וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד בהטרדה מינית: מפקד מחוז חוף חגי דותן

5.2.2015 / 12:13

הניצב הבכיר חשוד שהטריד מינית חמש שוטרות. לפי החשד, הוא נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. הוא הורחק מהמשטרה לשבועיים. היום ייחקר בשנית ויעומת עם המתלוננות

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

קצין המשטרה הבכיר שנחקר הלילה (חמישי) בחשד שהטריד מינית שוטרות הוא ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה. דותן נחקר הלילה במשך 12 שעות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים. עתידו במשטרה ייקבע בהתאם להחלטת המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, לאחר שיעיין בחומר החקירה. דותן נחקר בשעה זו במשטרה בשנית, ויעומת עם המתלוננות.

טלטלה בצמרת המשטרה - סיקור מיוחד:
במשטרה לא מופתעים: "איך חגי דותן מסתכל לאשתו בעיניים?"
האיש ששלח שישה מניצבי המשטרה הביתה
הניצב החשוד בהטרדה מינית הורחק מהמשטרה לשבועיים
המקור להטרדות נשים במשטרה / דעה

על פי החשד, חמש שוטרות שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו נגדו במשטרה. "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן. לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה לכאורה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין.

"איך הוא יכול להסתכל לאשתו בעיניים?"

קצינים ושוטרים המקורבים למפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, החשוד בהטרדה מינית של שוטרות, מספרים כי מדובר בקצין מקצועי, אך מנגד חלקם אינו מופתע מהחשדות. "אני לא מכיר משהו קונקרטי אבל בזמנו רצו שמועות על הטרדת שוטרות, אין לי מושג אם זה נכון", סיפר אחד השוטרים. אחר הוסיף: "אני לא הייתי במחוז בתקופתו אבל השמועות מספרות שהוא הטריד". לדבריו, לפי דברים ששמע על הניצב, "הוא היה צריך להיות הראשון ליפול בכל שרשרת הניצבים שנחקרים בנושא".

קצין אחר סיפר: "אני אישית לא שמעתי על אירועים מלבד שבעבר הוא נחקר כבר במח"ש על משהו בסגנון. אני ממש מתבייש, אבל בעיקר בשבילו. איך הוא יכול להסתכל לאשתו ומשפחתו בעיניים? חבל שדברים כאלה קורים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חגי דותן, מפקד מחוז חוף, בבית החולים בנהריה, מרץ 2013. ערן גילווארג
"קשה להאמין שהוא עשה משהו אסור". ניצב דותן/ערן גילווארג

עם זאת, חלק ממכריו במשטרה מתקשים להאמין. "הוא השוטר מספר אחת של המחוז, וההרגשה קשה. אי אפשר לתאר את התחושה, זה פשוט לא נתפס", סיפר אחד מהקצינים הבכירים שעובדים יחד עם הניצב החשוד. "מדובר בקצין טוב מאוד, איש מקצוע אמיתי. לדעת שהוא יושב מול הפקודות שלו ומבצעים ביניהם עימות, זה הזוי ובלתי עולה על הדעת".

לדברי הקצין, שלשום בבוקר הוא נפגש עם דותן בענייני עבודה. "ישבתי אתו כמידי בוקר במשרד, הוא אמר לי שמחר הוא נוסע לחו"ל לבקר בן משפחה ושיחזור בשבוע הבא. מאוחר יותר התקשר ראש מח"ש ואמר שהוא בחקירה. מאז אני המום, עבדתי צמוד אליו, קשה לי להאמין שנדבק בו דבר שכזה", סיפר. "הוא אמנם משוחרר יותר ממני, אפשר לומר עליי שאני שמרן ואפילו פרימיטיבי. אני מחמיר עם עצמי בכל העניין של נשים, אפילו בחתונה אני לא מנשק על הלחי. קשה לי להאמין שהוא עשה משהו אסור. הוא אולי היה חופשי יותר והיה נחמד מול קצינות או שוטרות, אבל לא עשה משהו שחורג מהמותר".

אחד מחבריו הקרובים של הניצב סיפר לוואלה! חדשות: "הוא קצין מזן אחר, כולם ידעו שהוא קצין שובב ולא בקטע המיני, אלא במובנים האחרים. הוא אדם לא שגרתי. זה גם אחד היתרונות שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דותן, בן 55, מונה לתפקידו ביולי 2011, והוא מפקדו הראשון של מחוז חוף שהוקם בעקבות פיצול מחוז הצפון של המשטרה. מחוז חוף אמון על אכיפת החוק מאום אל-פאחם ועירון ועד לנהריה שבצפון. דותן התגייס לפני כשלושים שנה למשטרת ישראל, ובתפקידו הקודם שימש מפקד משטרת יהודה ושומרון. בין יתר תפקידיו, שימש דותן מפקד המרכז ללימודי משטרה, מפקד מרחב ירקון במחוז תל אביב, וסגן מפקד המחוז הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully