וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוכה נמשכת: 5 שוטרות העידו נגד ניצב בחשד שהטריד אותן מינית

4.2.2015 / 17:30

"פחדנו ממנו", סיפרו השוטרות בעדותן נגד הקצין הבכיר שנחקר במח"ש. המקרה האחרון שמיוחס לו קרה בשנה האחרונה. מדובר בניצב השישי שנחקר בשנתיים האחרונות על רקע פרשיות מין או שחיתות

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
משרדי מח"ש/אורי לנץ

אחרי שורת פרישות של ניצבים במשטרה בשל חשדות נגדם בדבר הטרדה מינית של שוטרות, עוד קצין משטרה בכיר חשוד בעבירות דומות. הקצין, גם הוא בדרגת ניצב, נחקר היום (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שהטריד מינית שוטרות. כעת, יידרש המפכ"ל, יוחנן דנינו, להחליט אם לפטר את הניצב החשוד, כפי שעשה במקרה של סגנו, ניצב ניסים מור, שנחשד אף הוא בהטרדה.

לפי החשד, מדובר בחמש שוטרות, שאינן קשורות אחת לשנייה, שהעידו על כך שהוטרדו מינית לכאורה על ידי הניצב. "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן. על פי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לניצב קרה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקיד הנוכחי.

בעבר נקשר שמו של הקצין הבכיר בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין.

רוב השוטרות שהעידו, קשורות כאמור לתפקידו הקודם של הניצב. מכריו מתפקידו הנוכחי מספרים כי הוא היה איש מופנם מאוד ומרוחק מאוד מכל הפקודים.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
חרף החשד לעבירות מין: מפקד מרחב מוריה עדיין בתפקידו
החקירה נגד סגן המפכ"ל המודח: חשד שעוד שוטרות הוטרדו
הפוליגרף לניצבים: המתיחות החדשה בין דנינו לאהרונוביץ'

ניסים מור, ראש אג"ם במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
הקצין הבכיר ביותר שנחשד בהטרדה מינית, סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור/מגד גוזני

בשל העלייה המדאיגה בתלונות נגד קצינים בכירים במשטרה בגין עבירות מין בשורות הארגון, בתחילת השבוע ממלא מקום הסמפכ"ל, מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו, המליץ לחברי הסגל הבכיר של המחוז שלא לבוא במגע עם שוטרות המשרתות תחת פיקודם. לוואלה! חדשות נודע כי ההמלצה של סאו, מחליפו של ניצב ניסים מור שהודח בגלל החשד שהטריד מינית שוטרות, ניתנה במהלך ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המחוז.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצב סאו המליץ לקצינים הבכירים, בין היתר, להימנע ממגע עם שוטרות גם במפגשים אקראיים במחוז. הוא הסביר כי אינו רואה שום סיבה, בעיקר בעת הקשה הזו, שקצינים יחבקו או ינשקו קצינות, גם אם מדובר בנשיקות וחיבוקים במסגרת יחסי חברות בעבודה. לדבריו, גם לחיצת יד פשוטה מספיקה כשמדובר במפקד ופקודה. הניצב הבכיר גם הבהיר לשוטרות המשרתות תחת פיקודו שלא ייעלבו אם הוא אינו מחבק אותן או מנשק אותן על הלחי.

אתמול נחקר במשרדי מח"ש מפקד תחנת משטרה בדרגת ניצב-משנה, החשוד שהטריד שוטרות תחת פיקודו, ובהן אישה בהריון. החקירה נפתחה לאחר שהאחרונה שלחה מכתב למח"ש באמצעות עורך דינה, ובו טענה כי המפקד התנהל "באופן בלתי-ראוי העולה כדי הטרדה מינית". על התלונה נגד הקצין דווח לראשונה בחדשות ערוץ 10.

(עדכון ראשון 14:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully