וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: הדריסה למוות בצומת אלון בשומרון - ממניע פלילי

7.1.2015 / 0:15

על פי כתב אישום שהוגש לבית המשפט, שלושה פלסטינים רצחו את אבי בן ציון בחודש שעבר במהלך שוד על רקע פלילי. אלמנתו: "אבי נרצח כי היה יהודי. אנו קוראים לרשויות להכיר במעשה כרצח ממניע לאומני"

אבי בן ציון שנדרס אתמול בצומת אלון. באדיבות המשפחה
נפצע באורח אנוש בדריסה ומת למחרת בבית החולים. אבי בן ציון/באדיבות המשפחה

הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול (שלישי) כתב אישום נגד שלושה פלסטינים, תושבי הכפר עקרבא, בגין רצח אבי בן ציון. השלושה - אמיר ג'ואד חאמד בני ג'אבר, נדבר אשרף בסאם עבד אלחמיד אבו כתאב ומוחמד באסם טאהר בני גאמע - דרסו אותו למוות בחודש שעבר בצומת אלון שבשומרון אחרי ששדדו את רכבו. פרט לאישום ברצח, הם מואשמים בשוד תוך שימוש בכוח, הפקרה לאחר פגיעה, שיבוש הליכי משפט וכן מסחר ברכב ובחלקים גנובים. הפרקליטות מייחסת למעשיהם מניע פלילי בלבד - וזאת בניגוד לטענת המשפחה, שלדבריה בן ציון בן ה-63 נרצח על רקע לאומני.

על פי כתב האישום, השלושה יצאו ב-1 בדצמבר במטרה לשדוד רכב ישראלי. הם תכננו להתנגש בחלקו האחורי של הרכב, בתקווה שעקב התאונה הנהג ייצא ממנו, ואז לגנוב אותו. אחד מהשלושה הצטייד בגז מדמיע כדי להשתמש בו במקרה שהנהג יביע התנגדות למעשה.

לאחר שיצאו לדרכם, זיהו השלושה את רכבו של בן ציון, מסוג סקודה, שהיה בדרכו מעבודתו לביתו שבהתנחלות נתיב הגדוד שבבקעת הירדן. לאחר שנסעו בעקבותיו מרחק קצר התנגש נהג הרכב הפלסטיני ברכבו של בן ציון באזור צומת אלון. בן ציון יצא מהרכב וניגש לחלון השמאלי של רכבם, לחץ את ידו של אחד הנאשמים ושוחח עמו. אלא שאז, אחד הנאשמים, שהחזיק בידו תרסיס גז, יצא מהרכב והתיז אותו על פניו של בן ציון. מיד לאחר מכן הוא נכנס לרכבו של בן ציון והתקדם כמה מטרים בכדי לבצע פניית פרסה בצומת. אז פגע נהג הרכב הפלסטיני בבן ציון, ופצע אותו באורח אנוש. למחרת מת בן ציון מפצעיו בבית החולים.

עוד בנושא:
נדרס למוות בשומרון: "דוגמא ומופת לחלוציות בת זמננו"
ראשי מועצות ביו"ש: "אבי בן ציון נרצח ממניע ללאומני"
"זה רצח לאומני": משפחת הנדרס בצומת אלון יוצאת למאבק

ניבה בן ציון, אלמנתו של אבי בן ציון שנדרס למוות בצומת אלון בשומרון ובנותיהם, בעצרת בשלושים למותו, 31.12.2014. ארגון "חוננו", מערכת וואלה! NEWS
אלמנת אבי בן ציון, ניבה, וארבעת בנותיהם, במעמד השלושים למותו שהתקיים בצומת אלון בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ארגון "חוננו"

שני הפלסטינים שהיו ברכב הפוגע נאשמים שעל אף שראו את בן ציון פצוע על הכביש במצב אנוש, הם ברחו מהמקום. כאמור, אף שהגופים החוקרים התעקשו שהממצאים מלמדים שמדובר באירוע פלילי שהסתבך, בני משפחתו של בן ציון יצאו לפני כשבועיים למאבק על כך שמותו של אביהם יוכר כרצח על רקע לאומני. גם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הצטרפו לפני מספר ימים למאבק המשפחה ואף שיגרו מכתב דחוף לשר הביטחון משה יעלון ובו דרישה זהה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הפרקליטות קבעה כי נסיבות הירצחו של המנוח הן לאומניות"

לאחר הגשת כתב האישום אמרה אלמנתו של בן ציון, ניבה: "בשבועות האחרונים אנו זועקים את זעקתו של אבי. היום קיבלנו חיזוק כי אבי נשדד משום שהיה ישראלי ויהודי, ונרצח כי הוא ישראלי ויהודי. בכתב האישום רואים כי המחבלים לא חיפשו כל רכב, אלא דווקא רכב ישראלי במקום שבו נוסעים יהודים. כעת ברור לכולם כי נסיבות הרצח הינן לאומניות. אנו קוראים לרשויות לעשות את הברור מאליו ולהכיר במעשה כרצח ממניע לאומני. אנו מודים למשטרה, לפרקליטות ולגורמי הביטחון על תפיסתם המהירה של הרוצחים ועל הגשת כתב האישום".

בא כוחם של בני המשפחה, עורך הדין חור אוריאל ניזרי מארגון "חוננו", הביע שביעות רצון מכתב האישום. "הפרקליטות הצבאית קבעה באופן חד וברור כי נסיבות הירצחו של המנוח הינן לאומניות", מסר ניזרי. "לטענתנו, קביעה זו עומדת בדרישת המחוקק להגדרת האירוע כאירוע לאומני. כמו כן, כתב האישום החמור שהוגש היום הכולל עבירה ברף העליון ביותר של העבירות. יש בו ביטוי וחיזוק ברור לטענות המשפחה עד עתה. ככלל, בעבירות שעונשן מעל עשר שנות מאסר, לא מופיע מניע לאומני. אנו מברכים על האמירה הברורה בכתב האישום המגדירה את האירוע כלאומני, ומצפים מהרשויות להתנהג בהתאם לאמור בכתב האישום".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully