וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ במכתב לנתניהו: מתריע על משבר אמון בין צה"ל לשב"כ

12.11.2014 / 17:52

הרמטכ"ל העביר לראש הממשלה מכתב ובו התריע מפני משבר אמון בין גופי הביטחון על רקע מלחמת הגרסאות באשר להתרעה מפני מלחמה בקיץ 2014. גורם בכיר: "גנץ עשה מהלך בלתי נמנע"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ שלח ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב תלונה נגד ראש השב"כ יורם כהן ובו התריע מפני משבר אמון בין צה"ל לשירות הביטחון הכללי, כך פורסם הערב (רביעי) ב"הארץ". לא ברור אם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ידע על המכתב ואישר את תוכנו, ואם ניסה לפשר בין הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ- ביקור בחפ"ק אוגדת עוצבת הפלדה בדרום, יולי 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל בני גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במכתב תיאר גנץ את מלחמת גרסאות בין השב"כ לאגף המודיעין בצה"ל בנוגע להתרעה מפני המלחמה שאירעה בקיץ האחרון - שהגיעה לשיאה בפרק התכנית "עובדה" ששודר השבוע בערוץ 2. בשב"כ טוענים כי התריעו כבר בחודש ינואר על מלחמה בקיץ 2014, אותה מכין חמאס. מנגד, גורמי ביטחון טוענים כי בפועל השב"כ העביר רק בחודש אפריל התרעה על פיגוע אסטרטגי שעשוי להוביל להתלקחות באזור. מהמידע שזרם לשב"כ, התברר כי חמאס מכין פיגוע משולב של חדירה באמצעות מנהרות והאפקט שלו עשוי לגרור את מדינת ישראל בעל כורחה למלחמה מולו.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי הקלטות והעדויות: מה הסיכוי של אולמרט להיחלץ מהרשעה?
באיזו עיר בארץ אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר?
ברגותי קרא לאינתיפאדה שלישית - ונשלח ל-7 ימים בצינוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מישהו ניסה להכתים את הרמטכ"ל"

גורמי צבא בכירים אמרו כי הטענות שהעלו בשב"כ אינן מוכרות וכי מעולם לא הוצגו בפני צה"ל או בפני הקבינט המדיני-ביטחוני - ובטח שלא בפני ראש הממשלה. עוד נאמר כי הטענות סותרות את כל המידע שהיה בידי צה"ל.

מערכת היחסים בין צה"ל לשב"כ ידעה עליות ומורדות לאורך השנים, אך מאז מלחמת לבנון השנייה השתדלו הצדדים להפגין יחסים תקינים ושיתוף פעולה כלפי חוץ, כפי שהיה במהלך מבצע "צוק איתן". שליחת המכתב נגד ראש השב"כ יורם כהן וראשי הארגון התקבלה בתדהמה על ידי בכירים במערכת הביטחון שכן במהלך זה נהרסה מערכת יחסים משובחת בדרגי השטח.

יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
ראש השב"כ, יורם כהן/עומר מירון

גורם ביטחוני בכיר הסביר כי "מה שהצית את האש מחדש היו ראיונות שניתנו היום בגלי צה"ל על הסוגיה הזו. מקורבי הרמטכ"ל ניסו ללבן את הסוגיה מול השב"כ בדרכי נועם ומשלא הצליחו הלך הרמטכ"ל למהלך בלתי נמנע וביקש מראש הממשלה לעשות סדר. מישהו כאן ניסה להכתים את הרמטכ"ל והוא מנסה למנוע את זה".

קצין בכיר הפנה אצבע מאשימה לשב"כ כאחראי למשבר. "תקראו לזה איך שאתם רוצים", אמר. "מי שבחר ללכת לתקשורת וללכלך על עשיית הקודש של אמ"ן ושאר הצבא היו השב"כ. זו לא מלחמה אלא מאבק על שמם הטוב של העוסקים במלאכה ואם גנץ עשה את מה שעשה סימן שנפל דבר".

הצנזורית הראשית, תא"ל סימה ועקנין, התייחסה בשיחה עם וואלה! חדשות לכתבה ששודרה ב"עובדה" כי "הכתבה עברה צנזורה ואושרה לפרסום במתכונתה הנוכחית. מידע שחשבה הצנזורה שיש בו פגיעה במבחן הוודאות הקרובה, הוסר מהכתבה. עם זאת חשוב לציין, כי לחשיפה יזומה של מידע על ידי גופי מערכת הביטחון יש משקל רב ומשמעות משל עצמם".

בדובר צה"ל, לשכת שר הביטחון והשב"כ סירבו להגיב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully