וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש בודקת אם ניצב קיים קשר אסור עם פקודה

7.1.2015 / 0:10

פרסום ראשון: מח"ש בוחנת אפשרות לפתוח בחקירה נגד קצין בכיר, בעקבות תלונה אנונימית שלוותה בהתכתבות בפייסבוק, שמעידה על קשר רומנטי עם שוטרת שכפופה לו - או על עבירות מין. השניים טרם העידו

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
הניצב תיאר בפני השוטרת כמה הוא "מחבב" אותה./עומר מירון

פרסום ראשון: המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) בודקת בימים אלה בקשה לפתיחה בחקירה פלילית נגד קצין בדרגת ניצב במשטרה, בחשד שקיים יחסים אסורים עם שוטרת שהייתה תחת פיקודו, או לחלופין ביצע בה עבירות מין אחרות. זאת בעקבות תלונה אנונימית שהתקבלה במחלקה. לפי החשד, הקצין גם ביצע עבירה של הפרת אמונים.

לוואלה! חדשות נודע כי בנוסף לתלונה, לידי מח"ש הגיעה התכתבות בפייסבוק של אותו הקצין עם פקודתו, בה הבטיח לשוטרת כי אם היא "תיצמד אליו", ותתלווה אליו למסע המשטרה לפולין, "יהיה לך טוב", כלשון הקצין. בהתכתבות נראה, לכאורה, כי הקצין הבכיר אף הבטיח לשוטרת שהיא תקודם בארגון. מההתכתבות עולות גם מחמאות של הקצין לשוטרת, בהן תיאר כמה הוא "מחבב" אותה. אם אכן יוחלט במח"ש לפתוח בחקירה פלילית, יצטרכו לקבוע שם אם מדובר במערכת יחסים רומנטית אסורה, או שמא בהטרדה מינית. כך או כך מדובר לכאורה בעבירה.

עוד ידיעות פלילים בוואלה! חדשות
הפרקליטות: הדריסה למוות בצומת אלון בשומרון - ממניע פלילי
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בן אליעזר בגין שוחד
הורים זעמו על המשטרה - וחשפו מצוד אחר פדופיל

לפי שעה, מדובר בבדיקה בלבד, אולם בניגוד לתלונות אנונימיות אחרות שמוגשות במחלקה לחקירות שוטרים, כעת מדובר בתלונה שמלווה בראיות מוחשיות, מה שעשוי להגביר את הסיכוי שאכן תיפתח חקירה נגד הקצין. עד כה, השוטרת לא הגישה תלונה רשמית למח"ש ולא נגבתה ממנה או מהקצין עדות.

המשטרה סבלה משורת פרשות מיניות בשורותיה בשנים האחרונות. המקרה המוכר ביותר הוא של מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם, שהואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדה של ארבע שוטרות. בתחילת חודש דצמבר הקודם נפתח בבית משפט השלום ברמלה משפטו. בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש אוקטובר האחרון נכתב כי שחם "ניצל את תפקידו, מעמדו ונסיבות היכרותו עם השוטרות, כמנוף ליצירת סיטואציה אישית ואינטימית, במהלכה ביצע עבירה של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטריד מינית שוטרת תוך ניצול מרות וכן ביצע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות".

מפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה קובי דוידיאן, נחקר בספטמבר שעבר במח"ש בחשד שהטריד מינית שוטרת שהייתה בפיקודו וביצע בה מעשים מגונים ב-2005. באותו שבוע נודע כי במח"ש נחקרו שני קצינים בכירים ממשטרת מחוז המרכז. השניים נחשדו כי הטרידו מינית שוטרת שח"מ (שוטרת בשירות צבאי סדיר).

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully