וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי תוקף במעוז המורדים האחרון: "הקרב יהיה ארוך"

12.2.2015 / 22:24

ארגוני המורדים בדרום סוריה נערכים להדוף את כוחות הממשל, שהרחיבו את המערכה והחלו לפעול בשטחים שמדרום לדמשק, בסיוע נרחב מחיזבאללה. "אנחנו מבקשים מהעולם לסייע לנו, כפי שאיראן ורוסיה עוזרות למשטר"

כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
כוחות צבא אסד בכפר דיר אל-עדס, מדרום לדמשק, היום/רויטרס

ארגוני המורדים המתונים בדרום סוריה מזהירים מפני מתקפה חדשה של כוחות המשטר בדרום המדינה, ומעורבות חסרת תקדים של חיזבאללה בלחימה. אבו אוסמה אל-ג'ולאני, סגן מפקד "הצבא הראשון" של "החזית הדרומית", קואליציה של ארגוני מורדים חילוניים, הבטיח היום (חמישי) להילחם נגד כוחות הארגון הלבנוני ונגד כוחות צבא אסד.

"הקרב יהיה ארוך. זה יהיה 'פגע וברח', זאת השיטה שנשתמש בה בקרב", אמר ג'ולאני. "אנחנו לא צבא לאומי, שמגן על גבולות. אנחנו מפעילים מערכת של לוחמת גרילה". ג'ולאני הוא קצין לשעבר בצבא סוריה, שהיה בדרגת רב-סרן וערק בשנת 2011, עם פרוץ המהפכה.

ארגון זכויות אדם סורי המנטר אחר מלחמת האזרחים במדינה מסר כי חיזבאללה מוביל את המתקפה הנוכחית, והבהיר כי הכוחות התקדמו באופן משמעותי בימים האחרונים. מצבא סוריה נמסר כי לוחמים של ארגון "ג'בהת א-נוסרה", המזוהה עם אל-קאעדה ומשתף פעולה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נסוגו משלוש עיירות דרומיות שהיו בשליטתו.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
"לא תשטו בנו": דאעש פרסם ריאיון עם "מרגל מהמוסד שנלכד"
אובמה על תכנית המלחמה בדאעש: נביס אותו ללא מלחמה קרקעית
זה האיש שעומד מאחורי הברחות הנשק מאיראן לעזה

כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
"חיזבאללה מעורב ברמות שלא נראו קודם לכן"/רויטרס

מדובר במאמץ הגדול ביותר של הממשל, לכל הפחות בחודשים האחרונים, להשתלט על דרום המדינה. המורדים בדרום רואים עצמם כמעוז האחרון של מהפכת 2011. כוחות הממשל, יחד עם חיזבאללה, מתקרבים יותר ויותר לגבול הישראלי והירדני, והתקדמותם נבלמה היום הודות לשלג הכבד שירד באזור. מערב סוריה נשלט ברובו על ידי כוחותיו של בשאר אסד, ואילו הצפון והמזרח נפלו לידיהם של ארגוני הג'יהאד, ובראשם דאעש.

עוד באותו נושא

דיווחים בסוריה: חיזבאללה מוביל מערכה חדשה בגבול עם ישראל

לכתבה המלאה
כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
הלוחמים בדרום מציגים את תמונתו של הנשיא אסד, היום/רויטרס

רשת "אל-מנאר" הלבנונית דיווחה היום כי בכירי משרד ההגנה ביקרו בדרום, ועל פי דיווחים מסוימים בלבנון, בכירים בדמשק תכננו בימים האחרונים את התרחבות המערכה, בשיתוף עם מקביליהם בחיזבאללה ובאיראן. גורם ביטחוני ישראלי הבהיר כי "חיזבאללה מעורב ברמות שלא נראו קודם לכן" במתקפה הנוכחית, המתרחשת בחלקה בסמוך לגבול הישראלי ברמת הגולן. "יש שם מאות לוחמים", הבהיר.

למרות סיוע זר בכמויות קטנות, לטענתם, שקיבלו ארגוני המורדים המתונים, הם מלינים על כך שכוחות הממשל נהנים מתמיכת בעלי בריתו של אסד, ואילו המדינות הערביות ומדינות המערב אינן עושות די על מנת לסייע למורדים. "זה מבחן חשוב מאוד עבור החזית הדרומית", הבהיר ג'ולאני. "אנחנו מבקשים ממדינות העולם לעזור לעם הסורי, ולסייע לנו כפי שאיראן ורוסיה עוזרות למשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully