וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מג"ב ללוחמיו: "כל חריגה תטופל ביד קשה"

14.11.2014 / 20:52

ניצב עמוס יעקב שלח איגרת ללוחמים עקב המחאה סביב מעצרו של לוחם מג"ב, שנחשד ברצח פלסטיני בביתוניא. "אפשר להעביר ביקורת, אך בצינורות המקובלים". הוא הבהיר כי "מי שיפעל במסגרת החוק, יזכה בתמיכה מלאה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הארכת מעצר של לוחם מג"ב החשוד ברצח מפגין פלסטיני)

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שלח היום (שישי) איגרת ללוחמי מג"ב שבה ביקש מהם להפסיק להעביר ביקורת על החיל ברשתות החברתיות ובתקשורת. האיגרת מגיעה בעקבות הסערה שהתעוררה בקרב לוחמים רבים לאחר מעצרו של לוחם מג"ב בחשד שרצח מפגין פלסטיני בביתוניא. מאות מהם העלו תמונות בפייסבוק שבהן הביעו תמיכה בלוחם, וחלקם התראיינו לכלי תקשורת בעילום שם ותקפו את התנהלות מג"ב.

"בתקופה האחרונה אנו עדים למספר מקרים שבהם שוטרים מתראיינים בכלי התקשורת או לחלופין מביעים את עמדותיהם ברשתות החברתיות", כתב ניצב יעקב. "בהדלפות אלו נשמעים דברי ביקורת על אופן ההתמודדות של משטרת ישראל ומשמר הגבול בטיפול באירועים המורכבים הפוקדים את המדינה בעת האחרונה. הדלפות אלו, מלבד העובדה שהנן עבירה משמעתית חמורה, מסבות נזק תדמיתי לאלפי הלוחמות והלוחמים המשרתים בחיל".

בהמשך כתב "פעולות יחידים חסרות בסיס עובדתי משרתות את כלי התקשורת בליבוי האווירה, האש והיצרים, ולבטח אינן מקדמות שיח ראוי הנהוג בחיל. מדיניות השיח הפתוח הייתה ותישאר נר לרגלנו, אך חשוב לזכור כל העת כי יש לעשות זאת בצינורות המקובלים ובאופן הראוי. השמעת ביקורת לא מקצועית שאינה רואה את התמונה הכוללת, מלבד הנזק שהיא מסבה, לא שינתה ולא תשנה גם בעתיד את מדיניות הארגון או ערכיו".

עוד בוואלה! חדשות
בצל המשבר: הרמטכ"ל וראש השב"כ ערכו פגישת פיוס
האם הפרקליטות תגיש ראיות חדשות בתיק הולילנד?
אהרונוביץ' ביקר בכפר כנא: "לא אאפשר פגיעה בשוטרים"

עוד נכתב כי "לוחמי משמר הגבול מבצעים מזה שישה עשורים פעילות נחושה ומקצועית שתכליתה שמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. פעילות זו מתבצעת תוך שמירה על שלטון החוק וכבוד האדם, בכפוף לפקודות ולנהלים. זוהי הדרך הנכונה, שהייתה ושתמיד תישאר לביצוע כל משימה אליה נדרשנו בעבר ואליה נדרש בעתיד. זוהי חובתנו המוסרית כגוף שאמון על אכיפת החוק במדינה דמוקרטית. אני מתחייב בפניכם כי כל שוטר אשר יפעל במסגרת המותר והאסור, יקבל את מלוא הגיבוי לפעילותו על כל המשתמע מכך".

ניצב יעקב הבהיר כי "יחד עם זאת, שוטר שדעתו ותחושותיו אינן נוחות לפעול במסגרת הפקודות, הנהלים והערכים הנדרשים לביצוע המשימה הלאומית אליה אנו נדרשים, ראוי ונכון שיפנה למפקדיו ויקיים עמם שיח בנושא. אם לא תנוח דעתו ועדיין יחוש שהמשימה נוגדת את עקרונותיו, אכבד את בקשתו ואסייע לשחררו מהחיל". מפקד מג"ב סיכם וכתב: "זכרו, זוהי זכות לשרת בחיל ועל כל לוחם להבין את גבולות המותר והאסור ולפעול בהתאם, כל חריגה תטופל ביד קשה ובאפס סובלנות. זו הציפייה שלי מכם, זו הציפייה של אזרחי ישראל מלוחם במשמר הגבול. אני גאה בכם, מוקיר ומעריך את פעילותכם לאורך כל ימות השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully