וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח חוקרת 10 פרשיות הונאה, מין וגניבה – באותו גדוד לוחם

16.12.2014 / 16:32

לפי החשד, המג"ד קיים מערכת יחסים עם חיילת בסדיר, נהג ללא רישיון ולא דיווח על תאונה בג'יפ צבאי. עוד נבדקות גניבות נשקים וטענות של שני חיילים, שהודחו אחרי שהתלוננו על הטרדה מינית בידי מפקדם. "מכפישים את המג"ד לשווא"

חיילי לוט"ר במהלך אימון. אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
הפרשה התגלתה לאחר שהסמג"ד התלונן על מפקדו הישיר/ראובן קסטרו

מצ"ח (המשטרה הצבאית החוקרת) חוקרת בימים אלה יותר מעשר פרשות שונות בגדוד לוחם אחד בצה"ל, בהן חשד למערכת יחסים בין מג"ד לחיילת בסדיר, הטרדה מינית וגניבת נשקים – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פרטי הפרשה הוטל איפול עד כה על מנת לאפשר חקירה סמויה בגדוד.

הפרשות נחשפו לאחר שסגן מפקד הגדוד הודח מתפקידו והחליט בתגובה לכתוב מכתב ובו לפרט את השתלשלות האירועים שקדמו לכך, בדגש על התנהלות המג"ד וכן גורמים שונים בגדוד. אלוף הפיקוד החליט להקפיא את ההדחה של הסמג"ד, שהיה ביחסים רעועים עם מפקדו הישיר, והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור הטענות. עם הזמן הלכה והסתעפה החקירה, והחוקרים גילו פרטים על אודות פרשות נוספות בגדוד. עם זאת, ממצ"ח נמסר כי לא נמצאה כל ראייה בכלל הפרשות.

חיילות בצה"ל. דובר צה"ל
החיילת הכחישה כי קיימה יחסי מין עם המג"ד/דובר צה"ל

חוקרי מצ"ח התמקדו במג"ד - גבר נשוי ואב לילדים, קצין מוערך מאוד ועתיר ניסיון מבצעי. על פי החשד, הוא ניהל מערכת יחסים עם חיילת המשרתת תחתיו. עם זאת, החיילת טענה כי אכן הייתה ביניהם מערכת יחסים קרובה, אולם היא לא כללה מגע מיני. נוסף על כך, סירבה החיילת להגיש תלונה נגד המג"ד.

כמו כן, נבדקה טענה נוספת נגד המג"ד, שלפיה לא דיווח על נזק לג'יפ שנפגע במהלך מרדף בפעילות מבצעית, אשר הסתכם במאות שקלים. בחקירה התברר שהמג"ד נסע בכלי הרכב לסירוגין, יחד עם הנהג הצבאי כשלצדם הגשש, ובמהלך מרדף מבצעי הידרדר הג'יפ. הנהג מילא דוח נזק ודיווח על המקרה, אך עלה החשד כי המג"ד הסתיר את העובדה כי הוא זה שנהג בג'יפ. זאת ועוד, התברר בחקירה כי המג"ד נהג בג'יפ אף שלא חידש את הרישיון.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
מקור ביטחוני: "הניסוי במערכת הטילים 'חץ' - כשל"
מטען מאולתר הושלך לעבר כוח צה"ל בקלנדיה; פלסטיני נהרג
חברי המג"בניק שנאשם בירי בביתוניא: "הופקר על ידי המערכת"

עוד באותו נושא

אישום: חיילים צילמו והפיצו סרטונים של חיילות מתקלחות

לכתבה המלאה

חקירה נוספת העלתה כי במהלך ביקורת נמצא שארבעה כלי נשק נגנבו מהנשקייה בגדוד. הנגד שאחראי על הנשקייה בגדוד זומן לחקירה, אולם טרם התייצבותו הוא התאבד, והחקירה לא העלתה פרטים נוספים באשר לגניבה. אף שכנראה אין קשר לפרשיות הנחקרות, מקרה התאבדות נוסף נרשם לאחרונה בגדוד. חייל בשירות סדיר צולם כשהוא מבצע מעשים מגונים בשירותים. לאחר פרסום הסרטון התאבד החייל, ולפי טענות שונות שהעלו גורמים בגדוד, לפרסום הסרטון היה חלק במותו.

במקרה נוסף שאירע בגדוד, התלוננו שני לוחמים נגד מפקד מחלקה על כך שדיבר אליהם באופן המהווה הטרדה מינית. כמו כן, נבדק חשד כי התקיים גם מגע פיזי המהווה הטרדה מינית. לטענתם, התלונה הועברה למג"ד ולמח"ט, אך אלו בחרו שלא לדווח על כך למצ"ח - ולהדיח אותו מהגדוד. מצ"ח גבו עדויות והמ"מ נחקר, ובשלב זה נבדקת התנהלות הקצינים הבכירים בגדוד.

נוסף על כך, עלו טענות לאירועים חמורים נוספים בגדוד, בהם מקרי אלימות, הונאה, גניבה ואי-דיווח אמת מצד גורמים שונים. המג"ד זומן אמש לחקירה והוצגו לו הממצאים שנאספו עד כה, והבוקר הוא זומן לחקירה נוספת.

מקורב של המג"ד אמר בתגובה לחשדות כי מדובר בקצין אהוד שמבצע את תפקידו ללא דופי. "מדובר באחד ממפקדי הגדודים המוערכים של צה"ל. הוא השתתף בלחימה בגזרות השונות, כולל בפיגוע משולב לפני כמה שנים, במבצע 'שובו אחים' ובמבצע 'צוק איתן'. גורמים לו עוול ומכפישים אותו לשווא. הטענות יתברר כלא נכונות", אמר.

תגובת הסנגוריה הצבאית

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין, מסר בתגובה: "מדובר בקצין מצטיין לכל אורך שירותו הצבאי, מן המעולים שבמפקדי צה"ל, אשר אך לאחרונה הוביל את פקודיו במהלך מבצע "צוק איתן" בלחימה ברצועת עזה, ולפני כן במבצע "שובו אחים", תוך גילוי אומץ לב, ואף תוך סיכון חייו.

הקצין מצוי היום בחקירה והוא עונה לכל שאלות החוקרים על מנת לקדם את החקירה מהר ככל האפשר. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לגופם של החשדות או לגופם של דברים על מנת שלא לשבש את החקירה. עם זאת, נאמר כי אנחנו בטוחים שבסיום החקירה יימצא כי הקצין לא ביצע עבירה פלילית כלשהי, וניתן לציין שכבר בשלב מוקדם זה של החקירה התמונה המצטיירת שונה מאוד מן החשדות המקוריים שפורסמו".

מדובר צה"ל נמסר: "ביחידה הארצית לחקירות הונאה של מצ"ח מתנהלת זה מספר שבועות חקירה סמויה בעקבות ידיעות מודיעיניות ותלונות על התנהגות בניגוד לפקודות ובניגוד לערכי צה"ל. במסגרת החקירה היסודית והמורכבת בוצעו עשרות פעולות סמויות ונחקרו חיילים רבים לבירור האירועים. בשלב זה הפכה החקירה לגלויה ובמסגרתה נחקרו מפקדים בחשד לעבירות אלו. בימים אלו נמצאת החקירה בעיצומה ולכשתושלם יועברו ממצאיה להחלטת הפרקליט הצבאי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully