וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמעות בעיניים": עולים קיבלו סיוע משכניהם כדי לעבור את הסערה

21.2.2015 / 4:30

ללא חימום, ללא רהיטים וללא מכרים: ילנה ואיליה עלו מרוסיה כדי לטפל בסרטן של איליה, וכשהגיעו לדירתם בירושלים, הבינו שהסופה עלולה להרע את מצבו. מתנדבים סיפקו להם תנורים, שמיכות ומזון. "מקווים שבהמשך נוכל גם לעזור לאחרים"

ילנה ואיליה סורוקין עולים חדשים מרוסיה. החברה למתנ"סים, מערכת וואלה! NEWS
בדירתם שבשכונת גילה ההסקה לא עובדת, אין חימום ואין רהיטים. ילנה ואיליה סורוקין/מערכת וואלה! NEWS, החברה למתנ"סים

השלג שפקד אזורים רבים במדינה אמנם הביא עמו ריגוש עבור חלק מהישראלים, אבל יש מי שמזג האוויר הסוער מקשה עליו את ההתמודדות עם המציאות היומיומית ואף מסכן אותו. ילנה ואיליה סורוקין, כימאים בני 48, עלו לארץ ממוסקבה לפני פחות משבועיים ונאלצו להתמודד עם הסרטן שתקף את איליה לפני כמה שנים כשהם משוכנים בדירה קטנה בירושלים, ללא חימום ורהיטים וללא תרופות. על אף הקשיים הרבים, בני הזוג נחשפו כבר בימים הראשונים שלהם בישראל לערבות הדדית מצד שכניהם החדשים, שככל הנראה הצילה אותם, לפחות לימי הסערה הקשים.

ההתמודדות של איליה עם מחלת הסרטן, מסוג לימפומת הודג'קין, הפכה קשה יותר עם הגעתו לישראל, לאור החשיפה לתנאי הקור הקשים וכתוצאה מכך שהרשויות ברוסיה לא אפשרו לו להעלות למטוס חלק מהתרופות שהוא נוטל דרך קבע. לכן, איליה לקה כבר במהלך הטיסה בקרישי דם והעביר את השבוע הראשון שלו בארץ במחלקה האונקולוגית בבית חולים הדסה עין כרם שבירושלים. כמו כן, דירתם שבשכונת גילה בעיר עדיין הייתה ריקה מרהיטים כשהגיעו, וללא אמצעי חימום - דבר שגילו כשנכנסו אליה וגילו שההסקה לא עובדת.

עוד בוואלה חדשות:
הצפות בדרום וחסימות בצפון: השעות שאחרי הסערה הגדולה
סכנה לחיי מטייל שנעדר מהבוקר באזור עין גדי
המפלצות האימתניות של הסערה: כך נאבקים בשלג בירושלים

שלג בירושלים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"מזג האוויר לא הפחיד אותנו, יותר קר ברוסיה". שלג בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

הזוג פנה לעירייה בדרישת סיוע דחופה, וזו הפנתה אותם למנהל הקהילה בגילה, שם התגייסו במהרה, והעבירו לשניים זוג תנורי חימום, שמיכות ומצרכים. כמו כן, לאחר שחברי הקהילה בסביבה והשכנים החדשים שלהם שמעו על מצוקתם הם נרתמו בשנית, העבירו אליהם תנור נוסף ומזון.

"תמיד חשבנו לעלות לארץ", סיפרה ילנה על ההחלטה לעבור לישראל ורמזה לאנטישמיות במולדתה. "המצב ברוסיה קשה, וכשקשה אז מסתכלים על היהודים יותר. פחדנו לעזוב, זו ארץ חדשה ואנחנו לא ממש מכירים אף אחד, אז צריך להתחיל מחדש עם תרבות אחרת". השניים עלו על המטוס עם בגדים ותרופות בלבד והשאירו מאחוריהם את בני משפחתם ואת מקומות העבודה שלהם. בעתיד, מתכננים השניים לדאוג לכך שגם שאר בני המשפחה יגיעו, אך מעוניינים לדאוג קודם למצבו הבריאותי של איליה ולהתאקלמות של שניהם.

"יש הרבה ביורוקרטיה וצריך לדאוג לטיפולים. ככה זה כשהכול חדש", סיפר איליה על השבוע הראשון והקשה בארץ. "מקווים שיהיה קל יותר בהמשך. אחרי שנדע עברית, שזו שפה חדשה וקשה, נצליח". לדברי ילנה, הקור הוא לא מה שהפחיד את השניים, משום ש"ברוסיה קר יותר". מה שהדאיג אותם יותר היה החימום בדירה וההתמודדות של איליה עם המחלה יחד עם המעבר למדינה חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שלג בירושלים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"בחברה למתנ"סים נמצאים בקשר רציף עם אוכלוסיות חלשות". נתיב שבקצהו מפלסת שלג בירושלים/נועם מושקוביץ

עם זאת, נראה כי ההירתמות הכוללת מסביב לשניים הרגיעה אותם וסיפקה להם מעט אופטימיות להמשך. "הדאגה של כולם אחד לשני מאוד הרשימה אותנו. הבעיה היא שבמצב של איליה חשוב שבבית יהיה חם, והייתה בעיה עד שהגיעו מהמנהל הקהילתי גילה ועזרו לנו", סיפרה ילנה והוסיפה: "יש לי דמעות בעיניים".

"ידענו שזו המדינה של העם שלנו וידענו שהמדינה והאזרחים עוזרים, אבל לא ציפינו שיבואו אנשים שאנחנו בכלל לא מכירים, ידאגו לנו וישאלו מה שלומנו", סיפרה ילנה בהתרגשות ואמרה כי במולדתם, לא היו רגילים השניים לסיוע שכזה ללא כל תמורה. "הרגשה הזו שבאמת אכפת, אין דבר כזה ברוסיה. אנחנו מקווים שבהמשך גם אנחנו נוכל לעזור לאחרים".

בבירה נערכו: חמ"ל מיוחד ויותר מ-2,000 מתנדבים

בתוך כך, המרכזים הקהילתיים בצפון ובמחוז ירושלים, אותם מפעילה החברה למתנ"סים, פתחו חמ"ל חירום על מנת לסיוע לתושבי השכונות והיישובים בסערת השלג הנוכחית. יותר מ-2,000 מתנדבים גיוסו על ידי המנהלים הקהילתיים בירושלים, במחוז צפון ובגוש עציון על מנת לסייע לאזרחים. המתנדבים הם תושבים בוגרים, נוער, צעירים בשנת שירות, בנות שירות לאומי ומתנדבי שירות לאומי למבוגר (של"מ).

אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים בישראל, התייחס לנושא ואמר: "מתנדבי ועובדי המרכזים הקהילתיים נמצאים בקשר רציף עם אוכלוסיות חלשות בקהילות, בהם קשישים, בעלי מוגבלויות ובודדים, על מנת לברר מה צרכיהם ולוודא מוכנות לקראת מזג האוויר הקשה. כמו כן, מופעל מערך רכבי 4X4 לשם שינוע מצרכים, ארוחות חמות, אביזרי חימום, שמיכות ותרופות לתושבים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully