וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"

בתגובה ראשונה למותם של בכירי הארגון ואנשי משמרות המהפכה בתקיפה אווירית בקוניטרה בשבוע שעבר, הדגיש מזכ"ל חיזבאללה: "לא מעוניינים במלחמה, אך לא פוחדים ממנה". לדבריו, "הדם הלבנוני והדם האיראני - אחד הם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס אתמול (שישי) לראשונה להסלמה הביטחונית מול ישראל. "ערבוב הדם האיראני עם דם לבנוני על אדמה סורית בקוניטרה, משקף את אחדות המטרה ואת הקרב המשותף", אמר נסראללה, בהתייחסו לחיסול בכירי הארגון יחד עם גנרל איראני ברמת הגולן בשבוע שעבר. לדבריו, "אין שום ספק שמדובר בהתנקשות לאור יום". הוא הוסיף כי כל הראיות מצביעות על כך שמדובר בפעולה ישראלית.

בדבריו, שהוקרנו במהלך כינוס של אלפי פעילים של הארגון ברובע הדאחייה שבביירות לזכר בכירי הארגון שנהרגו בתקיפהה אווירית בקוניטרה, הבהיר נסראללה: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה ואנחנו לא מתביישים בזה". עם זאת, הדגיש כי "אנחנו לא פוחדים ממנה. אם נצטרך, אנחנו נצא למלחמה, נילחם ואנחנו ננצח בשם האל".

הסלמה בגבול הצפון || עוד כותרות:
נפגעים מירי נ"ט לעבר רכב צבאי בהר דב, חיזבאללה קיבל אחריות
התקרית בהר דב: פיגוע הנקמה האיראני יהיה גדול יותר
חיזבאללה במסר לישראל: לא חושש מעימות

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא נאום מוקלט בפני פעיליו בדאחייה בביירות, ינואר 2015. רויטרס
נסראללה נואם בפני ההמונים, אתמול/רויטרס

תושבי האזור דיווחו על ירי ברובע הדאחייה בפתח נאומו של נסראללה, ככל הנראה על ידי תומכי חיזבאללה שביקשו לחגוג את נאומו של המנהיג. מאות המשתתפים בכינוס נשאו דגלי חיזבאללה, כמו גם דגלי לבנון ופלסטין. "ישראל היא מדינה שטנית ומרושעת", אמר. הוא הוסיף כי ישראל הייתה "מבועתת ומפוחדת" מתגובתו של חיזבאללה. כמו כן, הוא הבהיר כי תקיפת הארגון בהר דב נגד חיילי צה"ל מנותקת מהמשא ומתן של איראן עם המעצמות לגבי תכנית הגרעין. "אין קשר בין תכנית הגרעין של איראן לבין החלטתה של חיזבאללה להגיב".

נסראללה מסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים, ובירך אותם על הפיכתם לשהידים. "הם זכו לתגמול הגבוה ביותר מהאל כשמתו עבורו", אמר. "בניגוד לשקרים שמשודרים ברשתות התקשורת, לוחמי הקודש של חיזבאללה תמיד יהיו לצד לוחמי ההתנגדות בחזית. העולם כולו לא יוכל למנוע מהם לעשות זאת".

במהלך נאומו נאומו התייחס נסראללה גם לארגוני הג'יהאד הסונים הלוחמים באזור, ובראשם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), וטען כי "ארגוני הכופרים משלימים את מה שישראל עושה".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא נאום מוקלט בפני פעיליו בדאחייה בביירות, ינואר 2015. רויטרס
תומכי חיזבאללה במהלך הנאום באולם ברובע הדאחייה/רויטרס

דבריו של נסראללה מגיעים בצל המתיחות הקשה בימים האחרונים, שהחריפה עם חיסול בכירי הארגון בקוניטרה שברמת הגולן הסורית. בין ההרוגים, ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל אף הוא ב-2008, ובכירים נוספים. ביום רביעי נורה טיל נ"ט לעבר כלי רכב צבאי באזור הר דב, והביא למותם של לוחמי גבעתי סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני.

למרות מסרי ההרגעה שעברו בין חיזבאללה לישראל באמצעות צד שלישי ביממה האחרונה, במערכת הביטחון קבעו שיש לשמור על רמת כוננות עליונה, מחשש לפעולות נוספות. במערכת הביטחון לא יודעים לומר אם ארגון הטרור השיעי "יסתפק" במתקפה בהר דב בתור נקמה על חיסול מורנייה, והאם יעמוד בלחץ האיראני לנקום את מותו של הגנרל האיראני.

חיזבאללה לקח אחריות על הירי, ומסר כי אחד מחוליות הארגון בדרום לבנון ביצעה את המתקפה, בתגובה לתקיפת צה"ל בקוניטרה. תומכי חיזבאללה פתחו בחגיגות במעוז הארגון בדאחייה שבדרום ביירות. התומכים חגגו את הפגיעה בכוחות הישראלים בהדלקת זיקוקים, בירי באוויר ובשירה. חגיגות היו גם בעזה, שם התושבים הריעו לחיזבאללה על הפעולה המוצלחת, לדבריהם.

(עדכון ראשון: 16:02)

ג'יהאד מורנייה וחסן נסראללה. מתוך טוויטר, צילום מסך
ג'יהאד מורנייה בצעירותו עם נסראללה/צילום מסך, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully