וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שני אנשי משמרות המהפכה האיראניים נהרגו בדרום סוריה"

כלי תקשורת ערבים דיווחו כי השניים נהרגו בעת שלחמו לצד צבא סוריה וחיזבאללה נגד ג'בהת א-נוסרה, בסמוך לגבול ישראל. הלחימה באזור נמשכת וכוחות המשטר כבשו מחדש שטחים נוספים. סגן מזכ"ל חיזבאללה: "לפעולה יהיו תוצאות כבירות באזור"

עלי מוראדי,עבאס עבדוללאהי. טוויטר, צילום מסך
עבאס עבדאללאהי/צילום מסך, טוויטר

כלי תקשורת ערביים דיווחו היום (שבת) כי שני אנשי משמרות המהפכה, שסייעו לחיזבאללה ולצבא סוריה בקרבות בדרום המדינה, נהרגו שלשום בשדה הקרב. לפי הדיווחים, השניים, עבאס עבדוללאהי ועלי מוראדי, נהרגו במהלך אחד הקרבות בכפר נאסיג', הנמצא כ-25 קילומטרים מגבול ישראל. עד כה לא התקבל אישור רשמי למותם בגופי התקשורת איראניים.

בשבוע האחרון פתחו כוחות המשטר הסורי, ביחד עם לוחמי חיזבאללה וגורמים איראניים, במתקפה נגד ארגוני המורדים, בראשות ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, שהשתלטו על אזורים נרחבים בדרום המדינה. עד כה רשמו כוחות המשטר כמה הצלחות וכבשו חזרה כמה כפרים באזור.

עוד בוואלה! חדשות:
נאום נתניהו בקונגרס: השחורים מחרימים, היהודים מתלבטים
פעוטה בת שנתיים נספתה ו-7 נפגעו בשריפה בצפון
"חמינאי שלח מכתב חשאי לאובמה"

צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
תקיפות באזור העיר קונייטרה, סמוך לגבול עם ישראל, אוגוסט 2014/AP

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם חשף אתמול כי כ-5,000 לוחמים מהכוחות התומכים באסד לוקחים חלק בקרב באזור, וכי הם דורשים להכפיל את כמות הלוחמים בגזרה. הקואליציה הלאומית הסורית, גוף המאגד את ארגוני האופוזיציה במדינה, פרסם כי משמרות המהפכה האיראניות מנהלות את המבצע בדרום סוריה באופן מלא.

שני הכוחות מדווחים כי הצד השני סופג אבידות קשות. בין היתר, פרסמה סוכנות ידיעות הסורית הרשמית כי יחידות הצבא הרגו "טרוריסטים רבים". קצין מצבא המשטר אף אמר בריאיון לרשת "אל-מיאדין" כי "המבצע נמשך ואנו מקווים כי בסופו של דבר נצליח לפרק את הקשרים בין הטרוריסטים לישראל".

בתוך כך, סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר היום כי ישראל חוששת מהקרבות המתנהלים בדרום סוריה, מבלי לציין אם לוחמים מארגונו פועלים באזור. "כלי התקשורת בישראל מדברים על הדאגה השוררת במדינה ממה שקורה בקונייטרה", אמר. לדבריו, ישראל מעוניינת שארגון ג'בהת א-נוסרה יילחם בארגוני ההתנגדות המאיימים על ישראל, אך "הם נסוגים וחווים אבידות קשות. לפעולה זו יהיו תוצאות כבירות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully