וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרות העידו במח"ש: לא קיימנו יחסים עם ניצב חגי דותן

10.2.2015 / 0:35

בעקבות מידע שלפיו שוטרות קודמו לאחר שקיימו יחסים אינטימיים עם מפקד מחוז חוף, זומנו השוטרות למח"ש, שם רובן הכחישו כי קיימו יחסים עם דותן. אתמול נחקר הניצב כשש שעות בחשד שהפר אמונים וקידם שלא כדין קצינה

חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
ניצב חגי דותן/מגד גוזני

שוטרות שהיה חשד שניהלו מערכת יחסים עם מפקד מחוז חוף, חגי דותן, וקודמו על ידו לתפקידים בכירים בארגון, העידו שלשום (ראשון) במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים, ורובן הכחישו כי היו עמו בקשר.

דותן, החשוד גם בהטרדה מינית של שוטרות, נחקר אתמול כשש שעות במשרדי מח"ש בחשד להפרת אמונים ולקידום שלא כדין של קצינה שעמה היה בקשר.

בימים הקרובים צפויה מח"ש לקבוע אם דותן עבר עבירה פלילית הן בנושא ההטרדות, לכאורה, והן בנושא קיום יחסי מרות, והתגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין - או שמדובר בעבירות מתחום המשמעת. המסקנות יוגשו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שייאלץ להחליט אם לפטר את דותן או לתת לו לפרוש מרצונו.

טלטלה בצמרת המשטרה - סיקור מיוחד:
דנינו בכינוס חירום: "מי שדרכנו לא מתאימה לו - שיעזוב"
פרקליט המתלוננת על בת הקצין החשוד: "לא שופטים אדם בצערו"
החשד נגד הניצב דותן: המפכ"ל מעדיף שיפרוש מרצונו

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
יגיע להחלטה בימים הקרובים. דנינו/יותם רונן

עם זאת, המפכ"ל נוטה שלא לפטר את דותן, ומעדיף כי הוא יפרוש מרצון מהמשטרה. מנגד, הוא עשוי לשנות את דעתו כשיקבל את ממצאי החקירה. החלטה צפויה להתקבל בימים הקרובים.

דותן נחקר ביום חמישי בלילה במשך 12 שעות במשרדי מח"ש בחשד שהטריד מינית שוטרות. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים. חמש שוטרות, שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו נגדו. לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה לכאורה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין.

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully