וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה במספרים: שליש מכמות המשקעים השנתית בבאר שבע

עשרות אלפי מטיילים הסתערו היום על האזורים ברמת הגולן, בגליל ובהרי יהודה שבהם נותר עדיין שלג מהמערכת הסוערת שחלפה מהאזור. שיא הגשם נרשם ליד בית שמש: יותר מ-110 מילימטרים. כמה ירד אצלכם?

צילום: מור שאולי עריכה: מתן חדד

בשעות הבוקר (שבת) המאוחרות, עם ההתבהרות במזג האוויר ופתיחת צירי התנועה המובילים לצפון, ניתן האות לעשרות אלפי מטיילים להסתער על השלג שהצטבר בצפון הגולן ופסגות הגליל – אף שהחרמון נותר סגור. "רבים פשוט עצרו במקומות שבהם נותר שלג, ואיפה שאפשר להשתעשע בו", אמר מפקד תחנת גולן סגן-ניצב גדי רון. "עם ישראל מוזמן לחגוג וליהנות בשלג, אבל לשמור על הדרכים פנויות". במקביל לעלייה לגולן, מאות מטיילים גדשו גם את גם את הר מירון ואת הר כנען שבצפת. בשני המקומות נותרו עוד כ-15 סנטימטרים של שלג עד הצהריים.

גיל ברנר, מדריך טיולים ברמת הגולן המליץ לסקרנים לבקר במקומות שנמצאים מצפון או ממזרח לצומת ווסט, צומת השריון וצומת המפלים. "ככל שמתקדמים מזרחה וצפונה מהצמתים הללו ועולים בגובה", הסביר ברנר, "כך תעלה כמות השלג שהצטבר במהלך הסערה על הקרקע". גובה השלג שנותר בצפון רמת הגולן כ-20-15 ס"מ.

מרמת הגולן ועד דימונה: התמונות שלכם מחגיגת השלג

בין האתרים המומלצים: רכס חזקה (שמורת בשנית), יער אודם (במקום מסלול נגיש וטוב לג'ובה הגדולה ביער אודם), השטחים שבין היישובים הדרוזיים בוקעתא ומסעדה המלאים במטעים ובכרמים, אזור ברכת רם ואזור היישוב נמרוד (הנמצא בגובה של 1,100 מטרים מעל פני הים).

לקריאה נוספת:
הורחבו החיפושים אחר הנעדר באזור עין גדי: "חשש לחייו"
"דמעות בעיניים": עולים קיבלו סיוע משכניהם כדי לעבור את הסערה
הצפות בדרום וחסימות בצפון: השעות שאחרי הסערה הגדולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאריות שלג בגן סאקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בהרי יהודה ניתן היה למצוא המוני מטיילים שבאו לחזות במקומות שהולבנו. בירושלים אמנם נותרו רק שאריות מהשלג, אולם זה הספיק למבקרים. "הבאנו שקיות מהבית שאיתן החלקנו על השלג, והילדים עשו איש שלג קטן", אמרו בני משפחת מנשה מנס ציונה. "ירושלים פשוט יפהפייה בשלג, פשוט יפה. אפילו לא היו פקקים, היה תענוג". האתרים הפופולריים היו, כמיטב המסורת, גן סאקר, גן העצמאות והכניסה לגילה.

לידיעת ציבור המטיילים והנהגים, בעקבות השיטפונות בדרום חסומים עדיין, נכון לשעה 16:00, כביש מספר 90 מעין בוקק עד מצוקי דרגות, ומצומת הערבה עד צומת זוהר, כביש מספר 204 מירוחם עד שדה בוקר, כביש 40 משדה בוקר עד מצפה רמון וגשר צאלים בשני הכיוונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני סיום המערכת אפשר להתחיל לסכם כמויות. מהשירות המטאורולוגי נמסר בצהריים כי כמות המשקעים הגדולה ביותר בסערה שהחלה ברביעי ירדה בהרי יהודה: בתחנה שבבית ג'ימאל מדדו 111 מילימטרים, בירושלים 96 ובצובה 90. עוד מובילות את טבלת המשקעים לסערה – נגבה שבלכיש עם 82 מ"מ וכפר גלעדי שבאצבע הגליל עם 70 מ"מ. בבאר שבע בירת הנגב, שם גם ירד קצת שלג, ירדו מאז רביעי לא פחות מ-76 מ"מ – שהם יותר משליש הכמות השנתית בתוך יומיים וחצי.

כעת, כשיש עדיין יותר מחודש של חורף לפנינו, בבאר שבע כבר עברו את הרף השנתי, עם 119% יחסית לממוצע לעונה הגשומה כולה. בנגבה: 112%, בחוות הבשור 132%, בערד 133%, בבית דגן 121% ובמרחביה 108%.

שלג במפל סער שברמת הגולן, פברואר 2015. ג'יליס
שלג וברקע מפל סער/ג'יליס

במהלך הערב הגשמים יחלשו בהדרגה ויפסקו. הלילה יהיה לרוב בהיר, אולם אנחנו ניוותר עם קור עז. יש חשש כבד לקרה במקומות המועדים, ולקפיאת מים על הכבישים. הנהגים מתבקשים לנסוע במשנה זהירות הלילה ומחר בבוקר. הערב יוחלט אם ישנם מקומות שלא ילמדו בהם מחר, או שהלימודים יעוכבו, בגלל הקרה והשלג.

בראשון ייעשה מעונן חלקית ותחול עלייה בטמפרטורות לצד ירידה בלחות. עם זאת עדיין יהיה קר מהרגיל. בשני מגמת ההתחממות תימשך ויהיה עדיין מעונן חלקית. בהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות ערות. הגשם כנראה חוזר לביקור ביום שלישי.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בצפת מחמש מקסימום עד מעלה אחת מינימום הלילה, בדרום הגולן 0-8, בטבריה 5-15, בבית שאן 1-14, בחיפה 6-12, בעפולה 0-13, בתל אביב 6-14, באשדוד 7-15, בירושלים 1-6, בבאר שבע 2-11, במצפה רמון 1-7 ובאילת 7-16.

לפניות לכתבים:
עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.co.il
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

סכר בית זית עלה על גדותיו. דבל'ה שטיינברג, תמונות גולשים
סכר בית זית עלה על גדותיו, היום/תמונות גולשים, דבל'ה שטיינברג
איש שלג בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים. נעמה פכט, תמונות גולשים
שלג בירושלים, אתמול/תמונות גולשים, נעמה פכט
ג?יפ נסחף בזרימה בנחל שורק באזור הסטף. דבל?ה שטיינברג, תמונות גולשים
ג'יפ ששקע בזרם נחל שורק ליד הסטף/תמונות גולשים, דבל?ה שטיינברג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן משכה עשרות אלפים/מערכת וואלה!, צילום מסך
שיטפון בנחל צין, פברואר 2015. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
שיטםון בנחל צין/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג
סופת ברקים בגוש דן 20.02.15. ראובן קסטרו
סופת ברקים בגוש דן, אמש/ראובן קסטרו
שלג בצפת, 20 בפברואר 2015. מתן מגירה, תמונות גולשים
שלג בצפת, אתמול/תמונות גולשים, מתן מגירה
שלג בירושלים, 20 בפברואר 2015. עומאר אבו סאלח, תמונות גולשים
שלג בירושלים, אתמול/תמונות גולשים, עומאר אבו סאלח
שלג בחיספין, 20 בפברואר 2015. ציפי שכטר, תמונות גולשים
חיספין המושלגת, אתמול/תמונות גולשים, ציפי שכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully