וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו

14.2.2015 / 0:40

גם שישה שוטרים נוספים שהיו מעורבים בתקרית שבה נורה סמי אל-ג'אער קיבלו איומים ובמחוז הדרום הוחלט להצמיד להם אבטחה. "מי שמעלה על דעתו לפגוע בשוטרים ייתקל בתגובה קשה וכואבת"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר בהארכת מעצרו, השבוע/נועם מושקוביץ

השוטר שנעצר בחשד שירה שלא כדין בצעיר במהלך פשיטה ברהט בחודש שעבר ושוחרר אתמול (שישי) למעצר לבית ספג איומים על חייו ועל חיי בני משפחתו, כך מסרה המשטרה. מלבד השוטר החשוד, שישה שוטרים נוספים המשרתים בתחנת רהט והיו מעורבים בתקרית דיווחו כי קיבלו איומים, כי שמותיהם ותמונותיהם פורסמו ברשתות חבריות וכי נכתבו נגדם דברי הסתה קשים. בשל האיומים קיים סגן מפקד מחוז הדרום, תנ"צ פרץ עמר, דיון בנושא, ובו נקבעה אבטחה לכל שוטר על פי חומרת האיום.

מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי, התייחס לאיומים ואמר: "אני ער לסערת הרוחות והרגשות, אולם רק בית המשפט הוא זה המוסמך לשפוט ולחרוץ דין. אני מציע שאף אחד לא ייקח את החוק לידיו. מי שמעלה בדעתו לפעול באלימות ואף קיצוני מכך – לפגוע בשוטרים או מי מבני משפחתם, ייתקל בתגובה קשה וכואבת באמצעות הכלים המחמירים ביותר שיש בידי המשטרה".

ניצב הלוי פירט ואמר כי מסיתים ומתסיסים ייעצרו באופן מידי. "מי שמתכנן לפגוע באנשי אכיפת החוק, ההליך המשפטי יתבצע נגדו בתוך זמן קצר וברף הענישה הגבוה ביותר", הוא הדגיש. "איומים על שוטרים ועל אנשי חוק הוא דגל אדום המתנוסס בחברה מתוקנת ודמוקרטית". מפקד המחוז קרא להנהגה בקהילה להרגיע את הרוחות ולהוקיע כל כוונה או ניסיון לפגוע בשוטרים. "יש להגן על השוטרים העובדים לילות כימים למען שמירה על ביטחון הציבור. נמשיך להעניק שירותי משטרה מיטביים לתושבי רהט ובאופן מלא הוגן ושוויוני".

עוד על הירי ברהט:
דעה: כשאין אמון, יותר קל לצאת לרחוב
אחרי הרג הצעיר: מטען חבלה ובקבוקי תבערה על שוטרים ברהט
זעם ברהט: "אדם חף מפשע הולך להלוויה וחוזר הרוג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעיר שנורה, סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול הפך בית המשפט המחוזי בירושלים את החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו של השוטר. עם זאת, לאחר שהודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי בכוונתה לערער לעליון על ההחלטה, הורה בית המשפט לשחרר את השוטר למעצר בית בבית מלון באזור המרכז, שם ישהה עד מוצאי שבת. מצאת השבת ועד יום שלישי הוא ייחקר במח"ש ובתום חקירתו הוא ישוחרר למעצר בית. במהלך הזמן הזה יהיה השוטר בפיקוח ונאסר עליו ליצור קשר עם שוטרים אחרים.

השוטר החשוד נעצר בתום חקירה סמויה במח"ש, ובחקירתו הוא קשר את עצמו לירי הקטלני ב-14 בינואר, שהגיע בעקבות התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, התושבים יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע סמי אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה שמת מירי אש חיה.

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully