וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה לא מופתעים: "איך חגי דותן מסתכל לאשתו בעיניים?"

קצינים ושוטרים שמכירים את מפקד מחוז חוף החשוד שהטריד מינית שוטרות סיפרו כי גם בעבר היו שמועות על עבירות מין מצדו לכאורה. "הוא היה צריך להיות הראשון ליפול בכל שרשרת הניצבים שנחקרים בנושא"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

קצינים ושוטרים המקורבים למפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, החשוד בהטרדה מינית של שוטרות, מספרים כי מדובר בקצין מקצועי, אך מנגד חלקם אינו מופתע מהחשדות. "אני לא מכיר משהו קונקרטי אבל בזמנו רצו שמועות על הטרדת שוטרות, אין לי מושג אם זה נכון", סיפר אחד השוטרים. אחר הוסיף: "אני לא הייתי במחוז בתקופתו אבל השמועות מספרות שהוא הטריד". לדבריו, לפי דברים ששמע על הניצב, "הוא היה צריך להיות הראשון ליפול בכל שרשרת הניצבים שנחקרים בנושא".

קצין אחר סיפר: "אני אישית לא שמעתי על אירועים מלבד שבעבר הוא נחקר כבר במח"ש על משהו בסגנון. אני ממש מתבייש, אבל בעיקר בשבילו. איך הוא יכול להסתכל לאשתו ומשפחתו בעיניים? חבל שדברים כאלה קורים".

לקריאה נוספת:
חרף החשד לעבירות מין: מפקד מרחב מוריה עדיין בתפקידו
הסמפכ"ל המיועד לקצינים הבכירים: הימנעו ממגע עם שוטרות
החקירה נגד סגן המפכ"ל המודח: חשד שעוד שוטרות הוטרדו

חגי דותן, מפקד מחוז חוף, בבית החולים בנהריה, מרץ 2013. ערן גילווארג
"בזמנו רצו שמועות על הטרדות שוטרות". ניצב חגי דותן/ערן גילווארג

"אני מאוד מעריך אותו כמפקד", אמר ח"כ וניצב בדימוס דוד צור (התנועה) שהיה בעבר מפקדו הישיר של דותן. "הוא קצין טוב מאוד. משימתי, מאוד מזוהה עם הארגון, מקצועי וקפדן, אדם שאפשר לסמוך עליו שיבצע את המשימה. זה יהיה שבר גדול מאוד מבחינתי אם יתברר שהדברים נכונים. אני מקווה שהוא לא כפה את עצמו על אף אחת ולא הטריד אותן".

צור התייחס גם לאופיו המיוחד של הניצב, כפי שמציירים אותו קצינים רבים במשטרה. "אין ספק שמדובר באדם מאוד לא שגרתי. יש אנשים שמאוד התחברו לטיפוס הזה, אך יש גם מן הסתם מצב הפוך שבו הוא צבר לעצמו אנשים שנפגעו ממנו או שפגע בהם והמשיך הלאה. הוא בכל מקרה התכוון לפרוש. אלמלא הפרשיות האלה כבר היה מודיע לדעתי על פרישה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מסיבת העיתונאים האחרונה של מפלגת התנועה לפני יום הבחירות, ינואר 2013. טלי מאייר
"זה יהיה שבר גדול אם יתברר שהדברים נכונים". דוד צור/טלי מאייר

עם זאת, חלק ממכריו במשטרה מתקשים להאמין. "הוא השוטר מספר אחת של המחוז, וההרגשה קשה. אי אפשר לתאר את התחושה, זה פשוט לא נתפס", סיפר אחד מהקצינים הבכירים שעובדים יחד עם הניצב החשוד. "מדובר בקצין טוב מאוד, איש מקצוע אמיתי. לדעת שהוא יושב מול הפקודות שלו ומבצעים ביניהם עימות, זה הזוי ובלתי עולה על הדעת".

לדברי הקצין, שלשום בבוקר הוא נפגש עם דותן בענייני עבודה. "ישבתי אתו כמידי בוקר במשרד, הוא אמר לי שמחר הוא נוסע לחו"ל לבקר בן משפחה ושיחזור בשבוע הבא. מאוחר יותר התקשר ראש מח"ש ואמר שהוא בחקירה. מאז אני המום, עבדתי צמוד אליו, קשה לי להאמין שנדבק בו דבר שכזה", סיפר. "הוא אמנם משוחרר יותר ממני, אפשר לומר עליי שאני שמרן ואפילו פרימיטיבי. אני מחמיר עם עצמי בכל העניין של נשים, אפילו בחתונה אני לא מנשק על הלחי. קשה לי להאמין שהוא עשה משהו אסור. הוא אולי היה חופשי יותר והיה נחמד מול קצינות או שוטרות, אבל לא עשה משהו שחורג מהמותר".

אחד מחבריו הקרובים של הניצב סיפר לוואלה! חדשות: "הוא קצין מזן אחר, כולם ידעו שהוא קצין שובב ולא בקטע המיני, אלא במובנים האחרים. הוא אדם לא שגרתי. זה גם אחד היתרונות שלו".

"פחדנו ממנו"

בעבר נקשר שמו של הקצין הבכיר בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. על פי החשד, הניצב הטריד כמה שוטרות שהיו תחת פיקודו מילולית וקרא לעברן הערות מיניות. חמש שוטרות העידו נגדו וסיפרו: "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה". המקרה האחרון שמיוחס לו אירע בשנה האחרונה, אך רוב השוטרות שהעידו קשורות לתפקידו הקודם של הניצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אמש לפרשת ההטרדה המינית הנוספת בצמרת המשטרה. "ניצב נוסף זומן לחקירה במח"ש. מאחר שמדובר בראשית החקירה, אנו נמתין לסיומה ולתוצאותיה", אמר דנינו. "עם כניסתי לתפקיד בחרתי להוביל דרך נחושה, ברורה ובלתי מתפשרת בכל נושא שמירת הנורמות והערכים ובדגש על אפס סובלנות להטרדות מיניות במשטרת ישראל", הדגיש.

"למרות הקשיים הרבים שהיו ושאולי יהיו בהמשך, נמשיך לדבוק בדרך זו, בשקיפות מלאה וללא פשרות", אמר דנינו בהתייחסו לחשדות ולחקירת שורה של ניצבים בעת האחרונה. "דרך זו תוביל אותנו למקום שאליו אנו שואפים להגיע - אקלים ארגוני בעל חוסן ערכי ונורמטיבי, אשר יהוו בסיס לעבודת המשטרה בהקניית ביטחון אישי לאזרחי המדינה".


לפניות לכתבים:
אבי אשכנזי - Aviash123@walla.co.il
שבתי בנדט - sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully