וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ביטחוני: "הניסוי במערכת הטילים 'חץ' - כשל"

16.12.2014 / 10:21

בניגוד להודעת משרד הביטחון, לפיה שוגר טיל מטרה אשר "ביצע את מסלולו בהצלחה", אמר מקור ביטחוני כי הטיל המיירט לא הצליח להינעל על יעדו - ולכן לא שוגר. "הייתה ספירה לאחור וכלום לא קרה"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

מנהלת חומה במשרד הביטחון, בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), ביצעה היום (שלישי) ניסוי מתוכנן במערכת הטילים "חץ". במסגרת תכנית הניסויים במערכות ההגנה הרב-שכבתית, שוגר טיל מטרה אשר על פי הודעת משרד הביטחון "ביצע את מסלולו בהצלחה".

עם זאת, בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי על פי מקורות ביטחוניים, הניסוי כשל. לפי הסוכנות, מפעילי "חץ 3" ביטלו את שיגור טיל היירוט לאחר שלא הצליח "להינעל" על טיל המטרה. "הייתה ספירה לאחור לשיגור, ולאחר מכן שום דבר לא קרה", סיפר אחד המקורות לרויטרס. "לכן התקבלה החלטה שלא לבזבז את הטיל המיירט".

גורמים מקצועיים בתעשיות הביטחוניות אמרו כי "במהלך הניסוי הייתה תקלה בטיל המדמה טיל אויב, מסיבות לא ברורות שנבדקות עתה. כלל המערכות עבדו, אך בשל תקלה טכנית לא בוצע יירוט".

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
מטען מאולתר הושלך לעבר כוח צה"ל בקלנדיה; פלסטיני נהרג
חברי המג"בניק שנאשם בירי בביתוניא: "הופקר על ידי המערכת"
תיעוד: מזל"ט של חמאס עולה לאוויר במפגן צבאי

משרד הביטחון ערך ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2". שי מכלוף
ניסוי מערכת "חץ 2" בשמי אשדוד, ספטמבר האחרון/שי מכלוף

רק לאחר הפרסומים על כשלון הניסוי, שלח משרד הביטחון הודעת הבהרה. "בהמשך להודעה שהפצנו בצהריים, נבקש להבהיר כי טיל המטרה יצא לדרכו וכי מערכת החץ עקבה אחריו במהלך מעופו", נכתב בהודעה. "התנאים לשיגור המיירט לא בשלו, ולכן הוחלט להגדירו כניסוי בטיל המטרה בלבד".

מערכת "חץ" היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל, המתבססת על ארבעה רבדים: מערכת "כיפת ברזל" (מבצעית), מערכת 'שרביט קסמים' (בפיתוח), מערכת "חץ 2" (מבצעית) ומערך "בני רשף" ומיירט "חץ 3" (בפיתוח). בעתיד הקרוב צפויים ניסויי ירוט עם מיירט "חץ 3", המהווה שכבת ההגנה העליונה למדינת ישראל, עד להפיכת המערכת למבצעית.

בניסוי השתתפו נציגי MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ", מפעל מל"מ של התעשייה האווירית; נציגי אלביט מערכות, שפיתחה את מערכת ניהול הירי; ונציגי רפאל, החברה שפיתחה את טיל המטרה.

עוד באותו נושא

האם הניסוי ב"חץ 2" נכשל? "טיל המטרה נפל בים"

לכתבה המלאה

בספטמבר האחרון ערכו מנהלת חומה במשרד הביטחון ונציגי MDA ניסוי יירוט של מערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2" במרכז הארץ. ניסוי זה נועד לבחון את יכולות המערכת בגרסתה החדשה, נגד איומים עתידיים. גורם המצוי בפרטי הניסוי אמר לוואלה! חדשות כי הניסוי "הצליח חלקית". בפברואר 2013 הושלם בהצלחה ניסוי הטיסה הראשון של מיירט "חץ 3" במרכז הארץ.

ה"חץ" מהווה את השכבה העליונה במערך ההגנה של ישראל. השכבה האמצעית מורכבת ממערכת "שרביט קסמים". המערכת, הידועה גם כ"קלע דוד", אמורה ליירט רקטות וטילים בטווח קצר עד בינוני - 250-40 ק"מ – כמו אלה שבידי צבא סוריה, חמאס וחיזבאללה – בין היתר רקטות ובטילים מסוג פרוג, פאתח 110, זילזל 2 וזילזל 3. המערכת אמורה להיקלט בישראל במהלך 2015. השכבה התחתונה מורכבת ממערכת "כיפת ברזל", שמסוגלת ליירט רקטות קצרות טווח עד לטוול של 70 ק"מ. בידי ישראל תשע סוללות שנמצאות כבר בשימוש מבצעי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully