וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצות ביו"ש: "אבי בן ציון נרצח ממניע ללאומני"

30.12.2014 / 2:30

על אף שבמשטרה ובשב"כ טוענים כי מותו של בן ציון, שנדרס למוות בצומת אלון בתחילת החודש, אירע כתוצאה משוד שהסתבך, שלחו ראשי הרשויות מכתב לשר הביטחון ולבכירים נוספים, שבו דרשו לפתוח מחדש בחקירה. "נרצח כי היה יהודי"

אבי בן ציון שנדרס אתמול בצומת אלון. באדיבות המשפחה
אבי בן ציון/באדיבות המשפחה

משפחתו של אבי בן ציון, שנדרס למוות בצומת אלון בתחילת החודש, ממשיכה במאבקה למען הכרה במותו כרצח לאומני. לעזרת המשפחה נרתמו כ-20 ראשי מועצות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, שם התגורר בן ציון. השב"כ והמשטרה טוענים כי בן ציון, בן 63 במותו, נהרג במהלך ניסיון שוד של שלושה פלסטינים ולא כחלק מאירוע טרור. עם זאת, במשפחה לא קיבלו את טענות המשטרה ובסיוע ראשי המועצות שלחו אתמול (ראשון) מכתב לשר הביטחון משה יעלון, למזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, למפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון, למפקד מחוז ש"י במשטרה ניצב קובי כהן ולפרקליט הצבאי אלוף דני עפרוני.

"לפני כמה שבועות נמצא אבי מוטל מחוסר הכרה בצומת אלון וסובל מפגיעת ראש קשה", נכתב במכתב. "אבי, איש אדמה, מוותיקי ההתיישבות בבקעת הירדן, מ"פ בגולני, ציוני בכל רמ"ח אבריו, נלחם בפציעה הקשה, אך למחרת מת מפצעיו". בהמשך נכתב כי "בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי שלושה ערבים מהכפר עקרבה נעצרו והודו בביצוע הרצח, אך לתדהמתנו טוענת המשטרה כי מדובר באירוע פלילי ולא לאומני. אין צורך להכביר במילים על תופעת חטיפת הרכבים הקיימת באזור יהודה ושומרון. מי שמבצע את המעשים הם ערבים, והתופעה מכוונת אך ורק כלפי רכבים ישראלים".

עוד בוואלה! חדשות:
"נחוש לעזוב": האם דרעי באמת יפרוש מש"ס?
סקר: אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, ליברמן יציב
פרשת גבעתי: מג"ד חדש מונה לגדוד צבר במקום לירון חג'בי

פצוע קשה בצומת אלון בשומרון מפגיעת משאית, נובמבר 2014. חטיבת הדובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הזירה שבה נדרס למוות בן ציון/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת הדובר המשטרה

עוד נכתב כי "בעבר כבר אירעו מקרים שבהם מחבלים ניסו לבצע פיגועים במתווה חטיפת רכבים. אין לנו צל של ספק כי אבי נשדד בשל היותו יהודי ונרצח בשל היותו יהודי. לפי דברי המשטרה בפני המשפחה, אף נעשה וידוא הריגה באבי, דבר שאינו מאפיין אירוע פלילי וברור כי נובע מתוך שנאה ורצון לרצוח יהודי".

עוד ציינו ראשי הרשויות כי "מהמידע המצוי ברשות המשפחה עולים סימני שאלה רבים, וזאת בלשון המעטה, על התנהלות החקירה ותוצאותיה. אנו קוראים לך להורות על פתיחה מחודשת של כיווני החקירה ועל הקפאת הגשת כתב האישום נגד החשודים עד לבירור אירוע הרצח לעומקו, וכן להורות על הכרה באבי כנפגע פעולות איבה. בנוסף לכך, אנו מצפים כי כממונה על ביטחון מדינת ישראל, תפעל לפתרון מידי של תופעת חטיפות הרכבים ותורה למערכת הביטחון להתייחס לאירועים אלו כאל פיגועי טרור לכל דבר ועניין. לא יתכן שחיי היהודים הנוסעים בצירים יהיו הפקר".

כבר במסיבת העיתונאים שערכו בני משפחתו של בן ציון בירושלים לפני כשבוע אמרו כי בכוונתם להילחם במסקנות החקירה המשטרתית. "מבחינתנו מדובר באירוע לאומני", אמר עו"ד חור אוריאל ניזרי, שמייצג את המשפחה מטעם ארגון "חננו". "המשפחה החליטה לפתוח במאבק משפטי גילוי כדי להוציא את האמת לאור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשטרה: "אין לדברים הללו שחר"

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות המשפחה כי "לאחר חקירה מאומצת ומשולבת של מחוז ש"י והשב"כ, שהביאה למעצר החשודים לאחר מספר שעות בלבד, גורמי הביטחון הגיעו להחלטה פה אחד בעקבות ממצאי החקירה שהאירוע הנו פלילי, שוד רכב, שסופו טרגי". עוד נמסר כי "משטרת מחוז ש"י והשב"כ לא חסכו באמצעים והשתמשו בכל הכלים העומדים לראשותם בכדי למצות את החקירה עד תום ולהגיע לחקר האמת. כל החשודים באירוע נעצרו, יובאו בימים הקרובים לדין ויוגשו כנגדם כתב אישום חמור".

גורם במחוז ש"י התייחס לטענה שלפיה יש למשטרה ולשב"כ אינטרס לומר שזה פלילי ולא רצח על רקע לאומני. "אין לדברים הללו שחר וגם במקרים קודמים המשטרה לא נגררה לפרסומים שונים ומיצתה את החקירה עד תומה".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "המכתב טרם הגיע לשולחנו של שר הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully