וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת השוטר החשוד בירי ברהט: "המדינה הפקירה אותו"

14.2.2015 / 19:35

קרוביו של השוטר שנעצר בחשד לירי לא חוקי ממנו נהרג צעיר תקפו את התנהלות מח"ש בעניין: "המדינה צריכה לתת לשוטרים גיבוי. חרצו את דינו לפני שהגיע בכלל לבית המשפט". בני המשפחה חוששים מניסיונות לפגוע בהם

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(צפו: הארכת מעצרו של השוטר החשוד, ביום חמישי)

בני משפחתו של השוטר שנעצר ביום חמישי בחשד כי ירה למוות שלא כדין בצעיר ברהט ושוחרר למעצר בית, טוענים כי המדינה הפקירה אותו ואת חבריו. כמו כן, בני המשפחה סיפרו לוואלה חדשות כי הם חוששים שמישהו יפגע בהם. אתמול מסרה המשטרה כי השוטר החשוד ועוד שישה מחבריו לנשק שהיו מעורבים באותה תקרית ספגו איומים על חייהם.

"אנחנו פגועים. רוב בני המשפחה שלנו היו לוחמים בצבא", אמרה המשפחה. "הוא היה בעבודה וניסה לחשוף תחנת סמים ברהט. הוא לא היה בטיול. זה כמו במרמרה - המדינה צריכה לתת לשוטרים גיבוי". לדברי המשפחה, "אביו של השוטר פגוע מאוד מהמדינה. פשוט מפקירים את השוטרים שיצאו משם באמבולנסים. הוא (בנם) מתאר את האירוע בצורה קשה. זרקו עליו ועל חבריו אבנים, סלעים וברזלים ואף נשמעו יריות. אנחנו מאוכזבים. יש במשפחה שלנו ילדים קטנים שחשבו להיות לוחמים, אבל עכשיו הם ירצו להיות ג'ובניקים. פשוט חרצו את דינו לפני שהגיע בכלל לבית המשפט".

לקריאה נוספת בנושא
לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו
הוארך מעצר החשוד בירי בבדואי: "מח"ש מפקירה את השוטרים"

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר בהארכת מעצרו, השבוע/נועם מושקוביץ

מאז מעצרו של השוטר, במשפחה מרגישים מאוימים. "ישנו חשש כבד שינסו לפגוע בנו. יש ניידות סביב הבית 24 שעות. גם אותו לא עוזבים השוטרים. יש בקרב בני המשפחה אנשי ביטחון שגם עוזרים באבטחה. אנחנו לא נותנים לאף אחד לצאת מהבית ללא ליווי". במשפחה באו בטענות גם כלפי התנהלות מח"ש. "מח"ש עושים פה עוול רק כדי לרצות מגזרים מסוימים במדינה. כל שוטר שהיה מגיע לסיטואציה שכזו היה מתנהג כך. כמעט עשו בהם לינץ'". בני המשפחה מספרים כי מדובר בשוטר מאופק ולא אלים כלל. "הוא רוצה להישאר במשטרה, הוא לא עשה שום דבר לא חוקי".

בעדותו הראשונה סיפר השוטר למחלקה לחקירות שוטרים כי הוא והשוטרים האחרים הגיעו למקום כדי לסגור תחנת סמים שפעלה במקום ופתאום החלו לזרוק עליהם אבנים, סלעים וברזלים. השוטר גם סיפר כי הוא נפגע בגבו מאבן גדולה שנזרקה לעברו ואז ירה באוויר. בעדותו השנייה חזר השוטר על התיאורים וסיפר כי לאחר שירה באוויר הוא ירה כדור אחד לעבר ההתקהלות כתוצאה מלחץ ומחשש לחייו. השוטר מסר כי השינוי בגרסאות נובע מהחשש לחייו. השוטר מיוצג על ידי עורכי הדין גיל לחוך וארז אבואב.

השוטר החשוד נעצר בתום חקירה סמויה במח"ש, ובחקירתו הוא קשר את עצמו לירי הקטלני ב-14 בינואר, שהגיע בעקבות התפרעות של כמה תושבים במקום. לפי החשד, התושבים יידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע סמי אל-ג'אער בן ה-21. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו. משפחתו טענה שמת מירי אש חיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעיר שנורה ברהט, סמי אל-ג'אער/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully