וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקור ברהט והביקורת במשטרה: "ריבלין בחר צד"

18.2.2015 / 0:47

משפחתו של השוטר, החשוד במעורבות בירי שממנו נהרג סמי אל-ג'אער בעיר הבדואית בחודש שעבר, מתרעמים על כוונתו של הנשיא לבקר שם היום. "מאוכזבים שהוא פוגש את משפחת ההרוג ולא אותנו, משפחת שוטר שסיכן חייו". מקורבי ריבלין: "הנשיא בא לבקר את התושבים"

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(הארכת מעצר לשוטר החשוד)

הביקור והביקורת: נשיא המדינה ראובן ריבלין יקיים היום (רביעי) ביקור במגזר הבדואי. בין היתר הוא ינחם את משפחות ההרוגות בתאונת האוטובוס, ולאחר מכן יפגוש את משפחותיהם של סמי אל-ג'אער, שנהרג במהלך מבצע משטרתי ברהט, ושל סמי זיאדנה, שנהרג במהלך הלוויתו של אל-ג'אער.

מקורביו של השוטר החשוד במעורבות במותו של אל-ג'אער, אשר שוחרר ממעצר, תקפו את החלטתו של הנשיא להיפגש עם בני משפחתו של ההרוג. הם טענו כי ריבלין היה צריך להיפגש עם שני הצדדים ולא לנקוט עמדה, טרם השלמת החקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

עוד בנושא
אלפי לייקים לעמוד תמיכה בשוטר מרהט: "נגן על מי שמגן עלינו"
משפחת השוטר החשוד בירי ברהט: "המדינה הפקירה אותו"
לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו

"בני המשפחה פגועים ומאוכזבים מהחלטת הנשיא לפגוש את בני משפחתו של ההרוג מרהט, ורק אותם, ולא את בני משפחת השוטר שסיכן את חייו למען אזרחים של המדינה שהנשיא עומד בראשה", אמרו, "זה כאילו הנשיא תופס צד בחקירה שעדיין לא הושלמה. אנחנו מקווים שהנשיא ישקול זאת שוב ויקיים מפגש גם עם בני משפחת השוטר", ציינו מקורבים למשפחה.

מטעם גורמים המקורבים לבית הנשיא נמסר בתגובה לטענות המשפחה: "הנשיא בא לבקר את התושבים ולהכיר את העיר על כל אתגרייה. בין השאר יפגוש את משפחות ההרוגים במאורעות". עוד נטען כי "הנשיא היה מעודכן בהתפתחות האירועים והוא מגיע לרהט בעצה אחת עם מפכ"ל המשטרה בתקווה להשיב את הסדר והשגרה לחיי תושבים".

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את וועידת הנשיאים של כלל הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

האירוע האמור התרחש לפני כחודש, אז הגיעו לרהט שוטרים שביקשו לבצע פשיטת סמים. במקום התפתחו התפרעויות של כמה תושבים שעל פי החשד יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה שמת מירי אש חיה.

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר החשוד בירי/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר נעצר השוטר בתום חקירה סמויה. בחקירתו, קשר את עצמו לירי. לאחר שבית משפט השלום הורה על הארכת מעצרו בחמישה ימים, הפך בית המשפט המחוזי את ההחלטה וקבע כי יש לשחרר את השוטר למעצר ביתו. סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט משה דרורי, מתח ביקורת על מח"ש. הוא טען כי לא ייתכן שהשוטר נעצר בזמן שגם לאחר נתיחת הגופה שהתקיימה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, אין ודאות שאל-ג'אער נורה למוות.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:36)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אל-ג'אער/מערכת וואלה, צילום מסך
מהומות ברהט בעקבות הרג שני תושבי העיר על ידי כוחות משטרה, ינואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
ההתפרעויות ברהט אחרי מות התושבים מירי המשטרה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully