וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בימין ובשמאל תקפו את נתניהו על דוח המבקר, תחקיר בלבנון על התקרית בחודש שעבר עם חיזבאללה, חיפושים אחרי נעדר בעין גדי, דאעש השתלט על נשק כימי בלוב והתכנית של הבית הלבן נגד נאום נתניהו. אלה הכותרות שעשו את השבת

הרצוג: "דוח המבקר על מצוקת הדיור ישלח את נתניהו הביתה"

תוקפים את הממשלה: מועמדים משמאל, וגם מימין, יצאו היום (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח התנהלותו, הן על רקע דוח המבקר בענייני ההוצאות במעונותיו, והן על רקע מבצע "צוק איתן". בין הדוברים במהלך אירועי "שבתרבות" שהתקיימו ברחבי הארץ היו לא רק פוליטיקאים מהאופוזיציה, אלא גם כאלה שאינם פוסלים ישיבה בממשלת נתניהו הבאה, אם תוקם כזו.

ראשון המנגחים היה יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (המחנה הציוני), שהתייחס באירוע "שבתרבות" בתל אביב לדוח מבקר המדינה יוסף שפירא על הדיור בישראל, שצפוי להתפרסם בחודש הבא, סמוך לנאום נתניהו בקונגרס.

"על מעון ראש הממשלה ביבי מסרב לקחת אחריות ולתת דין וחשבון לציבור. הוא מאשים את התקשורת, את אב הבית ואת הממשלות הקודמות בכל דבר", אמר, "אבל זה לא יעזור לו. הדוח הבא, בנושא הדיור, יחשוף כישלון מהדהד והתעלמות חמורה מצרכי האזרחים. ביבי נכשל וצריך ללכת הביתה".

דיווח: נוהל חניבעל הופעל לאחר תקיפת חיזבאללה בהר דב

עיתון "דיילי סטאר" הלבנוני, ניסה השבוע להפיג את העשן האופף את התקרית שבה נהרגו רב-סרן יוחאי קלנגל וסמל-ראשון דור ניני כתוצאה מירי נגד טנקים (נ"ט) של חוליית חיזבאללה ב-28 בינואר, וערך תחקיר מקיף הבוחן את האירוע בהסתמך על גורמי ביטחון שהיו מעורבים בו. על פי התחקיר, מותו של חייל יוניפי"ל הספרדי היה כחלק מהפעלת "נוהל חניבעל" של צה"ל. כמו כן, הצבא כלל לא ידע את מיקומה של החוליה שירתה לעבר ישראל ושהתקיפה שלה הייתה מתוכננת בקפידה.

אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי טרם הציג לרמטכ"ל הטרי, רב-אלוף גדי איזנקוט, את התחקיר המסכם של האירוע, ושאלות רבות עדיין מרחפות בנוגע למה שהתחולל ביממה שקדמה לפיגוע. האם ההתרעה של אגף המודיעין אודות כוונת חיזבאללה לנקום את חיסולם של ג'יהאד מורנייה והגנרל האיראני אללה דאדי בצפון רמת הגולן הייתה מדויקת? האם אמ"ן ידע על חוליית מחבלים שנמצאת במרחק קילומטרים מהגבול וממתינה להזדמנות לתקוף שיירה של צה"ל?

לפי התחקיר, מותו של החייל הספרדי פרנסיסקו חבייר סוריה טולדו, נגרם עקב הפעלת הנוהל, אשר לפיו יש לירות ירי מאסיבי אל עבר האויב על מנת לסכל חטיפת חייל, גם במחיר של פגיעה בחיי אדם. הכותב מבסס את טיעוניו על יעדי הירי מהצד הישראלי, שכלל לא כוונו אל עבר החוליה אלא דווקא לכיוון הטווח הקרוב של הגבול, באזור כפר רג'ר. כמו כן, לדבריו, חוליית חיזבאללה ששיגרה את טילי הנ"ט כלל לא נפגעה מאש צה"ל משום שהצבא לא ידע מהיכן הגיע הירי.

לוב: דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי

לוחמי המיליציות האיסלאמיסטיות בלוב השתלטו על מצבורי נשק כימי שנשארו במדינה מתקופתו של השליט מועמר קדאפי – כך מסרו היום (שבת) גורמים צבאיים לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט". לדברי הגורמים, קיים חשש כי ארגונים כדוגמת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בלוב או "אנסאר א-שריעה" השיגו חומרים קטלניים כמו גז סארין וגז חרדל.

הגורמים הצבאיים הביעו חשש כי הלוחמים יעשו שימוש בנשק הכימי נגד כוחות הצבא "באופן ישיר, או באופן עקיף, כאיום, במטרה לזכות ברווח פוליטי". על פי ההערכות, הלוחמים עקבו אחר תנועותיו של קדאפי בשנת 2011, טרם הדחתו, ובהמשך הצליחו לאתר לפחות חלק ממפעלי הנשק הכימי.

מתקפת הנגד של הבית הלבן על נאום נתניהו

בבית הלבן פועלים בימים אלה על מנת לסכל את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני בעניין הגרעין האיראני בתחילת החודש הבא. אחת האסטרטגיות החדשות שנבדקות, כך על פי גורמים המעורים בנושא, היא לפגום במסר שאותו מבקש נתניהו להעביר, לפיו הסכם גרעיני עם איראן מהווה סכנה עבור ישראל והעולם. בין האפשרויות שנשקלו, עלתה גם האופציה שהנשיא, ברק אובמה, יישא נאום שיסתור את דברי נתניהו, אך זו נפסלה על ידי גורמים בכירים בממשל.

עם זאת, אפשרויות אחרות עדיין נותרו על השולחן ובהן ריאיון של אובמה עם עיתונאי מוביל הידוע בסיקור הקרע בינו לבין נתניהו והופעה טלוויזיונית של יועצים בכירים לביטחון לאומי. כמו כן, עלתה האפשרות להחרים את איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקניים, שגם בכנס מטעמה צפוי נתניהו לשאת דברים.

ואכן, גורם רשמי באיפא"ק אמר אמש כי בשדולה טרם קיבלו אישור הגעה מטעם הבית הלבן לכנס שיחל ב-1 במרץ, אליו הוזמנה גם דמות בכירה מממשל אובמה. לדבריו, אישור הגעה ברגע האחרון אינו דבר חריג, אך נראה שבבית הלבן מנסים למשוך זמן כדי להימנע משליחת נציג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הסערה במספרים: שליש מכמות משקעים שנתית בבאר שבע

רגע לפני סיום המערכת החורפית אפשר להתחיל לסכם כמויות. מהשירות המטאורולוגי נמסר בצהריים כי כמות המשקעים הגדולה ביותר בסערה שהחלה ברביעי ירדה בהרי יהודה: בתחנה שבבית ג'ימאל מדדו 111 מילימטרים, בירושלים 96 ובצובה 90. עוד מובילות את טבלת המשקעים לסערה – נגבה שבלכיש עם 82 מ"מ וכפר גלעדי שבאצבע הגליל עם 70 מ"מ. בבאר שבע בירת הנגב, שם גם ירד קצת שלג, ירדו מאז רביעי לא פחות 76 מ"מ – שהם יותר משליש הכמות השנתית בתוך יומיים וחצי.

כעת, כשיש עדיין יותר מחודש של חורף לפנינו, בבאר שבע כבר עברו את הרף השנתי, עם 119% יחסית לממוצע לעונה הגשומה כולה. בנגבה: 112%, בחוות הבשור 132%, בערד 133%, בבית דגן 121% ובמרחביה 108%.

עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו ש"מצפצף על הנהלים"

עדותו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, בפני חוקרי להב 433 שופכת אמנם אור על התנהלותם של ראש הממשלה ושל רעייתו, אך לא רק. דמות נוספת שעומדת במוקד ההתרחשות, שנראה כי היא מסובכת אף יותר מבני הזוג נתניהו, הוא עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, מקורבם של השניים שהולך עמם שנים ארוכות. בתצהיר שהגיש בתביעתו לבית הדין לעבודה בירושלים טען נפתלי כי סיידוף ידע, "לסייע ולעגל פינות כשנתבקש לעשות זאת", ואף הורה, לטענתו, להוציא חשבוניות פיקטיביות. כמו כן, לידי וואלה חדשות הגיע תמליל של אחת השיחות של נפתלי עם סיידוף, שבו הוא מסביר לכאורה לנפתלי איך ניתן לעקוף בעורמה את הנהלים המקובלים. גם בחקירתו אתמול, העביר נפתלי חומרים על סיידוף.

בתצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה, מציין נפתלי כי "זכור לי מקרה כאשר התשלומים למלון 'ליאונרדו' הגיעו לסכומים של יותר ממאה אלף שקל והייתי צריך אישור על מסגרת תקציב חדשה מהחשב הכללי. כדרכה, דרשה גב' נתניהו לקבל באופן מידי את שירותיו של השף קדוש, ומר סיידוף מצא לכך פתרון על ידי מתן הוראה לעבוד באופן זמני מול מלון 'ליאונרדו' ללא מסגרת תקציבית מאושרת". לטענתו של נפתלי, "עזרא סיידוף היה אף מי שהורה לי להוציא חשבוניות לאירועים ממלכתיים עם מספר משתתפים פיקטיבי כדי להגדיל את סכומי התשלום ולשלם למלצרים במקום אורחים". אם אכן יוכיח נפתלי את הדברים - הרי שמדובר בטענות שמעלות חשד ממשי לפלילים נגד סיידוף בגין רישום כוזב וזיוף, בין היתר.

שבועות לפני פתיחת משפטו: הרב פינטו מורדם אחרי ניתוח להסרת גידול

הרב יאשיהו פינטו, מנהיגה הרוחני של קהילת "שובה ישראל" השוהה בארצות הברית, אושפז שלשום (חמישי) בבוקר ונותח במרכז הרפואי לטיפול במחלת הסרטן "Memorial Sloan Kettering" במנהטן. זאת, לצורך הסרת גידול סרטני שהתגלה אצלו לאחרונה בבטן התחתונה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה חדשות. בתום ניתוח שנמשך יותר משש שעות סיפרו מקורבי הרב כי חלה הידרדרות מסוימת במצבו וכעת הוא מורדם. בשלב זה, לא נשקפת סכנה לחייו. בחודש הבא אמור להתחיל משפטו ובפרקליטות טוענים שהוא מנסה לחמוק באמצעות הניתוח.

עוד סיפרו המקורבים כי הרופאים החליטו לשנות את הטיפול מתוך מטרה "להתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה שהתגלתה מורכבת יותר מכפי שנראתה בבדיקות המקדימות", כלשון מקורבי הרב. לדבריהם, מלבד הגידול המדובר, ישנו גידול נוסף בגופו של הרב וטרם ברור בשלב זה כיצד יטפלו בו.

סכנה לחיי מטייל שנעדר באזור עין גדי

כוחות חילוץ והצלה גדולים מחפשים מאז שעות הבוקר אתמול אחר שי יעקב נועם, בן 31 מרחובות, שהגיע לאזור שמורת הטבע עין גדי ואבד הקשר איתו. עקב מזג האוויר הסוער קיים חשש לחייו.

נועם יצא מביתו שלשום בשעות אחר הצהריים והגיע לטייל באזור השמורה. מהמשטרה נמסר שהוא נראה אתמול בבוקר בשעה 50:30 באכסניית הנוער בעין גדי. אנשי יחידת חילוץ עין גדי פועלים לאיתורו לאחר שרכבו נמצא כשהוא נטוש במגרש החנייה של נחל ערוגות.

ניר ונגר, סגן מפקד יחידת חילוץ עין גדי של מחוז דרום של המשטרה אמר לוואלה חדשות כי הוא נראה לאחרונה בשעה 6:00 בבוקר על ידי אנשי משרד התחבורה, לאחר שרכבו נתקע בכביש עוקף 90. "יש מזג אוויר סוער, בולענים והרבה בוץ. אנחנו חוששים לבריאותו", הוסיף. "יש סכנות החלקה ואנחנו כבר יותר מעשר שעות מחפשים אחריו".

הנקמה של דאעש: עשרות הרוגים בפיגוע במזרח לוב

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני בעיר אל-קובה שבמזרח לוב, שבו נהרגו לפחות 45 בני אדם ו-70 נוספים נפצעו. על פי הודעה שפורסמה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון, המתקפה היא תגובה להפצצת חיל האוויר המצרי בעיר דרנה, שנשלטת על ידי דאעש. "עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו בנקמה על שפיכת דם המוסלמים בעיר דרנה", נמסר בהודעה.

גורמי רפואה וביטחון בעיר מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היה זה פיגוע משולש שכוון נגד מטה המשטרה בעיר, נגד ביתו של יו"ר הפרלמנט של הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונגד תחנת דלק. לדבריהם, יו"ר הפרלמנט עקילה סלאח עיסא לא היה בביתו בזמן הפיצוץ. הגורמים הוסיפו כי מרבית ההרוגים היו בתחנת הדלק, שם השתרך תור ארוך של רוכבי אופנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully