וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לרצח אל-חרירי: "מעורבות חיזבאללה בסוריה - שיגעון"

ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי תקף את הארגון השיעי בטקס לזכר אביו, שחיסולו מיוחס לחיזבאללה. "ההצהרות שלפיהן דרום לבנון ורמת הגולן הן חזית אחת - טירוף", אמר בהתייחסו למתקפה של הארגון בדרום סוריה

ראש ממשלת לבנון לשעבר סעיד אל-חרירי בטקס בביירות לציון עשר שנים להתנקשות באביו רפיק אל-חרירי, 14 בפברואר 2015. AP
סעד אל-חרירי , היום/AP

ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי תקף היום (שבת) את ארגון חיזבאללה באירוע בביירות לציון עשור להתנקשות באביו רפיק אל-חרירי, בזמן שעמד בראשות הממשלה. אל-חרירי ביקר את מעורבותו של הארגון השיעי במלחמת האזרחים בסוריה, אך הדגיש את החשיבות שבשיחות בין תנועת "מסתקבל" שבראשותו לבין חיזבאללה. אל-חרירי מתגורר מחוץ ללבנון, לרוב בסעודיה, מאז 2011 בשל חשש לחייו. בחודש אוגוסט אשתקד הגיע לביקור מפתיע במדינה לראשונה אחרי שלוש שנים.

"ההצהרות של חיזבאללה שלפיהן דרום לבנון ורמת הגולן הן חזית אחת הן טירוף", הצהיר אל-חרירי, בהתייחסותו למתקפה שמוביל הארגון השיעי ברמת הגולן, שנועדה להשיב לידי משטר אסד את השליטה באזור. "המעורבות של חיזבאללה בסוריה היא שיגעון והארגון הביא את השיגעון ללבנון". הוא אמר כי הוא מסרב להפוך את לבנון את שדה קרב במטרה להציל את המשטר הסורי ולהגן על האינטרסים של איראן. אל-חרירי, שכיהן כראש ממשלת לבנון בין 2009 ל-2011, הפציר בארגון השיעי לסגת מסוריה ואמר כי לבנון לא מסוגלת לשאת יותר את ההשלכות של זליגת המלחמה לשטחה.

זירת ההתנקשות בראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי, 14 בפברואר 2005. AP
זירת ההתנקשות ברפיק אל-חריר, 2005/AP

"לבנון היא לא חלק מציר שמשתרע מאיראן דרך סוריה ועד פלסטין", הבהיר אל-חרירי. "לבנון היא לא חלק מאף ציר והלבנונים הם לא מוצר של אף אחד". לדבריו, אלו שאחראים להתנקשות באביו עדיין מנסים "להרוג" את מורשת האחדות והדו-קיום שלו. "לא נוותר על חלומו של אביו על אחדות ערבית ועל בניית מדינה מודרנית", הוסיף.

אל-חרירי ציין את השתתפותה של תנועתו בממשלת לבנון לצד יריבותיה הפוליטיות ואת הדיאלוג שהיא מקיימת עם חיזבאללה. "זאת סוגיה דחופה וזה צורך איסלאמי להפיג את המתיחות הדתית במטרה למנוע פיצוץ בין כלל העדות", הסביר ראש ממשלת לבנון לשעבר. עם זאת, הוא הבהיר כי המחלוקות סביב חקירת בית הדין הבינלאומי את ההתנקשות באביו והנשק שבידי חיזבאללה עדיין לא נפתרו.

טריבונל מיוחד של האו"ם שהוקם לאחר ההתנקשות ברפיק אל-חרירי דורש לחקירה ארבעה חברים בחיזבאללה, בחשד שהיו מעורבים בהתנקשות שהובילה להפגנות נרחבות נגד סוריה, עד שהסיגה את כוחותיה מהמדינה לאחר כ-30 שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
כוחות צבא סוריה מניפים את דגל סוריה בעיירה דיר אל-עדס, שנכבשה מחדש במתקפת חיזבאללה/רויטרס

בשבוע האחרון פתחו כוחות המשטר הסורי, ביחד עם לוחמי חיזבאללה וגורמים איראניים, במתקפה נגד ארגוני המורדים, בראשות ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, שהשתלטו על אזורים נרחבים בדרום המדינה. עד כה רשמו כוחות המשטר כמה הצלחות וכבשו חזרה כמה כפרים באזור רמת הגולן.

כמו כן, סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר היום כי ישראל חוששת מהקרבות המתנהלים בדרום סוריה, מבלי לציין אם לוחמים מארגונו פועלים באזור. "כלי התקשורת בישראל מדברים על הדאגה השוררת במדינה ממה שקורה בקונייטרה", אמר. לדבריו, ישראל מעוניינת שארגון ג'בהת א-נוסרה יילחם בארגוני ההתנגדות המאיימים על ישראל, אך "הם נסוגים וחווים אבידות קשות. לפעולה זו יהיו תוצאות כבירות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully