וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי קרא לאינתיפאדה שלישית - ונשלח ל-7 ימים בצינוק

12.11.2014 / 17:22

בכיר פתח הכלוא בישראל הושם בבידוד ונקנס בכמה מאות שקלים בעקבות מכתב ששיגר לתקשורת הפלסטינית, שבו קרא בין היתר להגברת האלימות כלפי ישראל. שב"ס: רואים בחומרה את דבריו

מרואן ברגותי. AP
מרואן ברגותי/AP

מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, הושם היום (רביעי) בבידוד לאחר שקרא לאינתיפאדה שלישית ולהגברת האלימות כלפי ישראל. ברגותי נשפט הן על ידי מפקד כלא הדרים, שבו הוא כלוא, והן על ידי סגנו, ונגזרו עליו שבעה ימים בצינוק. כמו כן, הוטל עליו קנס של כמה מאות שקלים.

אתמול שיגר ברגותי איגרת לתקשורת הפלסטינית ובה כתב, בין היתר, כי הוא קורא לאינתיפאדה שלישית. תוכנה של האיגרת פורסם גם ברחבי העולם. בשירות בתי הסוהר אמרו כי הם רואים בחומרה רבה את העובדה כי האסיר קרא מתוך כותלי הכלא לנהוג באלימות ולכן הוא נשפט ונענש בחומרה.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי הקלטות והעדויות: מה הסיכוי של אולמרט להיחלץ מהרשעה?
תוך עשור: גיוס החרדים זינק מ-8.7% ל-13.5%
פגישה חשאית בין צמרת הרשות למפקדי צה"ל

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, גינה את העברתו של ברגותי לצינוק. בהודעה שפרסם נאמר כי הדבר מנוגד לאמנת ז'נבה הרואה בברגותי "שבוי מלחמה", וכי אבו מאזן עוקב מקרוב אחר נושא האסירים הפלסטינים, "עד שישוחררו כולם".

מפעם לפעם קורא ברגותי להתקוממות פלסטינית – מתוך הכלא. לפני כחודשיים הוא התראיין במסגרת ארגון האסירים הפלסטינים וקרא להחרפת העימות עם ישראל ולחרם על המדינה, שלדבריו יסייע לסיום הכיבוש. "הפלסטינים חייבים להפוך את מחיר הכיבוש ליקר עבור ישראל", אמר. "חופש בפלסטין לא יושג עד שתחל התנגדות רחבה יותר, שתכלול חרם פוליטי, כלכלי וביטחוני על הכיבוש".

ברגותי, לשעבר מנכ"ל פתח בגדה ומנהיג ארגון "תנזים" שביצע פיגועים בישראל, נידון ב-2004 לחמישה מאסרי עולם ו-40 שנה נוספות על תכנון פיגועי טרור רצחניים. זאת, לאחר שנלכד על ידי יחידת הקומנדו "דובדבן" ב-2002. על אף העובדה שהוא כלוא בישראל, הוא נחשב לבעל השפעה בפוליטיקה הפלסטינית והוא ממשיך להיות מעורב במתרחש. שמו מוזכר שוב ושוב בדיונים על עסקאות שבויים בין ישראל לחמאס.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully