וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת גבעתי: מג"ד חדש מונה לגדוד צבר במקום לירן חג'בי

30.12.2014 / 0:58

סגן אלוף קובי בראל יחליף את ממלא המקום הזמני שמונה לגדוד לאחר שחג'בי הודח מתפקידו בגין חשד להטרדה מינית ולעבירות נוספות. אלוף פיקוד דרום: "חג'בי לא עמד בנורמות ובערכים המצופים"

צילום: שלומי גבאי, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

סגן אלוף קובי בראל יתחיל היום (שלישי) את תפקידו כמפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי במקומו של סגן אלוף חזי נחמיה, שמונה כממלא מקום זמני של סגן אלוף לירן חג'בי. זאת, לאחר שבהחלטת הרמטכ"ל בני גנץ ובהמלצת אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן, הודח חג'בי מתפקידו בעקבות הפרשה בה מעורב והחשדות שעלו נגדו, וביניהן הטרדה מינית, טיוח ודיווח כוזב.

אתמול כינס הרמטכ"ל, בפעם האחרונה, את הפורום המבצעי של צה"ל בסדיר ובמילואים. בכינוס לקחו חלק מפקדי גדודים, מפקדי חטיבות ובעלי תפקידים נוספים מחיל האוויר והים. מרבית השיח סבב סביב מבצע "צוק איתן", אך הרמטכ"ל מצא לנכון להתייחס גם לפרשת גבעתי והדחת מג"ד צבר. "אף מפקד בצה"ל, נועז ומוכשר ככל שיהיה, לא פטור מהתנהגות ערכית הולמת העומדת בראש סולם הערכים והנורמות הנהוגות בצה"ל", אמר הרמטכ"ל.

בין הדוברים היה גם אלוף סמי תורג'מן, שכאמור, המליץ על הדחת המג"ד לרמטכ"ל. תורג'מן התייחס לפרשה ואמר כי "חג'בי הוא אחד הלוחמים והמפקדים היותר טובים שפיקדתי עליהם. בלב לא קל קיבלתי את ההחלטה להמליץ להדיח אותו בגלל שלא עמד בנורמות ובערכים המצופים".

עוד על "פרשת גבעתי":
סנגורו של המג"ד המודח: "פרטי החקירה סולפו"
המג"ד נבדק בפוליגרף; "שלח לחיילת מסרונים לא ערכיים"
מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"

אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
בלב לא קל קיבלתי את ההחלטה להמליץ להדיח את סא"ל חג'בי". מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן/ניב אהרונסון

בין משתתפי הפורום היו גורמים שהעריכו כי יש בדבריו של האלוף תורג'מן לקיחת אחריות על האופן שבו טופלה הפרשה על ידי פיקוד דרום, שכן קיימת ביקורת נגד תורג'מן על כך שעל אף שהיה מעורב בבדיקת האירועים בגדוד צבר, קיבל את החלטה להדיח את המג"ד רק אחרי שהתפוצצה הפרשה.

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר, שנחקר בפרשה תחת אזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, עלה גם הוא אל הבימה ודיבר על הפרשה. בפתח דבריו אמר שלא יוכל להתייחס באופן ישיר לדברים מאחר והחקירה בנושא עדיין מתנהלת. וינטר הדגיש כי לא כל מה שפורסם אודות הפרשה הוא נכון ולהערכתו היא הרבה יותר מצומצמת. הוא אף החמיא למג"ד המודח ואמר: "מדובר באחד המג"דים החזקים והנועזים שאני הכרתי ופיקדתי עליהם. לא צריך לשפוך את התינוק עם המים".

חקירת מצ"ח אודות הפרשה עדיין נמשכת והיא בודקת לא רק את התנהלות המג"ד באופן אישי, אלא גם את שרשרת האירועים בגדוד, וביניהם הטרדות מיניות של לוחמים על ידי מפקד מחלקה, התאבדויות, גניבת נשקים ועוד.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully