וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד בהטרדה מינית הורחק מהמשטרה לשבועיים

5.2.2015 / 8:45

הקצין הבכיר נחקר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים במשך 12 שעות. בכפוף לחומר החקירה יידרש המפכ"ל להחליט אם לפטרו. על פי החשד הניצב הטריד מינית שוטרות ששירתו תחתיו, בין היתר, במהלך השנה האחרונה

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
נחקר עד השעות הקטנות של הלילה. משרדי מח"ש בתל אביב/אורי לנץ

קצין המשטרה בדרגת ניצב החשוד שהטריד מינית שוטרות, שוחרר הלילה (חמישי) לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים, לאחר חקירה שנמשכה 12 שעות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). בכפוף לחומר החקירה, יחליט המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, על עתידו של הקצין במשטרה. אם יפוטר, יצטרף הקצין החשוד לשורת הניצבים שפרשו לאחרונה מהמשטרה בשל חשדות נגדם בדבר הטרדה מינית של שוטרות.

לפי החשד, חמש שוטרות, שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו על כך שהוטרדו מינית לכאורה על ידי הניצב. "פחדנו ממנו. היו חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן. על פי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לניצב קרה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקיד הנוכחי.

לקריאה נוספת:
דנינו על ההטרדות המיניות במשטרה: "אפס סובלנות ובלי פשרות"
המבוכה נמשכת: 5 שוטרות העידו נגד ניצב בחשד שהטריד אותן מינית
האיש ששלח שבעה מניצבי המשטרה הביתה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
"נמתין לסיום החקירה". המפכ"ל יוחנן דנינו/יותם רונן

בעבר נקשר שמו של הקצין הבכיר בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין. רוב השוטרות שהעידו, קשורות כאמור לתפקידו הקודם של הניצב. מכריו מתפקידו הנוכחי מספרים כי הוא היה איש מופנם מאוד ומרוחק מאוד מכל הפקודים.

דנינו התייחס אמש לפרשה ואמר כי ימתין לתוצאות החקירה. "ניצב נוסף זומן לחקירה במח"ש. מאחר שמדובר בראשית החקירה, אנו נמתין לסיומה ולתוצאותיה", אמר דנינו. "עם כניסתי לתפקיד בחרתי להוביל דרך נחושה, ברורה ובלתי מתפשרת בכל נושא שמירת הנורמות והערכים ובדגש על אפס סובלנות להטרדות מיניות במשטרת ישראל", הדגיש. מאחר שמדובר בראשית החקירה, אנו נמתין לסיומה ולתוצאותיה", אמר דנינו. "עם כניסתי לתפקיד בחרתי להוביל דרך נחושה, ברורה ובלתי מתפשרת בכל נושא שמירת הנורמות והערכים ובדגש על אפס סובלנות להטרדות מיניות במשטרת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למרות הקשיים הרבים שהיו ושאולי יהיו בהמשך, נמשיך לדבוק בדרך זו, בשקיפות מלאה וללא פשרות", אמר דנינו בהתייחסו לחשדות ולחקירת שורה של ניצבים בעת האחרונה. "דרך זו תוביל אותנו למקום שאליו אנו שואפים להגיע - אקלים ארגוני בעל חוסן ערכי ונורמטיבי, אשר יהוו בסיס לעבודת המשטרה בהקניית ביטחון אישי לאזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully