וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי המג"בניק שנאשם בירי בביתוניא: "הופקר על ידי המערכת"

16.12.2014 / 0:11

חבריו ליחידה של בן דרי, שמואשם בהרג הנער הפלסטיני במהלך הפגנה לרגל יום הנכבה בחודש מאי, מביעים בו תמיכה בלתי מסוגית ומאשימים: "הוא גיבור ישראל שהוטל עליו עונש משולל כל הגיון"

צילום: גדעון צנטנר, צילומי אבטחה; עריכה: גדי וינסטוק

(הגשת כתב האישום נגד בן דרי בחודש שעבר)

בן דרי, לוחם מג"ב בן 21 מראשון לציון המואשם בהריגת הנער הפלסטיני נאדים סיאם נווארה במהלך הפגנה לרגל יום הנכבה בביתוניא בחודש מאי האחרון, הספיק כבר להשתחרר משירותו הצבאי. אולם, מרגע מעצרו מלווים אותו ותומכים בו חבריו ליחידה. לטענתם, דרי הוא "גיבור ישראל", קורבן של המערכת שעשה את עבודתו נאמנה, אך המערכת הפקירה אותו והטילה עליו עונש משולל כל הגיון.

הם סבורים כי דרי היה "שבור" מעצם מעצרו, והתחושה שליוותה אותו ואת בני משפחתו בימים הראשונים שלאחר המעצר הייתה כי כל המערכת, כולל משמר הגבול, "הפקירה אותו" לאחר שבמשך שלוש שנים סיכן את חייו למען המדינה.

עוד בנושא:
מפקד מג"ב ללוחמיו: "כל חריגה תטופל ביד קשה"
הירי בביתוניא: פתולוגים מאשרים שנורתה אש חיה
תיעוד: הפלסטינים שנהרגו ליד כלא עופר ביום הנכבה

בדיון השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים ביקש השופט אריה רומנוב לערוך ללוחם המג"ב לשעבר תסקיר מבחן, כדי להכריע בבקשת המדינה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. "אני שמח שהשופט שוקל את שחרורו והפנה אותו לשירות המבחן", אמר עו"ד ציון אמיר, המייצג את דרי. "הצגנו בבית המשפט את הטענות שלנו. יש הרבה מאוד סימני שאלה אם בוצע ירי חי לעבר המנוח".

עו"ד אמיר ציין כי מצב רוחו של דרי לא טוב. "הוא מרגיש כמי שעמד על משמר ארצנו, על קו האש, וסיכן את חייו למען המולדת. זה מאוד לא נעים להיות עצור זמן רב בנסיבות כאלה. הוא ייאבק בכל כוחו להוכיח את טענותיו". אמרי הוסיף כי כל חבריו ומפקדיו מתארים אדם ערכי ורציני. "מפקדיו מתארים אדם רציני מאוד, שיועד לשירות קבע".

למרות הכחשתו הגורפת של דרי באשר לירי כדור חי במהלך ההפגנה והספקות הרבות אותם הציג בא כוחו בבית המשפט, בדיון האחרון ובדיון בשבוע שעבר, כתב אתמול השופט רומנוב: "הטענות שהעלה הסנגור אינן פוגמות בתמונה המצויה בשלב זה של ההליך, ומקומן להתברר ולהתלבן במסגרת הדיון בתיק העיקרי".

"מן האמור עולה כי יש בידי המבקשת ראיות לכאורה המבססות את טענת המבקשת כי המשיב היה מודע למעשיו ועשה אותם במתכוון, היינו שקיימות בידי המבקשת ראיות לכאורה גם ביחס ל'יסוד הנפשי' של המשיב", הוסיף רומנוב. "עוד הוסיף השופט כי "סיכומה של נקודה זו: הגעתי לכלל מסקנה שיש בידי המבקשת ראיות להוכחת המיוחס למשיב, הן במישור העובדתי והן בכל הנוגע ליסוד הנפשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
זירת הירי בביתוניא בחודש מאי/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

שופט המחוזי התייחס גם אל הסרט שצולם על ידי צלם CNN, שהוצג בפניו בדיון הקודם. בסרט נראה דרי יורה כדור, לפי ההערכה חי. בקטעים שלא שודרו בתקשורת מאותם הצילומים, אך מצויים בידי הפרקליטות, נראה דרי מוציא את מחסנית הגומי שלו ומניח אותה על חומת המרפסת שעליה הוא וחייליו הוצבו.

לטענת הפרקליטות, לאחר זמן קצר נראה דרי מכניס את מחסנית הגומי חזרה לרובה ולאחר מכן מכניס מחסנית רגילה לאפוד שלו. אין שום הסבר להכנסת המחסנית החיה לתוך האפוד למעט העובדה שהוא הוציא ממנה כדור חי והכניס אותו לתוך מחסנית כדורי הגומי. על פי עו"ד יפעת גפן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), לא הייתה שום סיבה לאף אחד מהלוחמים, כולל דרי, להוציא מחסנית של כדורים חיים במהלך ההפגנה ודרי עשה זאת אך ורק כדי להכניס ביודעין כדור חי כדי לירות באחד המפגינים ולפגוע בו באורח קשה ואף לגרום למותו תוך כדי שהוא מבין את ההשלכות של מעשיו ואת התוצאות הצפויות.

(עדכון ראשון: 20:11)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully