וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד מתגונן: "בדיחה גרועה הפכה לטרגדיה"

מפקד מחוז חוף, חגי דותן, השיב לטענה שלפיה אמר לשוטרת "נהיה באותו חדר באילת", כפי שפורסם לראשונה בוואלה! והבהיר כי הדבר נאמר כהלצה. על העובדה שמדובר בניצב שביעי שמסתבך בתוך כשנתיים, אמר ח"כ מיקי לוי: "זו בושה וחרפה"

צילום: אוניברסיטת חיפה, עומר מירון, עריכה: מתן חדד

מגיב להאשמות: אתמול פורסם כי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הטיחו בפני מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, את העדויות נגדו המעלות חשד להטרדה מינית של שוטרות. אמש (חמישי) התייחס הניצב, שנחקר ביומיים האחרונים בנושא, לדברים שאמר לכאורה והבהיר: "זה היה לפני שש שנים, ומדובר בבדיחה גרועה שהפכה לטרגדיה". את הדברים אמר ניצב דותן למקורביו. הוא עצמו שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. החקירה תימשך בימים הקרובים.

בין היתר, נטען כי הניצב אמר לאחת השוטרות: "את נוסעת להשתלמות באילת? יופי, נהיה באותו חדר", כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. בחקירתו אמר דותן שאולי לא היה צריך לומר זאת, אולם הבהיר כי לדברים לא היו משמעות מינית בשום שלב. לטענת מקורביו של דותן מדובר באמירות שיכולות להתפרש בשני מובנים.

עורך דינו ליאור אפשטיין הוסיף אף הוא כי מדובר בפרשנות לאמירותיו, ושכל המקרים המיוחסים לו הם לא בגדר הטרדה מינית, אלא לכל היותר בגדר הטרדה מילולית. "לא מדובר על מעשים ולא על דפוס אובססיבי, אלא אקראי", אמר.

טלטלה במשטרה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
קרובי הקצין שחשוד בהטרדה: "יילחם על חפותו, יישאר במשטרה"
במשטרה לא מופתעים: "איך חגי דותן מסתכל לאשתו בעיניים?"
המקור להטרדות נשים במשטרה. דעה

מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, בהפגנת מחאה נגד תג מחיר בצומת אום אל-פחם, אפריל 2014. שלומי גבאי
"בדיחה גרועה". ניצב דותן/שלומי גבאי

לטענתו, "מדובר בעבירות התנהגות, ולא בעבירות פליליות". בנוגע להימשכות החקירה אתמול הסביר כי מרשו "סירב לענות על שאלות פולשניות וחודרניות ששאלו אותו חוקרי מח"ש".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), ניצב בדימוס ומי שכיהן בתפקיד מפקד מחוז ירושלים במשטרה, התייחס בכנס חיפה לעיתונות לטלטלה העוברת בימים אלה על צמרת המשטרה ולחשדות נגד בכירים בה בעבירות מין, בהם ניצב דותן וסגן-ניצב משה איבגי, מפקד תחנת באר שבע. "אני בוש ונכלם. חלקם היו פקודיי", אמר והוסיף כי הוא מתחרט על כך שקידם את ניצב דותן, שהיה מפקד תחנת משטרת מוריה בזמן שלוי היה מפקד מחוז ירושלים.

"לא רציתי להתעורר הבוקר. כבר אתמול בלילה ידעתי שזה השביעי והשמיני (מספר המקרים שבהם מעורבים קצינים בכירים בפלילים בשנתיים האחרונות)". לדבריו, העובדה שכל כל הרבה ניצבים חשודים או מואשמים, מתוך סך של 18 ניצבים בשירות המשטרה, אינה אלא "בושה וחרפה".

"יש לנו משטרה טובה, אבל לצערי הנזק שנגרם על ידי הקצונה הבכירה הוא נזק שפוגע באמון הציבור. אין לנו משטרה אחרת, ואנחנו עם מספיק שכל כדי לדעת להפריד בין השוטרים שמגינים עלינו לבין אותם קצינים שסרחו ואין על זה סליחה".

(עדכון ראשון: 22:59)

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com
לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully