף כי טיב היחסים לא רלוונטי – זאת משום שלטענתו הם לא היו בגדר מפקד ופקודה. עד כה סבורים במח"ש כי בידיהם חשדות "איתנים" על עשר שוטרות שנפגעו מהתנהלותו של הניצב. בין העבירות שמייחסים לו: הטרדה מינית, הפרת אמונים וניצול יחסי מרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טען כי נישק שוטרת באופן "אבהי לחלוטין"

בנוסף, בחדשות 10 דיווחו ביום שלישי כי דותן נחקר גם בחשד למעשה מגונה בכוח בשוטרת ששירתה תחת פיקודו לפני שמונה שנים. לפי הדיווח, היא טענה שדותן – אז מפקד מרחב במחוז תל אביב, נישק אותה בשפתיים במהלך פגישה פרטית בענייני משטרה שאותה היא יזמה, שלא במסגרת תפקידם. במהלך החקירה הכחיש דותן כל קשר למעשה, וטען כי הנשיקה בתום הפגישה הייתה "אבהית לחלוטין". לטענתו, הנשיקה הייתה על הלחי, ולא על שפתיה של השוטרת.

גורמים במחוז חוף אמרו בימים האחרונים שאנשי מח"ש מזמנים שורה של שוטרות מהמחוז לחקירה בפרשה. בא כוחו של דותן, עו"ד ליאור אפשטיין טען ביום רביעי לגבי החשדות בעניין מעשים מגונים, כי מדובר בספיח נוסף לפרשה שגם הוא ייגמר בלא כלום. "אחרי גל ראשון של הטרדות מילוליות, בא הגל השני של יחסי מרות, וגם אותו הדפנו. אחרי זה, בא הגל השלישי החדש של מעשה מגונה בכוח, שגם אותו נהדוף", הסביר.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו במסיבת עיתונאים בעקבות הסופה המשתוללת ברחבי הארץ. דצמבר 2013. טלי מאייר
יצטרך להחליט השבוע אם לפטר את דותן או לניח לו לפרוש מרצונו. דנינו/טלי מאייר

בימים הקרובים צפויה מח"ש לקבוע אם דותן עבר עבירה פלילית הן בנושא ההטרדות, לכאורה, והן בנושא קיום יחסי מרות, ואם התגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין - או שמדובר בעבירות מתחום המשמעת. המסקנות יוגשו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שייאלץ להחליט אם לפטר את דותן או לתת לו לפרוש מרצונו. עם זאת, המפכ"ל נוטה שלא לפטר את דותן, ומעדיף כי הוא יפרוש מרצון מהמשטרה. מנגד, הוא עשוי לשנות את דעתו כשיקבל את ממצאי החקירה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully