וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שורת הפרשות והפרישות: מחסור חמור בניצבים במשטרה

25.1.2015 / 11:38

שישה ניצבים פרשו משורות המשטרה בשנים האחרונות, האחרון שבהם מפקד מחוז ש"י קובי כהן. אחרי מינוי המפכ"ל החדש צפויות פרישות נוספות, וקצינים צעירים יידרשו למלא את מקומם. "מצב בעייתי"

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
האחרון בשורת פורשים. ניצב קובי כהן/דוברות משטרת ישראל

דרושים: ניצבים למשטרה. פרישתו של מפקד מחוז ש"י ניצב קובי כהן בשל חשד נגדו על קיום יחסים אסורים עם שוטרת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, הביאה את המשטרה למצב של מחסור בניצבים שלא היה כדוגמתו. מלבד הוואקום שהותיר אחריו כהן במחוז ש"י, כבר שלושה חודשים שאין ניצב בראשות אגף התנועה. היעדר ניצב מכהן בשני תפקידים חשובים אלה עלול להימשך לחצי שנה נוספת לפחות, עד לאחר מינוי מפכ"ל חדש למשטרה ובחירתו של שר לביטחון הפנים חדש.

בשלב זה ימלא את מקומו של ניצב כהן סגנו, תת-ניצב דוד ביטון, עד למינוי מפקד מחוז חדש. במשטרה מעריכים כי לנוכח מחסור בקציני משטרה בדרגת ניצב עקב שורה של פרשות בשורות כחולי המדים, לא מן הנמנע כי ביטון יקבל את הדרגה ואת המינוי לשמש כמפקד המחוז בפועל.

בשל הבעייתיות בהיעדר ניצב שיעמוד בראש מחוז ש"י, המתמודד ביום-יום בעיקר עם אירועים ביטחוניים, צפויים המפכ"ל דנינו והשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', להיפגש בניסיון למצוא פתרון שיאפשר למנות מפקד מחוז חדש במקום של כהן למרות הבחירות הקרבות. הדבר תלוי בעיקר ברצונו של המפכ"ל להתערב בשיקולים למינוי ניצב חדש זמן קצר כל כך לפני סיום תפקידו.

עוד על הניצבים הפורשים בצמרת המשטרה:
עוד ניצב פורש: יוסי פריינטי לא יתמודד על המפכ"לות
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים

"המשטרה ספגה מכה קשה"

בסגל הפיקוד הבכיר במשטרה יש בכל רגע נתון 16 ניצבים. בארבע השנים האחרונות פרשו שישה ניצבים בעקבות שורה של פרשות, חלקן פליליות, מצב המטיל צל כבד על סגל הפיקוד. יתרה מכך, מכיוון שבקרב הניצבים המכהנים בסגל הפיקוד יש כמה הנחשבים מועמדים למפכ"לות, ובהם מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו, סגן מפכ"ל המשטרה ניצב ניסים מור ומפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי, נראה כי לאחר מינוי המפכ"ל הבא ייאלצו במשטרה לקדם שורה ארוכה של תת-ניצבים. זאת בשל ההערכה שאלה שלא ייבחרו לתפקיד יבקשו לפרוש מהמשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב שנוצר במשטרה הוא בעייתי", אמר גורם בכיר במשטרה. "ייווצר מצב שבו שורה של קצינים צעירים ישמשו כניצבים, זאת לאחר אותן הפרשות והפרישות הצפויות לאחר היבחרו של המפכ"ל הבא. המשטרה ללא ספק ספגה מכה קשה בשנה האחרונה, שכן שלושה ניצבים דומיננטיים פרשו בנסיבות לא נעימות".

מנגד, אמר גורם אחר: "לא חסרים מועמדים מצוינים וראויים, וכל האירועים האחרונים רק מצביעים על חוסנו ועוצמתו של הארגון שממשיך לעמוד בהצלחה גדולה באתגרים העומדים בפניו בתחום המלחמה בשחיתות, המלחמה בארגוני הפשיעה ועוד".

עוד עדות להתפוררות המשטרה

תת-ניצב אלברט אוחיון ממלא את מקום ראש אגף התנועה, שנותר מיותם מאז עזיבתו של ניצב משה אדרי בעקבות מינויו לתפקיד מפקד מחוז ירושלים באוקטובר האחרון. אדרי היה אמור להתמנות למפקד מחוז המרכז לאחר פרישתו של המפקד הקודם, ניצב ברונו שטיין, אולם עם פרישתו של ניצב יוסי פריינטי מראשות מחוז ירושלים, הוחלט למנותו לתפקיד זה. במקום זאת, קודם סגן מפקד מחוז תל אביב, ניצב מוטי כהן, בקידום בזק לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully