וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד נגד הניצב דותן: המפכ"ל מעדיף שיפרוש מרצונו

7.2.2015 / 18:01

מחקירה ראשונית של מח"ש עולה כי העבירות של מפקד מחוז חוף, החשוד כי הטריד מינית שוטרות, הן בתפר שבין המשמעתי לפלילי. דנינו מחכה לעוד ממצאים כדי לגבש החלטה כיצד לנהוג. ניצב טוען: "זה ציד מכשפות"

צילום: אוניברסיטת חיפה, עומר מירון, עריכה: מתן חדד

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לא יפטר ככל הנראה את מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, החשוד כי הטריד מינית שוטרות, ויעדיף כי הוא יפרוש מרצון מהמשטרה. זאת, לאור חומרים ראשונים מתוך החקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שהגיעו לידיו של דנינו, אשר מהם עולה כי העבירות שבהם נחשד דותן הן בתפר שבין המשמעתי לפלילי. המפכ"ל עדיין מחכה לממצאים נוספים מהחקירה שמנהלת מח"ש על מנת לקבוע את מסקנתו הסופית, כפי שעשה עם סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור, והוא אמור להכריז על החלטתו בימים הקרובים.

דותן נחקר ביום חמישי בלילה במשך 12 שעות במשרדי מח"ש בירושלים. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים. חמש שוטרות, שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו נגדו. לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה לכאורה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

עוד על הפרשה:
במשטרה לא מופתעים: "איך חגי דותן מסתכל לאשתו בעיניים?"
המקור להטרדות נשים במשטרה | דעה
הניצב החשוד מתגונן: "בדיחה גרועה הפכה לטרגדיה"

חגי דותן, מפקד מחוז חוף, בבית החולים בנהריה, מרץ 2013. ערן גילווארג
יפרוש מרצונו? ניצב דותן/ערן גילווארג

חוקרי מח"ש בודקים כיוונים נוספים בפרשה. אחד הכיוונים שנבדקים הוא כי דותן קיים קשרים עם קצינות במשטרה, ובתמורה קידם אותן לתפקידים בכירים יותר בארגון. עם זאת, גם אם יימצאו ראיות לכך, הרי שגם במקרה זה ישנה התלבטות במח"ש אם מדובר בעבירה פלילית של ניצול יחסי מרות או הפרת אמונים. זאת, משום שניתן לפרש מעשה זה גם כעבירה משמעתית על סעיף התנהגות שאינה הולמת קצין. מחר יגיע ניצב דותן לחקירה נוספת במח"ש. כמו כן, כמה שוטרות נוספות יתייצבו כדי לתת עדות בפרשה.

ניצב במשטרה התייצב הערב לצד עמיתו, והטיח ביקורת חריפה במח"ש. "האופי של החקירה ממחיש כי מדובר בציד מכשפות של המשטרה כולה", תקף. "על אמירות לא ראויות, שאפשר להעמיד לדין משמעתי, או על נשיקה אבהית על הלחי, לפתוח בחקירה פלילית? זו מקסימום עבירה משמעתית".

פרקליטו של דותן, עו"ד ליאור אפשטיין, אמר השבוע דברים ברוח דומה לזו של הניצב. לדבריו, כל המקרים המיוחסים למרשו הם לא בגדר הטרדה מינית, אלא לכל היותר בגדר הטרדה מילולית. "לא מדובר על מעשים ולא על דפוס אובססיבי, אלא אקראי", אמר. לטענתו, "מדובר בעבירות התנהגות, ולא בעבירות פליליות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
ממתין לממצאי חקירת מח"ש. דנינו/יותם רונן

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין.

כמה קצינים ושוטרים המכירים את דותן הודו השבוע כי הם אינם מופתעים מהחשדות המיוחסים לו. "אני לא מכיר משהו קונקרטי אבל בזמנו רצו שמועות על הטרדת שוטרות, אין לי מושג אם זה נכון", סיפר אחד השוטרים. אחר הוסיף: "אני לא הייתי במחוז בתקופתו אבל השמועות מספרות שהוא הטריד". לדבריו, לפי דברים ששמע על הניצב, "הוא היה צריך להיות הראשון ליפול בכל שרשרת הניצבים שנחקרים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully