וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "כל העולם מבין שדאעש מהווה איום, מלבד ישראל"

בנאום לוחמני למדי ששודר באירוע לזכר הרוגי חיזבאללה, קרא מזכ"ל הארגון למדינות האזור לפעול נגד "המדינה האיסלאמית", וטען: "מטרתה היא לא פלסטין, אלא מכה ומדינה". על ההוצאות להורג: "הם בטוח הביאו את זה מהוליווד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא איום למיעוטים דתיים או אתניים, אלא לכולם". נסראללה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל העולם מבין שדאעש מהווה איום, מלבד ישראל" – כך טען הערב (שני) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, באירוע לזכר הרוגי הארגון לאורך השנים, בראשם, עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל בשנת 2008. "דמו של עימאד מורנייה ימשיך לרדוף אחר האויב", אמר נסראללה באירוע שהוקדש גם לבנו ג'יהאד שנהרג בקוניטרה בחודש שעבר, ועבאס מוסאווי ורארב חרב, מנהיגי הארגון לשעבר.

בנאום ששודר בפני באי האירוע, ברובע הדאחייה שבביירות, הוא הוסיף: "כל דבר שדאעש עושה משרת את ישראל, בין אם הוא מודע לכך או לא". נסראללה הדגיש את טענתו כי "רק ישראל" לא מחשיבה את "המדינה האיסלאמית" איום, והוסיף כי שר הביטחון משה יעלון סייר לאחרונה ברמת הגולן והצהיר כי "דאעש לא מהווה איום". עם זאת, הבהיר נסראללה: "מטרת דאעש היא לא פלסטין, אלא מכה ומדינה".

עוד בוואלה חדשות:
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
עשור לרצח אל-חרירי: "מעורבות חיזבאללה בסוריה - שיגעון"
הצבא הסורי תוקף במעוז המורדים האחרון: "הקרב יהיה ארוך"

דאעש הוציא להורג 21 מצרים לחופי לוב - צבא מצרים תקף יעדים במדינה. רויטרס
"עלבון לאיסלאם". הוצאתם להורג של 21 הקופטים בלוב/רויטרס
"עלינו לקבוע את סדר העדיפויות. יש להתנגד לפרויקט הציוני, שמביא לבניית התנחלויות ולהריסות בתים, ולהתנגד לדאעש, שמאיים על כולם"

הוא התייחס לזירות הקרב החדשות שבהן פועלים לוחמי הארגון, בהן סוריה ועיראק, ואמר: "ראינו את האיום של ארגוני הכופרים. אין מדובר באיום לממשלה מסוימת, אלא לכל הממשלות, לכל הצבאות, לכל האנשים. זה לא איום למיעוטים דתיים או אתניים, אלא לכולם".

בפתח דבריו, גינה נסראללה את הוצאתם להורג של 21 מצרים קופטים בלוב בידי אנשי "המדינה האיסלאמית". "הטרגדיה הזו פגעה במוסלמים ובנוצרים, ואין לסבול פשע כזה בשום דת", אמר. הוא כינה את דאעש "כופרים", טען כי רצח הנוצרים הוא "עלבון לאיסלאם", ומסר את תנחומיו לכנסייה הקופטית.

"הם בטוח הביאו את זה מהוליווד, צורות חדשות של ברוטליות", הוסיף. מזכ"ל הארגון טען כי המזרח התיכון "טולטל וזועזע", בעקבות התהפוכות שעברו עליו בשנים האחרונות. "כיום, גורל כל מדינה מוחלט על ידי האזור", הוסיף, ואף הצהיר: "גורל העולם מוחלט באזור".

עוד באותו נושא

"חיזבאללה-לנד" בסוריה: כך מעצב נסראללה את הסדר האזורי החדש

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במהלך שימוע בסנאט על המאבק בדאעש, 09 בדצמבר 2014. רויטרס
"אם אתם מחכים לאמריקה, אתם מחכים לכאוס". שר החוץ ג'ון קרי בשימוע בסנאט בנושא המאבק בדאעש/רויטרס

כמו כן, קרא נסראללה לביסוס אסטרטגיה לאומית ללחימה בטרור, וטען כי קיימת על כך הסכמה נרחבת בקרב ההנהגה הלבנונית. "אנחנו מסכימים על כך שהטרור הוא אויב, אולם לצערנו אין הסמכה על כך שישראל היא אויבת", טען. דבריו מגיעים על רקע פתיחת משפטם של חברי חיזבאללה בבית הדין המיוחד ללבנון בהאג, בגין חיסולו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי. בנאומו אף מסר מזכ"ל הארגון תנחומים לקרוביו של חרירי, ככל הנראה בניסיון לפייס במידה מסוימת את מתנגדי חיזבאללה.

"עלינו לקבוע את סדר העדיפויות", הבהיר נסראללה. "עלינו להתנגד לפרויקט הציוני, שמביא לבניית התנחלויות ולהריסות בתים, ועלינו להתנגד לפרויקט הכפירה (דאעש), שמאיים על כולם". הוא העביר ביקורת על מדינות ערביות מסוימות ש"משתתפות בקואליציה העולמית נגד דאעש בעיראק, אבל תומכות בארגון בסוריה", והוסיף: "אם אתם סומכים על אמריקה, אתם סומכים על כאוס. סמכו על ההתנגדות של לבנון ושל פלסטין".

הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015. רויטרס
הלווייתו של ג'יהאד מורנייה בביירות/רויטרס

"אנחנו לא מחכים לנאט"ו", הבהיר, "לעולם לא נהיה תלויים בהם. אנו סומכים על השבטים של עיראק – סוניים ושיעיים כאחד". נסראללה אף קרא למדינות האזור: "כן, בואו נלך לסוריה, בואו נלך לעיראק, כך 'מעצמות' פועלות". מזכ"ל חזבאללה קרא לשיתוף פעולה בין צבא לבנון לצבא הסורי, וסיכם בהבטחה להמשיך להתנגד לדאעש, "כפי שהתנגדנו לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully