וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בביתוניא: פתולוגים מאשרים שנורתה אש חיה

12.6.2014 / 7:43

מתוצאות נתיחת הנער הפלסטיני שנהרג במהלך הפגנות לציון יום הנכבה עולה כי הוא נורה מאש חיה מקדימה. בימים הקרובים ייכתב דוח האמשר זאת בשיתוף ישראל

צילום: ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

(תיעוד הירי בביתוניא, בחודש שעבר)

חודש לאחר הפגנות הפלסטינים בביתוניא ביום הנכבה בהן נורו למוות שני צעירים, מסתמן כי דוח פתולוגי בשיתוף ישראל, שייכתב בימים הקרובים, צפוי לקבוע כי השניים נורו ונהרגו מאש חיה. זאת, לאחר שאתמול (רביעי) נותחה גופתו של אחד מהם, נדים נווארה, במכון לרפואה משפטית הפלסטיני באבו דיס, ותוצאותיה תומכות בסברה זו. לפי שעה, נשללה הטענה כי כדורי גומי הם אלה שהובילו למותו של הנער, וכי הפתולוגים הגיעו למסקנה כי הכדור הפוגע נכנס מקדימה.

צילומי האבטחה חושפים: כך נהרגו הצעירים הפלסטינים בהפגנות יום הנכבה. צילום מסך
תיעוד הירי בביתוניא/צילום מסך

בנתיחת הגופה השתתפו בין היתר נציג של המכון הישראלי לרפואה משפטית ושני פתולוגים ממדינות שונות, וכולם הסכימו כי בגופה נמצאו שרידי כדורים המעידים על אש חיה. במהלך הניתוח הוצאו ארבעה רסיסים מגופת הנער, ואחד הפתולוגים ציין כי הוא משוכנע שאלה רסיסי עופרת מהקליע. לדבריו, ניתן לקבוע לפי הרסיסים את מסלול הכדור וכן את זווית הירי.

המשטרה הצבאית חקרה בתחילת החודש את פחר זייד, בעל מצלמות האבטחה בביתוניא אשר תיעדו את הירי בו שני הפלסטינים במהלך הפגנות לציון יום הנכבה. זאת כמה ימים לאחר שחיילי המשטרה הצבאית החרימו את המצלמות שתיעדו את הירי.

בסוף מאי פורסם כי חייל צה"ל הושעה מתפקידו לאחר שתועד משתמש בנשק במהלך ההפגנה בביתוניא. החייל, שתועד על ידי צלם של רשת CNN, אינו חשוד כי ירה למוות במפגינים. עם זאת, הוחלט להשעותו לאחר שהתברר שירה כדורי גומי מבלי שהיה מוסמך לעשות כן.

לאחר התקרית, שעוררה ביקורת קשה על התנהלות צה"ל, ההערכה הייתה שלוחמי משמר הגבול שאיישו את העמדה ירו לעבר המפגינים, אך משאלה הכחישו שימוש באש חיה העניין נותר בגדר תעלומה. בתיעוד של הצלם קרים חאדר נראה חייל במדים ירוקים - ולא לוחם מג"ב – יורה. התיעוד הועבר לידי צה"ל, שאיתר את החייל ועימת אותו עם הממצאים. החייל הודה כי ירה כמה כדורי גומי לעבר חומת מפגע – ולא לעבר המפגינים.

בעקבות ממצאי התחקיר הראשוני, שהעלה כי החייל קיבל את הרובה עם התקן קליעי הגומי מקצין מג"ב שנכח במקום בניגוד לנהלים, הוחלט להשעות את החייל מתפקידו. החייל הופנה לביצוע עבודות רס"ר מאחר שלא היה מורשה לירות, גם לא כדורי גומי, באירוע המדובר. ואכן, בסרטון נראה לוחם אחר לוקח מהחייל את הנשק לאחר הירי.

עוד בנושא:
הירי בביתוניא: חייל צה"ל ירה ללא אישור - והושעה
תיעוד: הפלסטינים שנהרגו ליד כלא עופר ביום הנכבה
ליברמן על הרג הפלסטינים: "הסרטים צצו באיחור"

  • עוד באותו נושא:
  • ביתוניא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully