וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו בכינוס חירום: "מי שדרכנו לא מתאימה לו - שיעזוב"

8.2.2015 / 13:38

מפכ"ל המשטרה כינס את צמרת הארגון בשל שורת הפרשות שנחשפו לאחרונה במשטרה: "מי שנשאר אתנו צריך לעמוד בכל הדרישות המוסריות". מדובר בהתייחסות ראשונה שלו לנושא מאז חשיפת החשדות נגד ניצב חגי דותן

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: טל רזניק

לנוכח שורת פרשות היחסים האסורים שפוקדות בימים אלה את משטרת ישראל, כינס הבוקר (ראשון) המפכ"ל יוחנן דנינו כינוס חירום של הקצונה הבכירה במכללה הלאומית החדשה של המשטרה בבית שמש. "מי שדרכנו לא מתאימה לו ולא נראית לו שיתכבד ויעזוב", אמר דנינו בכינוס, בהתייחסות ראשונה לנושא מאז חשיפת החשדות נגד מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן. "מי שנשאר אתנו צריך לעמוד בכל הדרישות המוסריות, הערכיות והפיקודיות".

פרקליט המדינה שי ניצן דיבר אף הוא בכינוס וטען כי קיימת התלהמות יתר על המשטרה. "לא יכולה להיות התנכלות נגד המשטרה בכללותה. אסור שמשטרת ישראל תהיה על המוקד", אמר ניצן. הוא פנה לנוכחים והוסיף: "בלעדיכם מדינת ישראל לא יכולה להתנהל. באין חוק, אין מדינה". הוא עוד הדגיש כי אל לשוטרות להביל במקרה שפוגעים בהן. "שוטרת חייבת להתלונן ולא לפחד כלל", ציין.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
החשד נגד הניצב דותן: המפכ"ל מעדיף שיפרוש מרצונו
בת מפקד התחנה החשוד בהטרדה: "השוטרת מחפשת לנקום באבי"
לא רק ניצבים: כך חלחלה תרבות היחסים האסורים למשטרה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
המפכ"ל יוחנן דנינו/יותם רונן

הכינוס נקבע לאחר גילוי החשדות נגד ניצב דותן, שלפיהן הטריד מינית שוטרות תחת פיקודו. שורת הפרשות האחרונות, ובהן החשדות נגד ניצב דותן, כמו גם נגד סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור, ונגד שורת מפקדים בכירים נוספים הביאו לאווירה קשה בארגון. "המשטרה נמצאת בתקופת השפל הכי גדולה שהייתה לה אולי מאז הקמתה", הודה שוטר במשטרת תל אביב בשיחה עם וואלה! חדשות.

מדובר בפעם השנייה שבה מכנס המפכ"ל את הקצונה הבכירה לכינוס מסוג זה. הכינוס הקודם נערך באוקטובר בעקבות הפרשות הקודמות שהציפו את המשטרה, ובהן זו שבה הופיעה תמונתו של מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר. באותו כינוס אמר המפכ"ל כי לא יחשוש להדיח קצינים שסרחו. "רוחות רעות נושבות מתוך הבית ומחוצה לו. רוחות הנופלות על אוזניים קשובות וזוכות להד ציבורי נרחב ולפגיעה קשה. אני מודיע כאן באופן ברור ומוחלט: מחול השדים הזה נגמר היום, לא אתן לו להמשיך. משטרת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד הילוך אפילו לרגע אחד, משום שאנחנו אמורים להציב בתפקידנו רף נורמטיבי ואתי מהגבוהים והמחמירים ביותר. לא אהסס להדיח קצינים", אמר דנינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
ניצב חגי דותן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully