וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה בגבעתי: המג"ד החשוד האריך החופשה עד תום החקירה

23.12.2014 / 0:13

מפקד גדוד צבר, סא"ל לירן חג'בי, שחשוד בין השאר בהטרדה מינית של חיילת ששירתה תחתיו, ביקש מאלוף פיקוד הדרום להאריך את החופשה בת עשרה ימים שעליה הודיע עד לסיום בחינת הראיות שייאספו נגדו

מג"ד צבר סא"ל לירן חגבי מורה לפרוץ לבית בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
"מקווים כי החקירה תסתיים במהרה". סא"ל לירן חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי, סגן-אלוף לירן חג'בי, החשוד בהטרדה מינית של חיילת, החליט להאריך את החופשה בת עשרה ימים שעליה הודיע בשבוע שעבר עד תום החקירה בעניינו - כך מסר אמש (שני) הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין. "לאור העובדה שהחקירה בעניינו מצויה עדיין בעיצומה, פנה סא"ל חג'בי לאלוף פיקוד הדרום בבקשה להאריך את חופשתו עד לתום החקירה", מסר הלפרין. "אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה, וניתן יהיה לבחון את הראיות שייאספו. עד אז ראוי לנהוג באיפוק ולהימנע מחריצת דין על בסיס שמועות שאין מאחוריהן דבר". עד התבהרות הפרטים, ממלא את מקומו של חג'בי בגדוד סגן מפקד החטיבה, סגן-אלוף חזי נחמיה.

גורמים מקצועיים מעריכים כי ההחלטה של סא"ל חג'בי תאפשר למצ"ח לחקור את הפרשה ללא לחצים. עוד העריכו הדורמים, כי במסגרת החקירה הענפה של מצ"ח צפויים להיחקר חיילים נוספים בגדוד. ככל הנראה, ייערכו עימותים בין המג"ד לבין גורמים נוספים, כמו למשל הסמג"ד שהועבר מתפקידו.


החקירה בגבעתי - כותרות נוספות:
מצ"ח חוקרת 10 פרשיות הונאה, מין וגניבה – באותו גדוד לוחם
המג"ד החשוד בהטרדה מינית: סא"ל לירן חג'בי מגבעתי
מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
"לא להתעסק בשמועות". אל"מ עופר וינטר/שלומי גבאי

סא"ל חג'בי נמצא תחת חקירת מצ"ח בנוגע לחשד להטרדה מינית ומעשה מגונה בחיילת ששירתה תחתיו. הפרשה נחשפה לאחר שסגן מפקד הגדוד הודח מתפקידו והחליט בתגובה לכתוב מכתב ובו לפרט את השתלשלות האירועים שקדמו לכך, בדגש על התנהלות המג"ד וגורמים שונים בגדוד. מפקד הפיקוד החליט להקפיא את ההדחה של הסמג"ד, שהיה ביחסים רעועים עם מפקדו הישיר, והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור הטענות. עם הזמן הלכה והסתעפה החקירה, והחוקרים גילו פרטים על אודות פרשות נוספות בגדוד.

נוסף על ההטרדה המינית, נבדקת טענה שחג'בי לא דיווח על נזק לג'יפ שנפגע במהלך מרדף בפעילות מבצעית, אשר הסתכם במאות שקלים. בחקירה התברר שהוא נסע בכלי הרכב לסירוגין, יחד עם הנהג הצבאי כשלצדם הגשש, ובמהלך מרדף מבצעי הידרדר הג'יפ. הנהג מילא דוח נזק ודיווח על המקרה, אך עלה החשד כי המג"ד הסתיר את העובדה כי הוא זה שנהג בג'יפ. זאת ועוד, התברר בחקירה כי חג'בי נהג בג'יפ אף שלא חידש את הרישיון.

חקירה נוספת העלתה כי במהלך ביקורת נמצא שארבעה כלי נשק נגנבו מהנשקייה בגדוד. הנגד שאחראי על הנשקייה בגדוד זומן לחקירה, אולם טרם התייצבותו הוא התאבד, והחקירה לא העלתה פרטים נוספים באשר לגניבה. כמו כן, חייל בשירות סדיר צולם כשהוא מאונן בשירותים ולאחר פרסום הסרטון התאבד החייל. במקרה נוסף שאירע בגדוד התלוננו שני לוחמים נגד מפקד מחלקה על כך שדיבר אליהם באופן המוגדר כהטרדה מינית ואף נבדק חשד כי התקיים ביניהם גם מגע פיזי. לטענתם, התלונה הועברה למג"ד ולמח"ט, אך אלו בחרו שלא לדווח על כך למצ"ח - ולהדיח אותו מהגדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הכול ייגמר בכלום"

מח"ט גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, שנחקר אף הוא באזהרה בחשד שידע על ההטרדות מיניות של חג'בי ולא דיווח למפקדיו, הגיע אתמול לשיחה עם מפקדים ולוחמים בגדוד צבר כדי להרגיע את האווירה המתוחה. "תתכוננו למערכה הבאה ואל תתעסקו בשמועות", אמר אל"מ וינטר לחיילים. "יש חקירה וצריך לתת לחוקרים לסיים אותה. עד אז יש לכם משימה מאוד ברורה".

גורם המקורב לאל"מ וינטר דחה את הטענות שלפיהן הוא ידע על ההטרדות ולא דיווח. "עופר דיווח. נקודה", טען המקורב. "בניגוד למה שחושבים, יש הנחיה מאוד ברור בנוגע לאופן שבו מדווחים על אירועים מסוגים שונים. הוא פעל בהתאם לפקודות וכמו שמצופה ממנו. אנחנו מניחים שהכול יגמר בכלום".

(עדכון ראשון: 19:53)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully