וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לגנץ וכהן: לבנו את העניינים ביניכם - ולא בפומבי

ראש הממשלה כינס את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ בעקבות המכתב שהעביר לו גנץ ובו התריע מפני משבר אמון בין צה"ל לשב"כ. "עלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) בלשכתו בירושלים את הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, את ראש השב"כ יורם כהן ואת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. זאת, בעקבות המכתב שקיבל מהרמטכ"ל שהתריע מפני משבר אמון בין צה"ל לשב"כ.

נתניהו הנחה את הנוכחים לחדול לאלתר מעיסוק פומבי בנושאים שצריכים להיות מלובנים בין גורמי הביטחון. "יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר נתניהו. לדברי גורמי ביטחון, שר הביטחון יעלון, שקיבל גם הוא את המכתב, מגבה את גנץ ומצפה להבהרות והסברים מראש השב"כ.

עוד בוואלה! חדשות:
גנץ במכתב לנתניהו: מתריע על משבר אמון בין צה"ל לשב"כ
אחרי הקלטות והעדויות: מה הסיכוי של אולמרט להיחלץ מהרשעה?
באיזו עיר בארץ אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר?

בנימין נתניהו נואם על רקע גל הטרור ברחבי הארץ, ירושלים, נובמבר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר פורסם לראשונה ב"הארץ" כי גנץ שלח מכתב ללשכת ראש הממשלה ובו תיאר את מלחמת הגרסאות בין השב"כ לאגף המודיעין בצה"ל בנוגע להתרעה מפני המלחמה שאירעה בקיץ האחרון. בשב"כ טוענים כי התריעו כבר בחודש ינואר על מלחמה בקיץ 2014, אותה מכין חמאס. מנגד, גורמי ביטחון טוענים כי בפועל השב"כ העביר רק בחודש אפריל התרעה על פיגוע אסטרטגי שעשוי להוביל להתלקחות באזור. מהמידע שזרם לשב"כ, התברר כי חמאס מכין פיגוע משולב של חדירה באמצעות מנהרות והאפקט שלו עשוי לגרור את מדינת ישראל בעל כורחה למלחמה מולו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הרמטכ"ל בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן. ראובן קסטרו, עומר מירון, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, עומר מירון

גורמי צבא בכירים אמרו כי הטענות שהעלו בשב"כ אינן מוכרות וכי מעולם לא הוצגו בפני צה"ל או בפני הקבינט המדיני-ביטחוני - ובטח שלא בפני ראש הממשלה. עוד נאמר כי הטענות סותרות את כל המידע שהיה בידי צה"ל. "מה שהצית את האש מחדש היו ראיונות שניתנו היום בגלי צה"ל על הסוגיה הזו", הסביר גורם ביטחוני בכיר את המהלך של גנץ. "מקורבי הרמטכ"ל ניסו ללבן את הסוגיה מול השב"כ בדרכי נועם ומשלא הצליחו הלך הרמטכ"ל למהלך בלתי נמנע וביקש מראש הממשלה לעשות סדר. מישהו כאן ניסה להכתים את הרמטכ"ל והוא מנסה למנוע את זה".

קצין בכיר הפנה אצבע מאשימה לשב"כ כאחראי למשבר. "תקראו לזה איך שאתם רוצים", אמר. "מי שבחר ללכת לתקשורת וללכלך על עשיית הקודש של אמ"ן ושאר הצבא היו השב"כ. זו לא מלחמה אלא מאבק על שמם הטוב של העוסקים במלאכה ואם גנץ עשה את מה שעשה סימן שנפל דבר".

לפניות לכתבים:
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
אמיר בוחבוט – amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully