וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: הניצב קידם קצינה עמה היה בקשר רומנטי מרפ"ק לסנ"צ

11.2.2015 / 0:09

פרסום ראשון: ניצב חגי דותן נחקר במח"ש בחשד שהמליץ לאחרונה לקדם קצינה לדרגה בכירה, לאחר שהשניים ניהלו בעבר קשר רומנטי. הוא הודה שהיה קשר, אך סירב לפרט את טיבו. בסך הכול העידו נגדו עשר שוטרות

חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
חגי דותן/מגד גוזני

אחד החשדות המרכזיים נגד מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן, הוא שהקצין הבכיר קידם קצינה מדרגת רב פקד לדרגת סגן ניצב, זאת לאחר שבעבר היו מעורבים השניים בקשר רומנטי - כך נודע אמש (שלישי) לוואלה! חדשות.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), חקרו אמש את דותן, בחשד שהמליץ לאחרונה לקדם את הקצינה לדרגה הבכירה, לאחר שלפני כשמונה שנים התקיים בין השניים קשר רומנטי.

הקצינה אמנם הכחישה את הסיפור, אולם דותן עצמו הודה שב-2007 היה עמה בקשר. הוא סרב להיכנס לאופי הקשר, והוסיף כי טיב היחסים לא רלוונטי – זאת משום שלטענתו הם לא היו בגדר מפקד ופקודה. עד כה סבורים במח"ש כי בידיהם חשדות "איתנים" על עשר שוטרות שנפגעו מהתנהלותו של הניצב. בין העבירות שמייחסים לו: הטרדה מינית, הפרת אמונים וניצול יחסי מרות.

טלטלה במשטרה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שוטרות העידו במח"ש: לא קיימנו יחסים עם ניצב חגי דותן
דנינו בכינוס חירום: "מי שדרכנו לא מתאימה לו - שיעזוב"
פרקליט המתלוננת על בת הקצין החשוד: "לא שופטים אדם בצערו"

בנוסף, בחדשות 10 דיווחו אתמול שדותן נחקר בחשד למעשה מגונה בכוח בשוטרת ששירתה תחת פיקודו לפני שמונה שנים. לפי הדיווח, היא טענה שדותן – אז מפקד מרחב במחוז תל אביב, נישק אותה בשפתיים במהלך פגישה פרטית בענייני משטרה שאותה היא יזמה, שלא במסגרת תפקידם. במהלך החקירה הכחיש דותן כל קשר למעשה, וטען כי הנשיקה בתום הפגישה הייתה "אבהית לחלוטין". לטענתו, הנשיקה הייתה על הלחי, ולא על שפתיה של השוטרת.

גורמים במחוז חוף אמרו בימים האחרונים אנשי מח"ש מזמנים שורה של שוטרות מהמחוז לחקירה בפרשה. בא כוחו של דותן, עו"ד ליאור אפשטיין טען כי מדובר בספיח נוסף לפרשה שגם הוא ייגמר בלא כלום. "אחרי גל ראשון של הטרדות מילוליות, בא הגל השני של יחסי מרות, וגם אותו הדפנו. אחרי זה, בא הגל השלישי החדש של מעשה מגונה בכוח, שגם אותו נהדוף", הסביר.

מפגינות סולידריות עם שוטרות ישראל מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ, תחנת מרחב ירקון רמת החיל, פברואר 2015. ראובן קסטרו
הפגנת סולידריות בשוטרות מחוץ למשרדי מרחב ירקון/ראובן קסטרו

ביום ראשון העידו במח"ש שוטרות נוספות שהיה חשד שניהלו מערכת יחסים עם דותן, וקודמו על ידו לתפקידים בכירים בארגון. רובן הכחישו כי היו עמו בקשר. דותן, החשוד גם בהטרדה מינית של שוטרות, נחקר באותו היום במשך כשש שעות במשרדי מח"ש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בימים הקרובים יוחלט אם יש תשתית ראייתית לכתב אישום

בימים הקרובים צפויה מח"ש לקבוע אם דותן עבר עבירה פלילית הן בנושא ההטרדות, לכאורה, והן בנושא קיום יחסי מרות, ואם התגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין - או שמדובר בעבירות מתחום המשמעת. המסקנות יוגשו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שייאלץ להחליט אם לפטר את דותן או לתת לו לפרוש מרצונו. עם זאת, המפכ"ל נוטה שלא לפטר את דותן, ומעדיף כי הוא יפרוש מרצון מהמשטרה. מנגד, הוא עשוי לשנות את דעתו כשיקבל את ממצאי החקירה בימים הקרובים.

בינתיים, דותן הורחק בצו ממתקני המשטרה והוא מצוי תחת תנאים מגבילים למשך עד יום חמישי הבא. לפי הידוע, עם תחילת הפרשה העידו נגדו חמש שוטרות, שאינן קשורות אחת לשנייה, העידו נגדו. לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה לכאורה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעם העדויות מצדן של השוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, נחשפו לכאורה המקרים.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully