וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים הסלמה": פגישה חשאית בין צמרת הרשות למפקדי צה"ל

12.11.2014 / 15:02

לוואלה! חדשות נודע כי אלוף פיקוד המרכז וראש המנהל האזרחי נפגשו עם בכירים ברשות והבהירו כי בכוונתם לנקוט בצעדים להרגעת הרוחות. גם הצד הפלסטיני העביר מסר מרגיע

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נתניהו, אתמול: "ערביי ישראל, אל תיסחפו אחרי ההסתה")

מפקדים בכירים בצה"ל נפגשו אתמול (שלישי) עם הצמרת הביטחונית הפלסטינית והעבירו לה מסר מרגיע, שלפיו בישראל לא מעוניינים בהסלמה וכי בכוונת מערכת הביטחון לנקוט בצעדים להרגעת הרוחות - כך נודע לוואלה! חדשות. גם הגורמים בצד הפלסטיני הדגישו את רצונם ברגיעה, אולם יחד עם זאת הזהירו כי הרשות תתקשה להתמודד עם ההסלמה - אם זו תימשך בצד הישראלי, תוך דגש על הפגיעה במסגד אל-אקצא, הפקעת האדמות ביהודה ושומרון והתנכלויו מצד מתנחלים לפלסטינים.

את הצד הישראלי בפגישה ייצגו אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף דוד מנחם. את הצד הפלסטיני ייצגו ראשי מנגנוני הביטחון ברשות, בהם מפקד הביטחון בגדה זיאד הב א-ריח, ראש המודיעין הכללי, מאג'ד פראג', מפכ"ל המשטרה הפלסטינית, חאזם עטאללה, ובכירים נוספים ברשות.

מתיחות ביטחונית - כותרות נוספות:
המסגד הוצת: "כולם משתגעים מזה, ברור שהמתנחלים אחראים"
נתניהו לערביי ישראל: "אל תיסחפו להסתה, אתם שווי זכויות"
בשל המתיחות בירושלים: קרי מגיע לירדן

מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
התפרעויות במזרח ירושלים בסוף השבוע/רויטרס

בכירי הצמרת הביטחונית בישראל דאגו להדגיש בפגישה כי אין בכוונתם לבצע צעדים ביטחוניים נוקשים, וכי הכוחות יפעלו לשמור על השקט. כמו כן, הועבר מסר מההנהגה המדינית בישראל כי אין בכוונתה לשנות את הסטטוס-קוו באל-אקצא.

בהמשך לכך, לאחר הפגישה שוחחו בטלפון מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, והשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח.

"הפגישה הייתה חיובית וניכר כי המוסדות הביטחוניים בישראל מעוניינים בהשבת השקט", אמר לוואלה! חדשות גורם פלסטיני בכיר שמעורה בפרטי הפגישה. "עם זאת, לא בטוח כי עמדת הדרג הצבאי משקפת את עמדת הדרג המדיני בישראל", הוסיף.


לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully