וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד נבדק בפוליגרף; "שלח לחיילת מסרונים לא ערכיים"

24.12.2014 / 20:36

בבדיקת הפוליגרף של סגן אלוף לירן חג'בי, החשוד בשורה של עבירות ובהן ניסיון לנשק חיילת בניגוד לרצונה, התקבלו תוצאות שאינן חד-משמעיות. במצ"ח חוקרים חיילים רבים מגדוד צבר

יח"צ - חד פעמי

(שר הביטחון, משה יעלון, מתייחס לפרשת גבעתי, אתמול)

מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי סגן אלוף לירן חג'בי, אשר נחשד בעבירות חמורות וביניהן הטרדה מינית של חיילת, עבר בדיקת פוליגרף בימים האחרונים במסגרת חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). במהלך הבדיקה, התמקדו החוקרים בטענת חיילת בלשכתו של חג'בי לפיה נישק אותה ללא הסכמתה. גורמים המצויים בפרטי החקירה אמרו היום (רביעי) כי לא ניתן היה לקבוע באופן חד וברור את טענות החיילת וכי לא התקבלו תשובות ברורות שתומכות בטענותיה. כמו כן, המג"ד ממשיך להכחיש בתוקף כי נישק את החיילת.

יחד עם זאת, התברר בחקירה כי המג"ד שלח לחיילת "מסרונים לא ערכיים". גורמים נוספים העריכו כי במצ"ח מרחיבים את החקירה וחוקרים חיילים רבים מהגדוד על מנת לאתר מקרים חריגים נוספים.

עוד כתבות על "הסערה בגבעתי":
החקירה בגבעתי: המג"ד החשוד האריך החופשה עד תום החקירה
מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"
"מי שחושב שאפשר לטלטל חטיבה ושזה לא יכאב - טועה"

מג"ד צבר סא"ל לירן חגבי מורה לפרוץ לבית בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
לא ניתן היה לקבוע כי הוא נישק את החיילת. סא"ל לירן חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

אתמול דווח כי סא"ל חג'בי החליט להאריך את חופשתו עד תום החקירה בעניינו. "לאור העובדה שהחקירה בעניינו מצויה עדיין בעיצומה, פנה סא"ל חג'בי לאלוף פיקוד הדרום בבקשה להאריך את חופשתו עד לתום החקירה", מסר הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין. "אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכי ניתן יהיה לבחון את הראיות שייאספו. עד אז ראוי לנהוג באיפוק ולהימנע מחריצת דין על בסיס שמועות שאין מאחוריהן דבר". עד התבהרות הפרטים, ממלא את מקומו של חג'בי בגדוד סגן מפקד החטיבה, סגן-אלוף חזי נחמיה.

בשבועות האחרונים חוקרת מצ"ח עשר פרשות שונות בגדוד צבר, בהן הטרדות מיניות, גניבת נשקים, אי-דיווח על תאונה של המג"ד ונסיעה ברכב ממוגן ללא האישורים המתאימים. על רקע הפרשה, עלה החשד שחלק מהמידע הועבר למפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר, ושזה לא העבירו לגורמים המקצועיים על מנת שיטפלו בעניין.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

יעלון: "מי שלא פעל לפי ערכי צה"ל, לא יהיה איתנו"

בשבוע שעבר נחקר וינטר תחת אזהרה במשטרה הצבאית. לדברי סנגורו, עו"ד עודד סבוראי, וינטר שיתף פעולה עם חוקריו ואמר כי "החקירה חשובה". סבוראי הכחיש את הטענה כאילו וינטר טייח את הפרשה, וטען שהוא העביר את המידע הלאה, ולא שמר זאת אצלו.

בתחילת השבוע הגיע וינטר לשיחה עם מפקדים ולוחמים בגדוד צבר כדי להרגיע את האווירה. "תתכוננו למערכה הבאה ואל תתעסקו בשמועות", אמר אל"מ וינטר לחיילים. "יש חקירה וצריך לתת לחוקרים לסיים אותה. עד אז יש לכם משימה מאוד ברורה". גם שר הביטחון משה יעלון התייחס לפרשה ואמר כי "מי שסטה מן הדרך ולא פעל על פי ערכי צה"ל והחוק, לא יהיה איתנו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully