וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג מרהט זועמת: "שוטר הרג את בננו וקיבל פרס"

5.3.2015 / 0:04

לאחר שנחשף בוואלה חדשות כי הוחלט להציב את השוטר החשוד בירי הקטלני ברהט בתפקיד חדש, אמרה משפחתו של סמי אל-ג'אער: "קצינים בכירים מסולקים, ושוטרים שביצעו רצח או הריגה נמצאים בלשכת מפקד המחוז"

צלם: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(סנגורו של השוטר: "המחלקה לחקירות שוטרים מפקירה את שוטריה")

בני משפחתו של סמי אל-ג'אער, הצעיר שנהרג בפשיטת סמים של המשטרה ברהט לפני כחודשיים, זעמו אתמול (רביעי) על החלטתו של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, לשלב בלשכתו את השוטר החשוד בירי שהוביל למותו של בנם - כפי שנחשף בוואלה חדשות.

"לא ברורה לנו האפליה - קציני משטרה בכירים שנאשמים בעבירות פעוטות ביחס למה שקרה פה מסולקים מהמשטרה מיד, ושוטרים שביצעו עבירות של רצח או הריגה נמצאים בלשכת מפקד המחוז הדרומי", אמר עו"ד שמואל זילברמן, המייצג את משפחת אל-ג'אער. "גם שוטרים שביצעו הכאות ושבירת ידיים של עצורים אזוקים ממשיכים לשרת כרגיל. זה חמור מאוד ששוטרים כאלה ממשיכים לשרת במשטרה".

לקריאה נוספת:
ריבלין ביקר ברהט והרגיע את הרוחות: "מתבצעת חקירה"
אלפי לייקים לעמוד תמיכה בשוטר מרהט: "נגן על מי שמגן עלינו"
לאחר ששוחרר: השוטר החשוד בירי ברהט ספג איומים על חייו

הפרקליט התייחס גם למכתב שנשלח לפני כמה ימים נשלח לחאלד, אביו של סמי, ועליו חתומים המשרד לביטחון הפנים ומשרד הפנים, ובו הם מודיעים לו כי עקב חשד לעבירות סמים נשלל רישיון הנשק שלו.

"פתאום החליטו שיש נגדו חשד לעבירות סמים", אמר עו"ד זילברמן. "אדם ללא עבר פלילי, ששירת במג"ב בסדיר, בקבע ובמילואים. המכתב חורה לנו מאוד, סתם נטפלים אליו ללא כל סיבה". חלאד הגיש ערר על השלילה.

"מפקד המחוז רודף ומתנכל לי באופן אישי. הוא שקרן ולא מציג שום הוכחות", אמר אתמול אל-ג'אער. "במכתב שקיבלתי נכתב שעסקתי בסחר בסמים, שבני עסק בזה. זה פשוט שקר גס. עושים מאיתנו פושעים". לדברי חאלד, משפחתו היא זו שהתריעה על הפעילות הלא-חוקית שמתרחשת באזור מגוריהם.

"יש אדם שמואשם בירי לא כדין. יש ילד בן 22 שנרצח. במקום לקחת את סוחרי הסמים שהמשטרה שמה אותם שם כדי להפיל אנשים, בסוף אותו שוטר מקבל פרס ומפקד המחוז שם אותו אצלו כי הוא מאוים", המשיך אל-ג'אער, והדגיש: "אנחנו לא מתכוונים לנקום או לפגוע, זאת לא דרכנו. אבל אני אעשה הכול כדי שמפקד המחוז לא יקודם. שיסתום את הפה שלו ולא יגיד שאנחנו פושעים. שיבדוק את עצמו ואת התנהלותו הלא-תקינה".

עוד באותו נושא

השוטר החשוד בהרג הצעיר ברהט הוצב בתפקיד חדש

לכתבה המלאה

"המהלך של יורם הלוי מעבר מסר ברור לכל השוטרים - אתם לא לבד"

אתמול נודע כי לאחר חודש של חקירות ומעצר בית, שב השוטר החשוד בהריגתו של אל-ג'אער לעבודה. אלא שהוא לא חזר למקום עבודתו הקודם בתחנת רהט, והוצב לפני שבוע בלשכת מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי בתפקיד חדש.

עד לסיום חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), החליט הלוי להצמיד אליו אל השוטר שזוכה מאז המקרה לאיומים על חייו ועל חיי בני משפחתו. "המהלך של יורם הלוי מעביר מסר חד וברור לכל השוטרים - אתם לא לבד. מפקד המחוז והקצינים הבכירים הראו לשוטרים כי הם איתם במערכה והם נמצאים שם כדי לשמור ולהגן", אמר קצין במחוז הדרומי.

הארכת מעצר בבית המפשט המחוזי בירושלים  לשוטר החשוד כי ירה בסמי אל-ג'עאר תושב רהט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
השוטר בעת הארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

השוטר נעצר ב-12 בפברואר לאחר שבצוות דרום של מח"ש החלו לחקור את טענת משפחתו של הצעיר כי הוא נהרג כתוצאה מירי של שוטרים לעברו כחלק מפעילות יזומה לאיתור סוחרי סמים בשכונה 26 ברהט.

על פי החשד, במהלך הפעילות החלה התפרעות של כמה תושבים במקום, שיידו אבנים וסלעים ותקפו במקלות את כוחות המשטרה. שלושה שוטרים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כתוצאה מפגיעת אבנים. בנסיבות שעדיין נחקרות, נפגע אל-ג'אער בן ה-21 מירי של נשק חם לעברו. הוא הובהל לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר אנוש, ומאוחר יותר נקבע מותו.

בעקבות הירי פרצו מהומות ברהט, שהגיעו לשיא במהלך הלוויתו של אל-ג'אער. בהתפרעויות נהרג צעיר נוסף, סמי איבראהים א-זידאנה, ונפצעו 22 נוספים, בהם אחד באורח קשה ואחד באורח בינוני.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully