וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקור להטרדות נשים במשטרה

קציני המשטרה הבכירים, כמו עמיתיהם בצה"ל, מסתכלים סביב בפורומים הבכירים ולא רואים נשים ועלולים להסיק שהן נחותות מהם. משם ועד להטרדה המינית הדרך קצרה

שוב ניצב במשטרה נחקר בחשד להטרדות מיניות של שוטרות הכפופות לו, שבוע לאחר שסגן המפכ"ל פוטר על רקע חשדות לעבירות דומות. בשנים האחרונות נחשפות עדויות להטרדות מיניות בצה"ל ובמשטרה, הטרדות שהיו שם תמיד - של פקידה, חיילת, או שוטרת צעירה.

צה"ל והמשטרה הם דוגמאות למקומות עבודה בהם ישנו רוב מוחלט של גברים בעמדות הבכירות, שבהם ככל שעולים בסולם הדרגות ניתן לראות נוף גברי בלעדי. בהכללה, מקומות עבודה כאלו, בהם אלו שאוחזים בדרגות הבכירות יותר מסתכלים סביבם ולא רואים נשים, עלולים לגרום לתחושת מציאות מעוותת שבה הנשים נחותות יותר במעמדן.

במציאות הזו, המעוותת, עלולים הגברים לחוש תחושת כוח ועליונות שאינה מתבססת רק על מקצועיותם, אלא גם על עצם היותם גברים בעולם פטריארכלי. הכוח הניתן להם בעיסוקים בהם מסתמכים על כוח הזרוע, עלול לבלבלם ולהוביל אותם לעשות מעשים מיניים בנשים הכפופות להם. שעות העבודה הלא-שגרתיות והאינטימיות הרגשית הנוצרת, גם הן עלולות לא אחת לבלבל ולהוביל למעשים לא נאותים ואף פליליים.

טלטלה בצמרת המשטרה | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים

מפגינות סולידריות עם שוטרות ישראל מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ, תחנת מרחב ירקון רמת החיל, פברואר 2015. ראובן קסטרו
"גברים לחוש תחושת כוח ועליונות שאינה מתבססת רק על מקצועיותם". הפגנה של פעילות נעמ"ת מול מטה משטרת מרחב ירקון/ראובן קסטרו

נשים אלו, חזקות ככל שיהיו, לעתים משתתקות מהמעשים הללו המבטלים באבחה אחת את כבודן. יש לתת את הדעת גם להטרדות של גברים שבהם הם מושפלים ומוטרדים מינית, ואין לזלזל בכך.

עלינו כחברה להוקיע מעשים אלו. לא די בלימוד הדור הצעיר כיצד להתנהג במערכת יחסים מקצועית, או אישית. עלינו לחנך גם את הדור המבוגר יותר המשמש בתפקידיי מפתח בחברה ובמקומות העבודה.

מקומות עבודה צריכים להיות אזור בטוח לעובדים ולעובדות, ולשם כך יש צורך בשינוי מהיסוד. אני מצפה מהמשטרה לנקוט ביוזמה, ולהתחיל בהדרכות מקצועיות ומובנות על מנת למנוע הטרדות מיניות, לשם העלאת המודעות לנושא והענקת כלים להתמודדות עם מצבים דומים אם יקרו. כן, רצוי וצריך להתחיל דווקא מהדרגים הגבוהים ולהדריך לאחר מכן את כלל המפקדים והשוטרים בכל המחוזות ותחנות המשטרה. לא יתכן כי הגוף שאמור לדאוג לאכיפת החוק במדינת ישראל ישמש דוגמא רעה כל כך לאזרחים. לא יתכן כי היום, יותר מתמיד, אישה תחשוב פעמיים לפני שהיא מגישה קורות חיים למשטרה מהחשש שתוטרד מינית.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully