וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהיה באותו החדר באילת": הטענות שסיבכו את הניצב החשוד

חוקרי מח"ש הטיחו בפני מפקד מחוז חוף את הדברים שאמר לכאורה לשוטרות, ושמהם עולה חשד להטרדה מינית. ניצב חגי דותן הודה ש"אולי לא היה צריך לומר זאת", אולם הבהיר שלא הייתה כל כוונה מינית בדבריו

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, החשוד בהטרדה מינית של שוטרות, יצא היום (חמישי) ממשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתום ארבע שעות חקירה. דותן נחקר גם במהלך הלילה, במשך 12 שעות, ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים.

"את נוסעת להשתלמות באילת? יופי, נהיה באותו חדר", זה אחד המשפטים שהטיחו החוקרים בפני הניצב, אותם לכאורה אמר לאחת השוטרות. לטענת מקורביו של דותן מדובר באמירות שיכולות להתפרש בשני מובנים. בחקירתו אמר דותן שאולי לא היה צריך לומר זאת, אולם הבהיר כי לדברים לא היו משמעות מינית בשום שלב.

עורך דינו ליאור אפשטיין הוסיף כי מדובר בפרשנות לאמירותיו, ושכל המקרים הם לא בגדר הטרדה מינית, אלא לכל היותר בגדר הטרדה מילולית. "לא מדובר על מעשים ולא על דפוס אובססיבי, אלא אקראי", אמר. לטענתו, "מדובר בעבירות התנהגות, ולא בעבירות פליליות". בנוגע להימשכות החקירה אתמול הסביר כי מרשו "סירב לענות על שאלות פולשניות וחודרניות ששאלו אותו חוקרי מח"ש".

למקורביו סיפר שמלכתחילה התכוון לפרוש, ושהשמועות לגבי החקירה כבר "רצות זה זמן". לפיכך, טען, הוא ידע שיזומן בשלב מסוים.

טלטלה בצמרת המשטרה - סיקור מיוחד:
החשוד שהטריד שוטרת בהריון: מפקד תחנת ב"ש, משה איבגי
במשטרה לא מופתעים: "איך חגי דותן מסתכל לאשתו בעיניים?"
האיש ששלח שישה מניצבי המשטרה הביתה

חברי מפלגת יש עתיד מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
"היו מקרים כאלה בעבר אבל לא בהיקף כזה", ח"כ מיקי לוי/מור שאולי

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), ניצב בדימוס ומפקד מחוז ירושלים לשעבר, שהיה מפקדו של דותן כשזה היה מפקד תחנת מוריה, התייחס היום לפרשה והביע צער על החשדות נגד פקודו לשעבר. "אני בוש ונכלם, חלקם היו פקודיי", אמר לוי בכנס חיפה לעיתונות, והוסיף כי הוא מתחרט על כך שקידם את ניצב דותן. "הנזק שגרמו הניצבים שסרחו הוא בלתי נסלח. היו מקרים כאלה בעבר, אבל לא בהיקף כזה ולא ברמות גבוהות כל כך", הוסיף לוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"היה חשש, ומבוכה מאוד גדולה"

חמש שוטרות שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו נגד ניצב דותן במשטרה. "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן. עתידו במשטרה ייקבע בהתאם להחלטת המפכ"ל, יוחנן דנינו, לאחר שיעיין בחומר החקירה. במח"ש חושדים כי הניצב נהג להטריד את השוטרות מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לו קרה לכאורה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

דותן, בן 55, מונה לתפקידו ביולי 2011, והוא מפקדו הראשון של מחוז חוף שהוקם בעקבות פיצול מחוז הצפון של המשטרה. הוא התגייס לפני כשלושים שנה למשטרת ישראל, ובתפקידו הקודם שימש מפקד משטרת יהודה ושומרון. בין יתר תפקידיו, שימש דותן מפקד המרכז ללימודי משטרה, מפקד מרחב ירקון במחוז תל אביב, וסגן מפקד המחוז הצפוני.

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע עם הקצין.

"השמועות מספרות כי הוא הטריד"

קצינים ושוטרים המקורבים לדותן סיפרו כי מדובר בקצין מקצועי, אך מנגד חלקם אינו מופתע מהחשדות. "אני לא מכיר משהו קונקרטי אבל בזמנו רצו שמועות על הטרדת שוטרות, אין לי מושג אם זה נכון", סיפר אחד השוטרים. אחר הוסיף: "אני לא הייתי במחוז בתקופתו אבל השמועות מספרות שהוא הטריד". לדבריו, לפי דברים ששמע על הניצב, "הוא היה צריך להיות הראשון ליפול בכל שרשרת הניצבים שנחקרים בנושא".

עם זאת, חלק ממכריו במשטרה מתקשים להאמין. "הוא השוטר מספר אחת של המחוז, וההרגשה קשה. אי אפשר לתאר את התחושה, זה פשוט לא נתפס", סיפר אחד מהקצינים הבכירים שעובדים יחד עם הניצב החשוד. "מדובר בקצין טוב מאוד, איש מקצוע אמיתי. לדעת שהוא יושב מול הפקודות שלו ומבצעים ביניהם עימות, זה הזוי ובלתי עולה על הדעת".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com
לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully