וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' ביקר בכפר כנא: "לא אאפשר פגיעה בשוטרים"

השר לביטחון הפנים ביקר בכפר לראשונה מאז נורה למוות הצעיר חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים. במקביל, עשרות פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון בכמה מוקדים בגדה, במחאה על מדיניות ישראל

צילום: ערן גילווארג, עפר מאיר, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

(ההפגנות האלימות בעקבות מותו של חמדאן)

שישה ימים לאחר הרג הצעיר הערבי חיר א-דין חמדאן מירי שוטרים בכפר כנא, ביקר היום (שישי) לראשונה השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ביישוב. אהרונוביץ' ומפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב זוהר דביר, נפגשו עם ראש מועצת הכפר, מוג'הד עוואוודה וסגנו. השר דרש מעוואוודה לקרוא לאיפוק ולהרגעת השטח ולהפסיק את העימותים. הוא הדגיש כי לא יאפשר הפרות סדר ופגיעה בשוטרים.

בתום הביקור, קיים אהרונוביץ' הערכת מצב עם מפקד מחוז הצפון וקציניו על רקע האירועים בימים האחרונים. השר שיבח את קציני המחוז והשוטרים על פעילותם לשמירה על הסדר הציבורי וביקש מהם להמשיך להפעיל נחישות רבה תוך גילוי איפוק ושיקול דעת.

עוד בוואלה! חדשות:
דיסקין על העימות הפומבי: גנץ וכהן מתנהגים כילדי גנון
כך ניסה ה-אף.בי.איי. לשכנע את מרטין לותר קינג להתאבד
הזוי: אם ובתה ילדו באותו יום - ובאותו בית חולים

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בביקורו בכפר כנא עקב מות הצעיר הערבי חיר א-דין חמדאן. חטיבת דובר המשטרה
השר יצחק אהרונוביץ' בכפר כנא, היום/חטיבת דובר המשטרה

במקביל לביקורו של אהרונוביץ' בכפר כנא, התקיימו בצהרים הפרות סדר והפגנות בכמה מוקדים. בקלנדיה, חצו עשרות פלסטינים את גדר ההפרדה שבסמוך למחסום, לכיוון ירושלים. המתפרעים, שחלקם היו רעולי פנים, יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך העימותים נפצעו שני פלסטינים, מצבם אינו ידוע. הסיבה לפציעתם אינה ברורה.

גם באזור מחסום חיזמה, שנמצא בסמוך לשכונת פסגת זאב בירושלים, התעמתו פלסטינים עם כוחות הביטחון. כ-200 פלסטינים חסמו את הכביש, הניפו את דגלי פלסטין ואף תלו אותם למשך כמה רגעים על ג'יפ של צה"ל. כלאחר מכן החלו ליידות אבנים לעבר החיילים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפזר את המפגינים והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

עימות נוסף התפתח בצהריים בסמוך למחסום בית המרקחת בחברון כאשר כ-150 מפגינים הכלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון. גם בנעלין הפגינו כמה עשרות בני אדם. האירועים הללו הסתימו ללא נפגעים.

פעילים פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה סמוך למחסום קלנדיה. אתר "קודס נט", מערכת וואלה! NEWS
חציית גדר ההפרדה בקלנדיה/מערכת וואלה! NEWS, אתר "קודס נט"

באום אל-פחם צעדו 800 בני אדם לאחר תפילות יום השישי. בין המשתתפים, חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ראאד סלאח ונכבדי דת נוספים. התהלוכה התקיימה ללא כל אירוע חריג. כוחות משטרה שמרו על מרחק ולא הייתה הפרעה לתנועה. בכפר קרע, הפגינו כ-300 בני אדם על הירי בחמדאן, בהם גם ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד).

הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות בידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014. אתר פאנט, מערכת וואלה! NEWS
חיר א-דין חמדאן/מערכת וואלה! NEWS, אתר פאנט

מוקדם יותר הופצו ברשתות החברתיות מסרים שקראו לפלסטינים לצאת ולהפגין נגד ישראל, ב"יום זעם ומהפכה" שבמסגרתו יצעדו לירושלים. בעמוד הפייסבוק הרשמי של ערוץ "פלסטיני", המזוהה עם הרשות הפלסטינית, נכתב: "מכל רחוב, בית ומחנה פליטים, מכל שכונה, כפר ועיר, בני פלסטין הכבושה, בעלי הארץ! יום שישי הזה הוא יום המהפכה, האש והזעם. צועדים לירושלים – בכל מחסום, גדר ושער של האויב, הודיעו לו: 'פלסטין שלנו, וירושלים בירתנו'".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בביקורו בכפר כנא עקב מות הצעיר הערבי חיר א-דין חמדאן. חטיבת דובר המשטרה
אהרונוביץ' בפגישה עם ראש המועצה וסגנו/חטיבת דובר המשטרה

חמדאן, בן 22, נהרג בלילה שבין שישי לשבת מירי שוטרים, לאחר שלטענתם איים בסכין על כוח ממשטרת נצרת בעת שביצע מעצר של אדם אחר, ככל הנראה קרוב משפחה של ההרוג. בעקבות מותו הפגינו תושבי הכפר במחאה על התנהלות המשטרה. שלשום הוגשו כתבי אישום נגד 19 מהמפגינים שנאשמים בעבירות של ניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, התקהלות אסורה והתפרעות.

בתחילת השבוע התייחס אהרונוביץ' לתקרית ואמר כי הוא "נותן גיבוי ואמון מלא בשוטרים שהתגוננו ופעלו לסיכול ונטרול האיום". לדבריו, "הוחלט כי הנושא יועבר לבדיקת המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים, שתחקור לעומק התנהגות השוטרים באירוע זה".

(עדכון ראשון: 13:15)

לפניות לכתבים:
אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com

פעילים פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה סמוך למחסום קלנדיה. אתר "קודס נט", מערכת וואלה! NEWS
קלנדיה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אתר "קודס נט"
פעילים פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה סמוך למחסום קלנדיה. אתר "קודס נט", מערכת וואלה! NEWS
פעילים פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה סמוך למחסום קלנדיה/מערכת וואלה! NEWS, אתר "קודס נט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully