וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין על העימות הפומבי: גנץ וכהן מתנהגים כילדי גנון

ראש השב"כ לשעבר התייחס למחלוקת בין צה"ל לשירות הביטחון הכללי שעלתה מדרגה בעקבות התכנית "עובדה". על מכתב הרמטכ"ל לראש הממשלה אמר: "הוא מבטא את הפטרונות והצביעות התקשורתית של צה"ל"

מערכת וואלה!

(המלחמה בין צה"ל לשב"כ: ארגון הביון ירה לעצמו ברגל? / מתוך מהדורת וואלה! חדשות)

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין הגיב הבוקר (שישי) לעימות הפומבי בין הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לראש השב"כ הנוכחי יורם כהן. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אמר דיסקין כי שני הצדדים נראים "כילדי גנון מתקוטטים ונעלבים", והביע דאגה משיתוף הפעולה העתידי בין הגופים.

"מודה שמאוד לא אהבתי את תכנית 'עובדה' האחרונה ואת העובדה שהשירות בחר את התכנית להצגת עמדתו בסוגיה הנמצאת עדיין בתחקירים שאני מקווה שעיקרי מסקנותיהם יובאו לידיעת הציבור", כתב דיסקין. "ברור כי אילנה דיין עשתה מבחינתה עבודה עיתונאית מצוינת ושיחקה כרצונה בשני הצדדים, שנראים כילדי גנון מתקוטטים ונעלבים".

עוד על העימות הפומבי בין צה"ל לשב"כ:
ראש השב"כ מגיב למכתב: "הטענות של גנץ חסרות בסיס"
נתניהו לגנץ וכהן: לבנו את העניינים ביניכם - ולא בפומבי
המלחמה בין צה"ל לשב"כ: ארגון הביון ירה לעצמו ברגל?

יובל דיסקין בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין/דרור עינב

הוא הוסיף: "לצערי ומניסיוני, ייגרם נזק ואפילו חמור, משום שהאווירה בין הארגונים וראשיהם משפיעה מאוד על רמת שיתוף הפעולה. ויש גם עוד זווית והיא הפטרונות והצביעות התקשורתית של צה"ל, שבאה לידי ביטוי במכתב התלונה של הרמטכ"ל המלין בין השאר על חשיפת סודות על ידי השב"כ".

הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, באימון חטיבתי של יחידת העילית במילואים של פיקוד המרכז, נובמבר 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ באימון של יחידת העילית במילואים של פיקוד מרכז, אתמול/דובר צה"ל

העימות הפומבי עלה מדרגה לאחר שגנץ שלח שלשום לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב תלונה נגד כהן ובו התריע מפני משבר אמון בין צה"ל לשב"כ. במכתב תיאר גנץ את מלחמת הגרסאות בין השב"כ לאגף המודיעין בצה"ל בנוגע להתרעה מפני המלחמה שאירעה בקיץ האחרון - שהגיעה לשיאה בפרק התכנית "עובדה" ששודר השבוע בערוץ 2.

בעקבות המכתב, כינס נתניהו בלשכתו בירושלים את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ ואת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. ראש הממשלה הנחה את הנוכחים לחדול לאלתר מעיסוק פומבי בנושאים שצריכים להיות מלובנים בין גורמי הביטחון. "יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
ראש השב"כ יורם כהן/עומר מירון

אתמול בבוקר פרסם שב"כ הודעת הבהרה לטענה שהארגון סיפק מראש התרעה על עימות אפשרי עם חמאס, כמה חודשים לפני פרוץ מבצע "צוק איתן". "ידיעות שהופצו על ידי שב"כ, החל מינואר 2014, הצביעו על תחילת היערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל. ראוי להדגיש כי בשום שלב לא טענו אנשי השב"כ, ובכלל זה המרואיינים לכתבה (בתכנית 'עובדה' ששודרה השבוע), כי שב"כ העביר לאור ידיעות אלו, התרעה למלחמה מול חמאס ביולי", נכתב בהודעת שב"כ.

אמש התייחס כהן למכתב של גנץ. במכתב ששיגר לגמלאי השב"כ, כינה כהן את המכתב "חריף" ואמר כי הטענות שהועלו בו נגד ארגונו הן "קשות ביותר וחסרות בסיס". עוד נכתב במכתב, שפורסם לראשונה בערוץ 10, כי אנשי הארגון שהתראיינו לעובדה אמרו אמת. "דברים אלה הם מדויקים ומשקפים את תמונת המציאות ואת השתלשלות האירועים הנכונה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully