וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפרקליטות תגיש ראיות חדשות בתיק הולילנד?

14.11.2014 / 19:11

חלק מהשיחות שהקליטה שולה זקן רלוונטיות גם לתיק הולילנד, שבו כבר הורשע אולמרט. המדינה תצטרך להחליט אם להציג את ההקלטות כראיות בערעור של ראש הממשלה לשעבר, או להימנע מכך

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
יבלה הרבה בבתי המשפט בקרוב. אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

האם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עומד בפני צרות חדשות? ביום ראשון הקרוב, אלא אם תהיה דחייה בלוחות הזמנים, צפויה הפרקליטות להגיש את נימוקי הערעור בתיק הולילנד, התיק בו הורשע אולמרט בשני מקרים של קבלת שוחד, ונגזרו עליו שש שנות מאסר. אולמרט, שעומד כרגע למשפט טלנסקי המתחדש, ערער על הרשעתו ועל גזר דינו שנתן השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב. גם שאר הנאשמים, בהם דני דנקנר - שמרצה כעת עונש מאסר בתיק אחר, ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי ואחרים הגישו ערעור.

עוד בנושא
שולה זקן: "אולמרט רצה לקבור אותי עמוק באדמה"
איש עסקים המקורב לזקן ואולמרט נמצא ירוי בראשו ברכבו
זקן בניסיון להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"

תיק הולילנד היה התיק בו הורשעה שולה זקן על פי הודאתה ונשלחה ל-11 חודשים בכלא במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שהעבירה לידי המשטרה והפרקליטות קלטות שבהן תיעוד שיחות עם אולמרט, שנעשו ללא ידיעתו. חלק מהחומרים הם הבסיס להחלטה לפתוח מחדש את תיק טלנסקי המתנהל היום, וחלק מהחומרים רלוונטיים דווקא לתיק הולילנד ונוגעים למקרים שבהם הורשע ראש הממשלה לשעבר. משום שהחומרים הללו הגיעו רגע לפני הכרעת הדין, הם לא נידונו במסגרת התיק אלא הפכו למה שמכונה "תיק השיבוש" - עליו קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית להעמיד את אולמרט לדין.

מה יחליטו בפרקליטות לעשות?

מכאן, שבידי הפרקליטות חומרים רלוונטיים לתיק - אשר יכולים להיות מוגשים כראיות חדשות. בהן, הקלטות של אולמרט מדבר על הכספים מדכנר (עד המדינה שנפטר, ג"ג) ומנסה לתדרך את זקן בנוגע לעדותה, כמו גם לגבי הרומן שהיה לכאורכה לזקן עם דכנר.

השאלה - מה יחליטו בפרקליטות לעשות עם כל אותם חומרים? הם יכולים להגיש בקשה להצגת ראיות חדשות במסגרת הערעור שאותו הגיש אולמרט. אחת הסיבות להגשת בקשה כזו היא שהראיות החדשות לא היו זמינות עד עתה, וסיבה אחרת היא שהן התקבלו רק כעת. כלומר: יש למידיות אפקט חשוב, שלא בטוח שהפרקליטות עומדת בו במקרה הזה.

הפרקליטות יכולה להחליט גם שלא להגיש, והחומרים לא ידונו במסגרת תיק הולילנד אלא במסגרת חקירת השיבוש, שאולי תבשיל לכתב אישום. אופציה נוספת היא הצגת העובדה שקיימות ראיות חדשות - והשארת ההכרעה בנוגע אליהן בידי בית המשפט. כך או כך, נראה שאולמרט צפוי לבלות לא מעט בבתי המשפט בתקופה הקרובה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully