וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי לייקים לעמוד תמיכה בשוטר מרהט: "נגן על מי שמגן עלינו"

16.2.2015 / 20:55

ביממה האחרונה נפתח בפייסבוק עמוד להבעת הזדהות עם השוטר החשוד שירה שלא כדין בצעיר בדואי. לעמוד הועלו תגובות נזעמות של תושבים נגד המדינה ומח"ש. מחר צפוי השוטר להשתחרר למעצר בית

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(השוטר מובא להארכת מעצר, בשבוע שעבר)

ימים אחדים לאחר שהוחלט לשחררו ממעצר, נפתח היום (ראשון) עמוד פייסבוק לתמיכה בשוטר החשוד שירה שלא כדין בצעיר הבדואי סמי אל-ג'אער במהלך פשיטה משטרתית ברהט. בתוך שעות, צבר העמוד "כולנו עם השוטר מרהט, ואתם?" אלפי לייקים. לעמוד הועלו תגובות נזעמות של תושבים נגד המדינה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שעל פי הטענות עצרה את השוטר למרות שהירי בוצע כשהשוטרים היו תחת איום על חייהם.

"פשוט בושה", "המדינה צריכה להתנצל בפניו", "לא יכול להיות מצב שכזה", "לא מפקירים את השוטר", "בואו נגן על מי שמגן עלינו", "צריך לשבור את השתיקה" ו"לא יוצאים להצביע עד שהוא משתחרר", הם רק חלק מהתגובות שנכתבו בדף. מקימי העמוד הודו לתומכים. "עוצרים לרגע בין כל הבלגן ורוצים להגיב לכם תודה על התמיכה. פשוט מחמם את הלב", כתבו. לעמוד מעלים החברים תמונות שלהם עם דף ובו הכיתוב "כולנו עם השוטר מרהט".

עוד באותו נושא:
בית המשפט נגד מח"ש: "אין ראיה שהשוטר הרג את הבדואי ברהט"
לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו
משפחת השוטר החשוד בירי ברהט: "המדינה הפקירה אותו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע התרחש לפני כחודש, אז הגיעו ליישוב שוטרים שביקשו לבצע פשיטת סמים. במקום התפתחו התפרעויות של כמה תושבים שעל פי החשד יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה שמת מירי אש חיה.

בשבוע שעבר נעצר השוטר בתום חקירה סמויה. בחקירתו, קשר את עצמו לירי. לאחר שבית משפט השלום הורה על הארכת מעצרו בחמישה ימים, הפך בית המשפט המחוזי את ההחלטה וקבע כי יש לשחרר את השוטר למעצר ביתו. סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט משה דרורי, מתח ביקורת על מח"ש. הוא טען כי לא ייתכן שהשוטר נעצר בזמן שגם לאחר נתיחת הגופה שהתקיימה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, אין ודאות שאל-ג'אער נורה למוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו טוענת שנורה למוות. סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שמח"ש הודיעה על כוונתה לערער לעליון, הורה השופט לשחרר את השוטר למעצר בית בבית מלון באזור המרכז, שם שהה עד מוצאי השבת. מצאת השבת הוא נחקר במח"ש ומחר בבוקר הוא אמור להשתחרר למעצר בית. בני משפחתו של סמי אל געאר אמרו בתגובה, כי "השוטר צריך לעמוד לדין ובית המשפט יוכיח את זה, לא היו מהומות כמו שהם טוענים והחקירה תוכיח שהם משקרים".

ביום שישי הודיעה המשטרה כי השוטר ספג איומים על חייו ועל חיי בני משפחתו. מלבד השוטר החשוד, שישה שוטרים נוספים המשרתים בתחנת רהט והיו מעורבים בתקרית דיווחו כי קיבלו איומים, כי שמותיהם ותמונותיהם פורסמו ברשתות חברתיות וכי נכתבו נגדם דברי הסתה קשים. בשל האיומים, קיים סגן מפקד מחוז הדרום, תנ"צ פרץ עמר, דיון בנושא, ובו נקבעה אבטחה לכל שוטר על פי חומרת האיום.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully